راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

رونمایی از نرم افزار بانک اطلاعات مالی توسن در حاشیه اجلاس سرمایه گذاری اسلامی آسیا

شرکت توسن در نمایشگاه جانبی هشتمین اجلاس بین‌المللی IFN که در روزهای پنجم و ششم خرداد ماه در مرکز همایش‌های بین‌المللی شهر کوالالمپور مالزی برگزار شد، از محصول نرم‌افزار بانک اطلاعات مالی (IBI) در بانکداری اسلامی خود که با کمک شرکت IDCORP نماینده خود در مالزی عرضه گردید، رونمایی کرد.

 .

IBI چیست؟

نرم‌افزار تجاری IBI توسط متخصصان ایرانی تهیه شده است و سیستمی کاملا جدید و نوآورانه است که مشابه آن در بازار بانکداری اسلامی وجود نداشته است. این نرم‌افزار بانک جامعی از اطلاعات مالی بیش از 200 بانک اسلامی را در خود جای داده و نتایج مقایسه‌ای آن می‌تواند عملکرد بانک‌های مختلف را مورد سنجش قرار دهد. (+)

رونمایی از نرم افزار بانک اطلاعات مالی توسن در حاشیه اجلاس سرمایه گذاری اسلامی آسیا
رونمایی از نرم افزار بانک اطلاعات مالی توسن در حاشیه اجلاس سرمایه گذاری اسلامی آسیا

ارزیابی روند حرکت بانکداری اسلامی و همچنین محصولاتی که این بانک‌ها بیشتر مورد استفاده قرار می‌دهند از قابلیت‌های این نرم‌افزار است. شرکت ID-CORP دفتر بین الملل شرکت توسن در مالزی است که توسعه و نوآوری این نرم‌افزار را بر عهده داشته است.

 .

بین‌المللی شدن از اهداف اصلی توسن برای 93

با توجه به رویکرد صادرات و فروش محصولات جامع بین‌المللی بانکداری توسن، عرضه این نرم‌افزار گام دیگری در جهت معرفی توانایی‌ها و قابلیت‌های شرکت‌های ایرانی در عرصه جهانی محسوب می‌گردد و با توجه به کمبود داده‌ها در تحلیل بانکداری اسلامی این سیستم می‌تواند منبع و مرجع بسیاری از تحقیقات، تجارت در کشورها، مقاله‌های دانشگاهی و طرح‌های اقتصادی در حوزه بانکداری اسلامی شود.

.

دیگر محصولات بین‌المللی توسن

پیش از این بهره برداری از سامانه‌های جامع بانکداری بین‌المللی (Core Banking)، سامانه پرداخت کارتی (Card Payment System)، سامانه‌های تشخیص تقلب (Fraud Detection) و گزارشات هوشمند برای سیستم انتقال پول از طریق خدمات پیام کوتاه (اس.ام.اس) در تعدادی از بانک‌ها و موسسات مالی آسیا و افریقا صورت پذیرفته است.

نرم‌افزار بانک اطلاعات مالی (Islamic Business Intelligence) در بانکداری اسلامی قرار است توسط شرکت بین‌المللی Redmoney که در زمینه بانکداری اسلامی فعالیت می‌کند در کشورهای مختلف معرفی شود.

منبع: توسن

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.