راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

گزارش سال ۱۴۰۱ ارتباط فردا منتشر شد / رشد ۱۰۲ درصدی سود عملیاتی نسبت به سال ۱۴۰۰

شرکت ارتباط فردا گزارش مالی سال ۱۴۰۱ خود را منتشر کرد. بر اساس این گزارش شرکت ارتباط فردا در سال ۱۴۰۱ به رشد بیش از ۱۰۲درصدی سود عملیاتی نسبت به سال قبل از آن دست یافته و انتظار دارد این رشد در سال ۱۴۰۲ به بیش از ۱۱۰ درصد برسد. همچنین درآمد عملیاتی این شرکت در سال ۱۴۰۱ با ۱۶ درصد رشد همراه شده است.

شرکت ارتباط فردا در چهار حوزه خدمات پرداخت، اعتباردهی نوین، خدمات فناورانه و شتاب‌دهی و سرمایه‌گذاری به مشتریان سرویس‌دهی می‌کند.

اپلیکیشن همراه‌کارت و ارائه انواع دستگاه‌های کارت‌خوان نظیر کارت‌خوان هوشمند، کارت‌خوان موبایل، دستگاه‌ با صفحه نمایش لمسى و دستگاه‌های متصل به صندوق فروشگاهى و راهبری، بازاریابی، توسعه و پشتیبانی خدمات پرداخت‌یاری مشتریان حوزه درگاه پرداخت و مدیریت ارتباطات با ارائه‌دهندگان خدمات پرداخت طرف قرارداد از خدمات شرکت ارتباط فردا در حوزه پرداخت است.

اعطای اعتبار مصرف‌کننده و کارت اعتباری محصولات و خدمات ارتباط فردا در حوزه اعتباردهی نوین هستند. اپلیکیشن آبانک، ایران‌کارت، فینوتک و شرکت سگال از محصولات و خدمات فناورانه این شرکت هستند. در آخر می‌توان به قسطا، تیمچه، اتاقک، پابلا، لندو، وندار، پینکت و مدام به‌عنوان فعالیت‌های شرکت ارتباط فردا در حوزه شتاب‌دهی و سرمایه‌گذاری اشاره کرد.

بر اساس گزارش عملکرد شرکت ارتباط فردا از محصولات و خدمات اصلی شرکت در سال ۱۴۰‍۱، سود و درآمد عملیاتی این شرکت در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰ به ترتیب ۱۰۲ و ۱۶ درصد رشد داشته است.

درگاه‌های پرداخت ارتباط فردا در سال ۱۴۰۱ از منظر تعداد و مبلغ تراکنش‌ها به ترتیب ۴۹ و ۹۶ درصد رشد کرده است. در خصوص بن‌کارت و هدیه‌کارت نیز این شرکت در سال ۱۴۰۱ با رشد ۱۰۱درصدی جذب منابع ریالی مواجه بوده است.

افزایش نزدیک به ۱۴ میلیون تراکنش در سال ۱۴۰۱ از دستاوردهای دیگر ارتباط فردا در خصوص ماشین‌های بانکی در سال گذشته بوده است.

پایانه‌های فروش و اعتباردهی خرد دو حوزه فعالیت دیگر ارتباط فرداست که در این خصوص در سال ۱۴۰۱ در بازاریابی و نصب جدید ۱۱۶ درصد رشد داشته است. ارتباط فردا همچنین در سال ۱۴۰۱ گستره سرویس‌دهی خود را افزایش داده و موفق به سرویس‌دهی در تمامی استان‌های کشور شده است. اجرای پروژه‌های ملی مانند بیمه ایران، سازمان سنجش آموزش کشور و گروه قطارهای رجا از دیگر فعالیت‌های این شرکت در خصوص پایانه‌های فروش در سال گذشته بوده است. در حوزه اعتباردهی خرد نیز شرکت ارتباط فردا با سرمایه‌گذاری در دو شرکت لندو و قسطا موفق به اعتباردهی به بیش از ۲۲ هزار نفر شده و در این راستا بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار تخصیص داده شده است.

شرکت ایران‌کارت به‌عنوان یکی از شرکت‌های زیرمجموعه ارتباط فردا با رسیدن به آمار ۶۰۰ هزار دارنده کارت و دو هزار پذیرنده فعال موفق به ثبت رشد ۱۳۴درصدی در سال ۱۴۰۱ شده است.

همراه‌کارت نیز از دیگر زیرمجموعه‌های ارتباط فردا با رشد ۲۲درصدی تعداد کاربران تا پایان سال ۱۴۰۱ موفق به تحقق ۳۰۰ میلیون تراکنش در این سال شده است.


برآورد رشد ۸۰درصدی سود خالص در سال ۱۴۰۲


شرکت ارتباط فردا در گزارش سال ۱۴۰۱ علاوه بر ارائه آمار مربوط به سال گذشته برخی از هدف‌گذاری‌های خود برای سال آتی را اعلام کرد. از جمله اینکه این شرکت انتظار دارد سود عملیاتی و سود خالص این شرکت در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ به ترتیب ۱۱۰ و ۸۰ درصد رشد یابد.

ورود ارتباط فردا و همراه‌کارت به بازار سرمایه، توسعه و یکپارچه‌سازی نئوبانک آینده، توسعه زیرساخت اعتباردهی خرد، توسعه سرویس‌های بانکداری باز، ورود به حوزه مدیریت ثروت، ورود به بازارهای بین‌المللی و ارتقای پلتفرم ایران‌کارت و ورود به اقتصاد پلتفرمی از دیگر برنامه‌های این شرکت برای سال جاری است.

ارتباط فردا همچنین انتظار دارد در راستای ارتقای ناوگان پایانه‌های فروش در سال ۱۴۰۲ به رشد بیش از ۴۰درصدی ناوگان و رشد بیش از ۵۰درصدی تعداد تراکنش‌ها نسبت به سال گذشته دست یابد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.