راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

ماجرای مسدود‌شدن درگاه پرداخت سه هزار کسب‌وکار چه بود؟ / تأخیر در رفع مسدودی با وجود تأیید مجدد اینماد

روز چهارشنبه، شانزدهم خردادماه، اینماد حدود سه هزار کسب‌وکار رد صلاحیت و به دنبال آن درگاه پرداخت این کسب‌وکارها مسدود شد. طبق اعلام مرکز توسعه تجارت الکترونیکی این مورد به دلیل تغییر رویه پلیس اماکن در تأیید صلاحیت اینماد کسب‌وکارها رخ داد که بعد از بروز مشکل با پیگیری مرکز توسعه به‌سرعت این رویه از سوی پلیس اماکن اصلاح و اینماد این شرکت‌ها تأیید شد. درگاه پرداخت شرکت‌های زرین‌پال و عصر داده نیز رفع مسدودی شده اما طبق اعلام شرکت آی‌تی‌ساز با وجود پیگیری‌های زیاد و بارگذاری مجدد مدارک لازم، درگاه‌های پرداخت این شرکت هنوز مسدود است.

به گزارش «راه پرداخت»، حوالی ساعت ۱۰ صبح روز چهارشنبه، ۱۶ خرداد، اینماد حدود سه هزار کسب‌وکار لغو و به دنبال آن درگاه پرداخت این کسب‌وکارها مسدود شد. بررسی راه پرداخت از مرکز توسعه تجارت الکترونیکی نشان می‌دهد لغو اینماد مربوط به این شرکت‌ها به دلیل تغییر رویه پلیس اماکن در تأیید صلاحیت این کسب‌وکارها بوده است.

مرکز توسعه تجارت الکترونیکی به راه پرداخت اعلام کرد که بعد از نامه‌نگاری‌های انجام‌شده با پلیس اماکن، این نهاد انتظامی مجدداً رویه بررسی صلاحیت را اصلاح کرد و به دنبال آن اینماد این کسب‌وکارها یکی پس از دیگری تأیید و بازگردانده شد.

اما بررسی‌های راه پرداخت نشان می‌دهد که برخی کسب‌وکارها بعد از تأیید مجدد اینماد در لغو مسدودیت درگاه پرداخت با مشکلاتی مواجه شده‌اند؛ به‌طوری‌که بعد از گذشت حدود چهار روز هنوز درگاه پرداخت‌شان از حالت مسدود خارج نشده است.

مرکز توسعه تجارت الکترونیکی در این خصوص به راه پرداخت می‌گوید: «گویا برخی کسب‌وکارها با مشکلات و نواقص دیگری نیز مواجه بوده‌اند که تاکنون بررسی نشده بود و بعد از مسدودشدن درگاه پرداخت مشخص شده است که این کسب‌وکارها باید مدارک لازم را مجدداً برای رفع مسدودیت ارائه می‌کردند.»

شاپرک نیز در این خصوص اعلام کرد مشکلی برای رفع مسدودیت درگاه‌های پرداخت وجود ندارد و همه موارد کاملاً به صورت سیستمی انجام می‌شود.

محمدحسین متقی‌زاده، رئیس هیئت‌مدیره شرکت آی‌تی‌ساز نیز در این خصوص به راه پرداخت می‌گوید: «درگاه پرداخت آی‌تی‌ساز صبح روز چهارشنبه مسدود شد و بعد از پیگیری‌های زیاد مشکل اینماد برطرف شده؛ اما بعد از گذشت ۷۲ ساعت هنوز درگاه‌های پرداخت این شرکت رفع مسدودی نشده‌اند.»

او همچنین تأکید کرد: «برای ما مشخص نیست چرا شاپرک وب‌سرویس را برای رفع مسدودیت درگاه‌های پرداخت به‌روزرسانی نمی‌کند.»

آرش میرصادقی، رئیس هیئت‌مدیره شرکت عصر داده نیز در این خصوص اعلام کرد که مشکل مربوط به اینماد این شرکت برطرف شده و مسدودیت درگاه پرداخت نیز به‌تدریج در حال رفع است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.