راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

در اولین گردهمایی فعالان حوزه تجارت الکترونیکی نصر چه گذشت؟

کمیسیون تجارت الکترونیکی سازمان نصر تهران، اولین گردهمایی فعالان حوزه تجارت الکترونیکی را برگزار کرد. این گردهمایی با حضور فعالان حوزه تجارت الکترونیکی عصر روز دوشنبه دوم تیرماه جاری، در مرکز همایش‌های این سازمان برگزار شد.

در این مراسم که با هدف آشنایی فعالان حوزه تجارت الکترونیکی با سازمان و برنامه‌های آن برگزار شد، رئیس هیئت مدیره و دبیر سازمان، روسای کمیسیون تجارت الکترونیکی و جمعی از صاحبان کسب‌وکار الکترونیکی حضور یافتند.

Gerdehamayee-tejarate-electronic3-index-way2pay-93-04-07

.سازمان؛ نقطه تعامل دولت و بخش خصوصی فاوا

درابتدای مراسم، رئیس هیئت مدیره سازمان نصر تهران به معرفی و تشریح تاریخچه تشکیل سازمان، برنامه‌ها و ماموریت‌های آن پرداخت و تاکید کرد حوزه تجارت الکترونیکی نیز مانند سایر شاخه‌های کسب‌وکار IT نیازمند ساماندهی و انسجام است.

آزاده داننده با بیان اینکه فعالیت‌های صنفی در حوزه رایانه سابقه 20 ساله دارد، به تشکیل انجمن شرکت‌های انفورماتیک در اوایل دهه 70 اشاره کرد و گفت: پس از تصویب قانون حمایت ازحقوق پدیدآورندگان نرم‌افزارهای رایانه‌ای درمجلس در سال 79، انجمن شرکت‌های انفورماتیک، تلاش‌های مصرانه‌ای برای تشکیل سازمان نظام صنفی رایانه‌ای انجام داد و در نهایت سال 84 این سازمان با ماموریت مشخص «نظم‌بخشی و ساماندهی حوزه IT» شکل گرفت.

Gerdehamayee-tejarate-electronic-index-way2pay-93-04-07

داننده با تاکید بر اینکه سازمان نظام صنفی رایانه‌ای به عنوان بزرگ‌ترین تشکل مردم نهاد فناوری اطلاعات کشور محسوب می‌شود، ادامه داد: بر همین اساس و به پشتوانه مصوبه قانونی مجلس و آئین‌نامه هیئت وزیران، این سازمان تنها نقطه تعامل دولت و بخش خصوصی در حوزه IT است.

او همچنین به تشریح ساختار دموکراتیک سازمان پرداخت و گفت: هم‌اکنون پس از 9 سال، این سازمان جایگاه تثبیت‌شده‌ای به عنوان حلقه اتصال بخش خصوصی و دولت دارد و در خصوص بسیاری از مسائل و تصمیم‌سازی در حوزه IT ، دولت‌مردان از مشورت با نمایندگان سازمان بهره می‌برند.

رئیس هیئت مدیره سازمان نصر تهران در پایان گفت: امیدواریم فعالان حوزه تجارت الکترونیکی نیز بتوانند با پیوستن به سازمان و ایفای نقش در کمیسیون تجارت الکترونیکی، گام‌های مثبتی در تقویت، انسجام و بهبود شرایط کسب‌وکار در این حوزه بردارند.

Gerdehamayee-tejarate-electronic4-index-way2pay-93-04-07

.

لزوم افزایش همبستگی صنفی در حوزه تجارت الکترونیکی

در بخش دوم این مراسم، گلمر بحری، عضو هیئت مدیره و رئیس کمیسیون تجارت الکترونیکی سازمان نصر تهران به معرفی این کمیسیون، کارگروه‌ها، برنامه‌ها و اهداف آن پرداخت.

بحری با بیان این مطلب که اعضای کمیسیون تجارت الکترونیکی متشکل از فعالان و شرکت‌های حوزه کسب‌وکار آنلاین هستند، افزود: این کمیسیون در حال حاضر به عنوان نماینده بخش خصوصی به دنبال آن است که نقشی موثر در رفع مشکلات پیش روی این صنعت و ایجاد تعامل بیشتر میان دست‌اندرکاران این حوزه ایجاد کند.

.

تجارت الکترونیک، کسب‌وکاری نوپا

او با اشاره به اینکه تجارت الکترونیکی در مقایسه با سایر شاخه‌های IT، کسب‌وکاری نوپا و جدید محسوب می‌شود، بر لزوم فرهنگ‌سازی بیشتر و توسعه فعالیت‌های صنفی در این حوزه تاکید کرد.

بحری گفت: در حال حاضر کمیسیون تجارت الکترونیکی کارگروه‌هایی را با هدف بررسی مشکلات پیش روی تجارت الکترونیکی در کشور تشکیل داده است و سعی دارد از طریق تعامل بیشتر با دولت، مجلس و بخش خصوصی بتواند موانع و خلاءهای موجود در زمینه قوانین و زیرساخت‌های لازم را شناسایی و رفع کند.

 Gerdehamayee-tejarate-electronic5-index-way2pay-93-04-07

در بخش دیگری از این مراسم، ناصرعلی سعادت، نایب رئیس کمیسیون تجارت الکترونیکی سازمان نصر تهران و از پایه‌گذاران این تشکل مردم‌نهاد، بر نقش حمایتی سازمان از صنف و کسب‌وکارIT تاکید کرد و گفت: تلاش‌های بسیاری برای شکل‌گیری انجمن شرکت‌های انفورماتیک و پس از آن سازمان صورت گرفت تا شرکت‌ها و فعالان ICT کشور بتوانند زیر یک چتر قدرتمند و در کنار یکدیگر، مسائل و مشکلات این حوزه را از کانال‌های مختلف دولت پیگیری و رفع کنند.

Gerdehamayee-tejarate-electronic7-index-way2pay-93-04-07

سعادت در ادامه به ذکر مثال‌های مختلف از فعالیت‌ها و پیگیری‌های انجمن و سازمان درخصوص رفع مشکلات صنف از طریق مراجع ذی‌ربط، طی سال‌های اخیر پرداخت و گفت: قطعا ضروروت دارد فعالان حوزه تجارت الکترونیکی به سازمان بپیوندند تا به کمک پشتوانه قانونی این تشکل بتوانند مسائل و مشکلات کسب‌وکار خود را مرتفع کنند.

Gerdehamayee-tejarate-electronic6-index-way2pay-93-04-07

در انتهای این گردهمایی، مراسم پرسش و پاسخ میان سخنرانان و حاضران صورت گرفت و فعالان تجارت الکترونیکی علاقمندی خود را برای عضویت در سازمان و کمیسیون تجارت الکترونیکی اعلام کردند.

منبع: سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.