راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

در دومین روز از نمایشگاه فاینکس / صندوق سرمایه‌گذاری نیکوکاری فردای روشن کاریزما رونمایی شد

گروه مالی کاریزما در دومین روز از نمایشگاه بورس، بانک و بیمه از صندوق سرمایه‌گذاری نیکوکاری فردای روشن رونمایی کرد.

صندوق درآمد ثابت فردای روشن اهداف کاهش ریسک سرمایه‌گذاری و صرفه‌جویی ناشی از مقیاس تأمین بازده را دنبال می‌کند و منافع حاصله را به دو مجموعه خیریه کهریزک و شجره طیبه اهدا می‌کند. سرمایه‌گذار هم موارد مصرف در امیدنامه را انتخاب و اعلام می‌کند که بخشی از سرمایه اصلی و فرعی، تمام قسمت یا سود حاصل از سرمایه‌گذاری به مجریان طرح یا همان مؤسسات خیریه اختصاص پیدا کند.

طبق اعلام کاریزما، صندوق سرمایه‌گذاری نیکوکاری فردای روشن مانند تمام صندوق‌های نیکوکاری مبتنی بر صدور و ابطال است و سرمایه‌گذار هر زمان که تمایل داشت، می‌تواند دستور صدور و ابطال را اعلام کند. کاریزما هیچ سهمی به‌عنوان کارمزد برنمی‌دارد و مجریان طرح هر سه ماه یک ‌بار گزارش اقدامات را ارائه می‌دهند. متولی هم به‌صورت آنلاین بر صندوق نظارت می‌کند.

کاریزما برای این طرح چند مدیر اجرایی انتخاب و اعلام کرده که تنوع‌بخشی به حوزه فعالیت‌های صندوق در راستای مسئولیت‌های فراهم‌شدن زمینه نقش‌آفرینی نیکوکاران در بخش‌های مختلف جامعه در قالب چندمدیریتی نسبت به حالتی است که فقط یک مدیر اجرایی وجود دارد. زمان‌بندی و انعطاف در تخصیص منابع به موضوع صندوق علت اصلی این امر است.

اثر قابل توجه تجمیع سرمایه‌های خرد در پیشبرد اهداف نیکوکارانه، امکان انتخاب موضوع نیکوکارانه مدنظر سرمایه‌گذاران بسته به سلیقه خود بر اساس حالت‌های مختلف مندرج در امیدنامه، فراهم‌شدن ساختاری شفاف و قانونی و نظام‌مند برای استفاده در امور نیکوکاری و جلب‌ اعتماد بیشتر سرمایه‌گذاران موضوعات نیکوکارانه، امکان حفظ اصل سرمایه نیکوکاران و بهره‌مندی سرمایه‌گذار از اجر مادی و معنوی صندوق یا اختصاص بخشی از منافع صندوق؛ ویژگی‌های صندوق فردای روشن کاریزما هستند.


ماهیت صندوق نیکوکاری


کاریزما در مراسم رونمایی فردای روشن اعلام کرد که این نوع از صندوق‌های سرمایه‌گذاری عمدتاً دارای سود قطعی هستند که برای پیشبرد یک یا چند موضوع خیرخواهانه تأسیس می‌شوند.

در روش اول سرمایه‌گذاری، فرد نیکوکار اصل سرمایه و منافع حاصل از آن را جهت استفاده در امور نیکوکارانه به صندوق می‌بخشد. در واقع در این حالت سرمایه‌گذار تصمیم دارد کل مبلغی را که وارد صندوق کرده، به کار خیر اختصاص دهد و بدیهی است در این حالت فرد انتظار برگشت پول ندارد. در روش دیگر، فرد تمام یا بخشی از منافع حاصل از سرمایه‌گذاری خود در صندوق را به یک یا چند مورد از امور نیکوکارانه یادشده اختصاص می‌دهد.

در صورتی‌ که بخشی از منافع حاصل از سرمایه‌گذاری به امور نیکوکارانه اختصاص یابد، مابقی منافع متعلق به شخص سرمایه‌گذار خواهد بود؛ بدین صورت که سرمایه‌گذار باید در زمان صدور واحدهای سرمایه‌گذاری تعیین کند که از محل آورده خود تمام یا بخشی از منافع آتی به کدام مؤسسه اختصاص داده شود.

این شرکت در دومین روز از نمایشگاه علاوه بر رونمایی از صندوق نیکوکاری فردای روشن، ‌برنامه‌های طرح کاریزماکراد،‌ دیدگاه بازار، الزامات و تکالیف ناشران اوراق بهادار، ‌صندوق طلای کهربا و صندوق اهرمی کاریزما را برگزار کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.