راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

جی پی مورگان برترین بانک سرمایه‌گذاری از نظر درآمد

بر اساس تحقیقات جدید، جی پی مورگان چیس اند کو (.JPMorgan Chase & Co) با درآمد 5.9 میلیارد دلار، برترین بانک سرمایه‌گذاری از نظر درآمد در سه ماهه اول سال جاری میلادی شناخته شد.

شرکت تحلیلگر کوالیشن در گزارش خود اعلام کرد این بانک آمریکایی با تکرار نتایج سال گذشته، جلوتر از رقبای خود از جمله گولدمن ساکس، بانک آمریکا، مریل لینچ و سیتی قرار گرفت که همگی در رتبه دوم جای گرفتند. مورگان استنلی در رتبه ششم و بارکلیز و کردیت سوییس به طور مشترک در رتبه هفتم قرار گرفتند.

این گزارش که تنها به ارائه آمار درآمد بانک‌های برتر می‌پردازد، اعلام کرد درآمد بانکداری سرمایه‌گذاری جی پی مورگان در سه ماهه اول سال جاری میلادی تقریبا 15 درصد از 6.9 میلیارد دلار در مدت مشابه سال گذشته کاهش یافت.

بیشتر بانک‌های سرمایه‌گذاری شاهد افت درآمد مبادلات در سال گذشته بودند که نتیجه نرخ بهره پایین و مقررات سخت گیرانه‌ای بود که بانک‌ها را ملزم به داشتن سرمایه بیشتری کرده و منجر به کمتر شدن سود آنها شده است.

.

حذف هفت هزار موقعیت شغلی در بانکداری سرمایه‌گذاری

این امر بانک‌ها را به کاهش فعالیت‌های سرمایه‌گذاری و تعدیل کارمندانشان واداشته است. بارکلیز ماه گذشته از حذف هفت هزار موقعیت شغلی در بخش بانکداری سرمایه‌گذاری خبر داد و دانیل پینتو، مدیر بانکداری سرمایه‌گذاری جی پی مورگان اخیرا به رویترز گفت این بانک به کاهش هزینه خواهد پرداخت.

منبع: ایسنا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.