راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

مدیرعامل شرکت کارن‌کراد اعلام کرد / تأمین مالی 28 شرکت دانش‌بنیان و استارتاپی در سال 1401

مدیرعامل شرکت «کارن‌کراد» در پنلی از نمایشگاه اینوتکس به بیان گزارشی از سرمایه‌گذاری در اکوسیستم پرداخت و اعلام کرد: «در سال گذشته برای ۲۸ شرکت دانش‌بنیان تأمین مالی صورت گرفته است.»

علی عمیدی در پنل «گزارشی از سرمایه‌گذاری در اکوسیستم» در نمایشگاه اینوتکس ضمن بیان این خبر در ادامه درباره وضعیت تسویه‌حساب این شرکت‌ها گفت: «این 28 شرکتی که در سال گذشته تأمین مالی شدند، جزو کسانی هستند که تسویه‌حساب کردند یا در چند روز آینده تسویه‌حساب خواهند کرد. نرخ نکول این شرکت‌ها نیز زیر یک درصد است و فقط یکی از طرح‌های کارن‌کراد در این زمینه نکول شده که آن هم اصل سرمایه نیست. همچنین، حدود ۱۷ طرح از این ۲۸ طرح تسویه شده است.»

او با بیان اینکه در سال گذشته اقدامات خوبی در حوزه تأمین مالی به‌خصوص برای مشارکت در درآمد رخ‌ داده، اظهار کرد: «در نمایشگاه اینوتکس معادل سه طرح مرتبط با کرادفاندینگ رونمایی شده و یک طرح دیگر نیز در روزهای آتی رونمایی خواهد شد. متوسط سود پرداخت‌شده به سرمایه‌گذاران برای تأمین مالی این 28 شرکت از طریق سکوی کارن‌کراد معادل ۴۸ درصد سالیانه و متوسط زمان تأمین منابع مالی ۱۶ روز است.»

عمیدی بیان کرد: «از ۱۳۰.۱ میلیارد تومان مبلغ درخواستی برای 28 طرح، معادل ۱۲۸.۳ میلیارد تومان تا به امروز جذب شده است. تعداد کل سرمایه‌گذاران حقیقی و حقوقی آن نیز ۳۱۰۰ نفر و میانگین مبلغ سرمایه‌گذاری تقریباً ۴۱ میلیون تومان بوده است.»


تأمین مالی صادرات قیر برای اولین‌بار


مدیرعامل کارن‌کراد در ادامه حوزه‌های تأمین مالی شده بر اساس مبلغ را اعلام کرد و گفت: «بیشترین تأمین مالی برای مواد پیشرفته و فناوری شیمیایی و محیط‌ زیست و کشاورزی با ۲۷.۳ و ۲۵ میلیارد تومان بوده است.»

عمیدی ادامه داد: «در سال گذشته، برای اولین‌بار توانستیم برای یک فیلم سینمایی طنز از عموم مردم پول جمع کنیم و در آن سرمایه‌گذاری شود که این طرح به سود رسیده است و می‌تواند با مردم در زمان موعد تسویه‌حساب کند.»

او با بیان اینکه برای اولین‌بار از طریق کارن‌کراد برای صادرات قیر سرمایه‌گذاری شد، گفت: «جزئیات تسویه‌حساب با سود سالیانه در تأمین مالی برای 28 شرکت این‌گونه است که به‌عنوان‌ مثال، تسویه‌حساب طرح داروی ضدچرب طیور با 100 درصد سود سالیانه و بازگشت سرمایه در تاریخ 1401/6/11 انجام شده است. طرح تولید برد هوشمند نیز با 755 درصد سود سالیانه در تاریخ 1401/8/28 تسویه حساب شده است.»

دوازدهمین دوره از نمایشگاه بین‌المللی اینوتکس (INOTEX) از روز گذشته در پارک فناوری پردیس آغاز شده است. در دوازدهمین دوره نمایشگاه اینوتکس بیش از ۴۰۰ شرکت نوآور و فناور، بیش از ۷۰ هزار مخاطب فعال در حوزه کسب‌وکار، ۱۵۰ سرمایه‌گذار و ۲۰ رویداد و بخش جانبی حضور دارند. در این رویداد جدیدترین محصولات و خدمات فناورانه معرفی می‌شود.

نمایشگاه اینوتکس تلاش می‌کند علاوه بر معرفی فناوری‌های روز به صنایع بزرگ و متوسط، مشتریان محصولات فناورانه را به تولیدکنندگان آنها متصل کند و همچنین سرمایه‌گذاران را با فرصت‌های سرمایه‌گذاری در طرح‌های فناورانه یا استارتاپ‌ها آشنا کند. از سال 1400 ناحیه نوآوری پردیس، میزبان اینوتکس بوده و در قسمت‌های مختلف این منطقه، پنل‌ها و رویدادهایی درباره موضوعات مختلف فناوری برگزار می‌شود. بیش از 30 ساعت سخنرانی، پنل و گفت‌وگوی هیجان‌انگیز و چالشی با هدف فرهنگ‌سازی کارآفرینی، شنیدن ناشنیده‌ها و همچنین ایجاد انگیزه در جوانان با محوریت موضوعات تاب‌آوری کسب‌وکارها، چالش‌های پیش روی اکوسیستم، فین‌تک، دیفای، فناوری‌های تحول‌ساز، سرمایه‌های انسانی و غیره برگزار می‌شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.