راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

معرفی صندوق BGC بینوست / استفاده از هم‌افزایی طلا و رمزارز برای سرمایه‌گذاری سودآور

شرکت سرمایه‌گذاری بینوست با ارائه خدمات نوین همچون کریپتوفاندها (صندوق‌های سرمایه‌گذاری ارز دیجیتال) از جمله صندوق BGC به دنبال ایجاد اطمینان خاطر برای سرمایه‌گذاران حوزه ارزهای دیجیتال است.

بینوست برای سطوح مختلف ریسک‌پذیری، گزینه‌های متعدد سرمایه‌گذاری را ارائه می‌دهد و چند نوع صندوق ارز دیجیتال را در پلتفرم انزایم راه‌اندازی کرده است. تیم مدیریت دارایی بینوست به صورت پیوسته در حال رصد وضعیت صندوق‌ها و مدیریت آنهاست. برای این کار علاوه بر تخصص و تجربه تیم تحلیل، از ابزار هوش مصنوعی بینوست‌ماشین (Binvest Machine) نیز استفاده می‌شود.

پیش از معرفی صندوق BGC بینوست، مرور کوتاهی بر کریپتوفاندها یا صندوق‌های رمزارزی خواهیم داشت.


کریپتوفاند چیست؟


صندوق رمزارز آنچین یا کریپتوفاند یک صندوق سرمایه‌گذاری مبتنی بر بلاکچین است که امکان سرمایه‌گذاری غیرمستقیم را برای علاقه‌مندان این حوزه فراهم کرده است. از جمله مهم‌ترین ویژگی‌های صندوق‌ رمزارز می‌توان به جهانی‌بودن، امنیت بالا و شفافیت آن اشاره کرد. در استفاده از کریپتوفاندها هیچ‌گونه محدودیتی وجود ندارد؛ امکان سرمایه‌گذاری در این صندوق‌ها برای تمام افراد از سراسر جهان فراهم است.

در بخش زیر صندوق BGC به‌عنوان یکی از خدمات اصلی بینوست تشریح و ویژگی‌های آن به تفصیل عنوان شده است. در گزارش‌های قبلی صندوق B100 و BBTC مورد بررسی قرار گرفتند.


معرفی صندوق BGC بینوست


صندوق BGC یکی از جدیدترین صندوق‌های بینوست است که به صورت غیرحضانتی روی بلاکچین پالیگان و بر بستر پلتفرم انزایم ارائه می‌شود. این صندوق برای افرادی مناسب است که به آینده‌ درخشان بازار رمزارزها اعتقاد دارند و می‌خواهند از این فرصت سرمایه‌گذاری استفاده کنند، اما به خاطر نوسانات بسیار زیاد در این بازار سرمایه‌گذاری نکرده یا سرمایه‌گذاری کمی داشته‌اند. این موضوع دغدغه‌ بسیاری از افراد علاقه‌مند به این حوزه است.

بینوست برای پاسخ به این دغدغه، نوعی صندوق  سرمایه‌گذاری راه‌اندازی کرده که شامل ترکیبی از طلا و دارایی‌های رمزارزی است. این صندوق به نام BGC از سپتامبر ۲۰۲۲ (هفت ماه قبل) روی بلاکچین اتریوم و پالیگان تأسیس شد و از آخر آپریل ۲۰۲۳ روی بلاکچین پالیگان به فعالیت ادامه می‌دهد. صندوق BGC در واقع برای کسانی مناسب است که می‌خواهند در بازار رمزارزها سرمایه‌گذاری کنند اما در عین حال از نوسانات سنگین این بازار در امان باشند. این صندوق در عین حال برای افرادی که می‌خواهند ارزش دارایی‌های خود را در مقابل تورم حفظ کنند نیز کاملاً مناسب است.

نمایی از صندوق BGC در پلتفرم انزایم

شاخص هدف در صندوق BGC که سعی می‌شود تا عملکردی بهتر از آن حاصل شود، طلا است. با توجه به اینکه صندوق BGC روی بلاکچین است، داده‌ها و اطلاعات صندوق به صورت شفاف موجود است و افراد می‌توانند در هر زمان همه اطلاعات مربوط به صندوق را به صورت لحظه‌ای و با شفافیت کامل در اختیار داشته باشند و میزان بازدهی صندوق و بازدهی طلا را مقایسه کنند.

ساختار دارایی‌های این صندوق به این شکل است که همواره حداقل ۸۰ درصد دارایی‌های صندوق طلا است و ۲۰ درصد باقی‌مانده در بهترین حالت روی بیت‌کوین و اتریوم سرمایه‌گذاری می‌شوند. این استراتژی باعث می‌شود که این صندوق نوسانات سنگینی نداشته باشد و در عین حال از رشد آرام و مداوم طلا و همین‌طور رشدهای انفجاری رمزارزها بهره‌مند شود. بینوست به صورت مداوم وضعیت چینش این صندوق را بررسی می‌کند و با توجه به پارامترهای مختلف اقتصاد کلان و وضعیت بازار رمزارزها (شرایط آنچین و تکنیکال)، اقدامات لازم را انجام می‌دهد.

این صندوق محدودیتی برای مقدار سرمایه‌گذاری ندارد و با هر میزان سرمایه‌ای می‌توان در این صندوق سرمایه‌گذاری انجام داد. برای خروج از این صندوق هم هیچ حداقل بازه زمانی وجود ندارد و افراد می‌توانند در هر زمانی بعد از سرمایه‌گذاری، دارایی خود را از صندوق خارج کنند. ضمناً نقدشوندگی دارایی‌های صندوق به‌شدت بالاست و سرمایه‌گذاران هر وقت که تمایل داشته باشند، می‌توانند دارایی‌های خود را به همان صورت که در صندوق BGC هست نقد کنند. در کل ریسک این صندوق حدود ۸۰ درصد از بازار رمزارزها کمتر و بازدهی آن بیشتر از طلا است. به‌عنوان مثال وضعیت بازدهی دلاری این صندوق از ابتدای سال ۲۰۱۹ تا انتهای سال ۲۰۲۲ به شکل زیر است.

مقایسه عملکرد صندوق BGC نسبت به طلا (نتایج قبل از سپتامبر ۲۰۲۲- شبیه‌سازی نتایج بر اساس استراتژی صندوق است)
مقایسه عملکرد صندوق BGC نسبت به طلا (نتایج قبل از سپتامبر ۲۰۲۲- شبیه‌سازی نتایج بر اساس استراتژی صندوق است)

بازدهی دلاری این صندوق طی مدت بالا حدود ۲۸۰ درصد برای صندوق BGC در مقابل رشد ۴۰درصدی طلاست. یعنی سرمایه‌گذاری ۱۰۰۰دلاری روی طلا در این مدت به ۱۴۰۰ دلار و در صندوق BGC به حدود ۳۸۰۰ دلار تبدیل می‌شود.

برای درک بهتر بازدهی‌ها، اگر بازدهی را به صورت ریالی بررسی کنیم، بازدهی ریالی این صندوق حدود ۱۴۰۰ درصد و بازدهی ریالی طلا حدود ۴۶۰ درصد است. یعنی سرمایه‌گذاری ۱۰ میلیون تومانی روی طلا در این مدت به ۵۶ میلیون تومان و در صندوق BGC به حدود ۱۵۰ میلیون تومان تبدیل می‌شود.

سرمایه تحت مدیریت این صندوق در حال حاضر حدود ۱۲ میلیارد ریال است و ۲۳ سرمایه‌گذار در آن سرمایه‌گذاری کرده‌اند (در شبکه اتریوم و پالیگان). فرایند سرمایه‌گذاری در صندوق BGC و سایر صندوق‌ها در پلتفرم انزایم ساده‌ است. با اتصال کیف پول مورد نظر مانند متامسک یا تراست‌ولت به انزایم، کاربران می‌توانند سرمایه‌گذاری در این صندوق‌ها را تجربه کنند.

برای کسب اطلاعات بیشتر، مطالعه مقاله آموزش پلتفرم انزایم توصیه می‌شود.

منبع رمزارز
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.