راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

جیبیت ارائه کرد / تبدیل کارت به شبا؛ سرویسی برای اطمینان از اطلاعات حساب مقصد

تبدیل کارت به شبا یکی از سرویس‌های استعلام و تبدیل بانکی است که از سرویس‌های پرکاربرد برای کسب و کارها نیز به‌شمار می‌رود. جیبیت نیز به‌عنوان ارائه‌دهنده سرویس استعلام و احراز هویت این امکان را ایجاد کرده که اطلاعات مورد نیاز کسب و کارها از کاربران‎شان با ابزارهای ویژه‌ای، مورد بررسی قرار گیرد. 

فراگیر شدن استفاده از اینترنت همچنین ایجاد بسترهایی برای انجام فعالیت‌های اقتصادی و تجاری با کمک تلفن‌های همراه هوشمند، در کنار تغییر سلیقه افراد به سمت معاملات غیر حضوری، علاوه بر ارتقا تجربه کاربری و افزایش سطح دسترسی به فعالیت‌های مالی آنلاین، چالش‌هایی را نیز برای بهره‌مندان از این نوع خدمات ایجاد کرده؛ به‌خصوص برای آن دسته از کسب و کارهایی که با کاربران یا مشتریان خود تعامل مالی دارند؛ استفاده از اطلاعات هویتی جعلی یا داده‌های بانکی نادرست توسط کاربر از جمله مواردی است که در نهایت می‌تواند ریسک‌های اعتباری و مالی بی‌شماری را برای کسب و کارها ایجاد کند. ریسک‌هایی که ممکن است در میان‌مدت یا بلندمدت نحوه مدیریت یک کسب و کار را سخت‌تر کرده و آن را به تعطیلی بکشاند. 

کسب و کارها پیش از آنکه تعامل مالی با مشتریان یا کاربران خود را آغاز کنند، نسبت به صحت‌سنجی داده‌های بانکی و در برخی موارد اطلاعات هویتی آن‌ها اقدام می‌کنند. برای این کار نیز از ابزارها و روش‌های پیشرفته ای بهره می‌برند تا صحت‌سنجی داده‌های بانکی و اطلاعات هویتی کاربران‌شان با اطمینان بیشتری صورت بگیرد. 

جیبیت، ارائه‌دهنده سرویس استعلام و احراز هویت این امکان را ایجاد کرده که اطلاعات مورد نیاز کسب و کارها از کاربران‎شان با ابزارهای ویژه‌ای، مورد بررسی قرار گیرد. 

تبدیل کارت به شبا یکی از سرویس‌های استعلام و تبدیل بانکی است که از سرویس‌های پرکاربرد برای کسب و کارها نیز به‌شمار می‌رود. با تبدیل کارت به شبا، علاوه بر اینکه تعاملات مالی کسب و کارها با کاربران‌شان در محیطی ایمن‌تر صورت می‌پذیرد، داده‌های حساس بانکی افراد نیز به‎درستی بررسی و اعتبارسنجی می‌شود. 

مهمترین کارکرد تبدیل کارت به شبا در دو سرویس تسویه و انتقال وجه و استرداد وجه است؛ کسب و کارها با تبدیل کارت به شبا مشتریان یا کاربران می‌توانند به‌راحتی و با سهولت بیشتری وجه را به حساب آن‌ها منتقل کنند. 


اطمینان از درستی داده‌های بانکی با تبدیل کارت به شبا 


سرویس تبدیل کارت به شبا یکی از سرویس‌های استعلام و تبدیل بانکی پرکاربرد برای کسب و کارها و به‌خصوص آن دسته‌ای که رابطه دو سویه مالی با کاربران یا مشتریان خود دارند، به‌شمار می‌رود. کسب و کارها با این سرویس می‌توانند جابه‌جایی وجه میان حساب خود و حساب کاربران یا مشتریانشان را مدیریت و ایمن کنند. 

انتقال وجه یکی از کارکردهای سرویس تبدیل کارت به شباست؛ کسب و کارها پیش از انجام هر گونه تراکنش انتقال وجه، با تبدیل شماره کارت مشتریان خود به شماره شبا، علاوه بر دریافت اطلاعات از نوع حساب مربوط به کارت بانکی، از واریز وجه به حساب‌های با قابلیت واریز یک‌طرفه مانند کارت هدیه و بن کارت نیز اجتناب می‌کنند.

با تبدیل شماره کارت حساب مقصد به شبا، نوع حساب و اطلاعات مربوط به صاحب یا صاحبان حساب به استعلام‌گیرنده داده می‌شود. در این صورت احتمال بروز خطا در انتقال وجه به کمترین حد خود می‌رسد.


استرداد وجه مطمئن با استعلام بانکی


بازگرداندن وجه پرداخت شده در درگاه به حساب مشتری در صورت لغو خرید نیز از دیگر موارد استفاده از وب‌سرویس تبدیل کارت به شباست. در این مورد، کسب و کار در صورت در اختیار نداشتن سرویس استرداد وجه، با تبدیل شماره کارت وارد شده در درگاه پرداخت اینترنتی به شماره شبا، علاوه بر راستی‌آزمایی شماره شبا پرداخت‌کننده، جابه‌جایی وجه ایمنی نیز برای کسب و کار و کاربرانش ایجاد خواهد شد. در واقع کسب و کارها با استناد به پاسخ وب‌سرویس تبدیل کارت به شبا، علاوه بر انجام تراکنش عودت وجه به حساب کاربر یا مشتری در سایه امنیت و اطمینان خاطر بیشتر، احتمال بروز ریسک‌های اعتباری و مالی ناخواسته را نیز کاهش می‌دهد. 


تکمیل بانک اطلاعاتی مشتریان


تکمیل بانک اطلاعاتی مشتریان نیز از دیگر موارد استفاده از سرویس تبدیل کارت به شباست؛ بدین معنا که کسب و کارها با در اختیار داشتن شماره کارت مشتریان خود و تبدیل آن به شماره شبا، علاوه بر ذخیره اطلاعات حساب مشتری برای موارد خاص (مانند فعال‌سازی تخفیف بر روی شماره کارت، بازگرداندن بخشی از وجه پرداختی در درگاه به دلایل خاص) در صورت نیاز می‌توانند بانک اطلاعاتی مشتریان خود را به‌روز کنند. 


وب‌سرویس‌های تکمیلی تبدیل کارت به شبا 


سرویس تبدیل بانکی کارت به شبا، یکی از سرویس‌هایی است که علاوه بر صحت‌سنجی داده‌های بانکی کاربران، می‌تواند برای تکمیل بانک اطلاعاتی آنها نیز به کار برده شود. به نظر می‌رسد وب‌سرویس‌هایی که علاوه بر بررسی و تایید داده‌های بانکی، بتوانند در تکمیل پروفایل کاربری آن‌ها نیز به‌کار برود، از جمله وب‌سرویس‌های تکمیل‌کننده تبدیل کارت به شبا به‌حساب می‌آیند؛  شاید وب‌سرویس‌های استعلام شبا و استعلام کارت نمونه‌های خوبی از آن باشند.

کسب و کارها با وب‌سرویس‌های گفته شده می‌توانند اطلاعات بانکی کاربران خود را احراز کرده و گامی در جهت ایمن‌سازی مبادلات مالی با مشتریان خود بردارند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.