راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

مدیرعامل پادرو به استناد آمار و اطلاعات خبر داد / وزنه سنگین اینستاگرام در افزایش ترافیک خرید و فروش آنلاین

سال گذشته سال سدسازی در برابر کار کسب‌وکارهای خرد با فیلترینگ اینستاگرام بود؛ اتفاقی که از شهریور سال گذشته رخ داد و تاکنون ادامه دارد. سیاست اقتصادی دولت برای این تصمیم، کوچیدن کاربران به پیام‌رسان‌های داخلی بود اما حالا با گذشت بیش از شش ماه از این اتفاق، مدیرعامل پادرو به استناد آمار و اطلاعات خبر می‌دهد که ترافیک خرید و فروش در فضای آنلاین افزایش داشته و این رشد روی پلتفرم اینستاگرام بیش از سایر شبکه‌های اجتماعی قابل مشاهده است.

اسفند سال گذشته وزیر ارتباطات با استناد به اینکه درآمد‌های شرکت پست افزایش داشته، ادعا کرده بود که پیام‌رسان‌های بومی مورد استقبال قرار گرفته‌اند و هم‌اکنون بیش از ۶۰ درصد مردم و کسب‌وکارها به این پیام‌رسان‌ها کوچ کرده‌اند. با این حال آنچه در واقعیت در حال رخ‌دادن است و آن‌طور که برخی فعالان این حوزه می‌گویند با این ادعا متفاوت است. 

پشوتن پور‌پزشک، مدیرعامل پادرو در گفت‌وگو با کارنگ اعلام می‌کند که در حال‌ حاضر بازگشت کسب‌وکارها به فضای عادی خود تا حدی از سوی کسب‌وکارهای مختلف تأیید می‌شود، اما این نکته مهم است که کسب‌وکارها روی چه پلتفرمی به مدار سابق فعالیت خود بازگشته‌اند.

پورپزشک می‌گوید براساس آمار و اطلاعاتی که در پادرو در اختیار دارند، افزایش ترافیک‌ و شروع دوباره خرید و فروش در فضای آنلاین که مسیر رشد خودش را ادامه می‌دهد بیشتر روی پلتفرم اینستاگرام قابل مشاهده است تا شبکه‌های اجتماعی دیگر.

او معتقد است: «نباید فراموش کرد که بعد از فیلتر اینستاگرام چه تعداد کسب‌وکار از بین رفته‌اند، ولی این روزها بازگشت ترافیک به اینستاگرام کم‌وبیش مشهود است. میزان تولید محتوا در این شبکه اجتماعی هم دوباره زیاد شده و ترافیک و فروش در حال بازگشت به حالت نرمال خودش است.»

او ادامه می‌دهد: «فروشگاه‌هایی که توانسته‌اند از دوران رکود جان سالم به‌ در ببرند و تاب‌آوری داشته باشند در پادرو کم نیستند و میزان ترافیک و فروش آنها این مسأله را تأیید می‌کند.»

او در پاسخ به اینکه آیا رشد درآمد شرکت پست گزاره خوبی برای نشان دادن برگشتن کسب‌وکارها به جریان طبیعی کارشان بعد از فیلتر اینستاگرام است یا خیر می‌گوید: «باید به صورت شفاف مشخص شود این رشدی که از آن صحبت می‌شود نسبت به چه زمانی اتفاق افتاده است. آیا این رشد نسبت به ماه قبل از شهریور و فیلتر اینستاگرام اتفاق افتاده یا مربوط به زمان حال و بعد از فیلتر اینستاگرام است که ترافیک‌ها افت کرده بود. در هر صورت افزایش آمار فروش آنلاین و استفاده از خدمات پستی در اسفندماه طبیعی است. باید دید این افزایش یا رشد با چه روشی و در کدام بازه زمانی‌  محاسبه شده است.»

آن‌طور که فعالان این حوزه اعلام می‌کنند بازگشت ترافیک به اینستاگرام یک نکته جالب دارد و آن اینکه مردم تا چه حد به سمت استفاده از فیلترشکن رفته‌اند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.