راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

سوپرایز ائتلاف برای فردا در انتخابات اتاق / تصاحب ۴۰ کرسی و فاصله ۴۰۰ رأی با ائتلاف رقیب

دهمین دوره از انتخابات اتاق بازرگانی ساعاتی پیش به پایان رسید و کرسی‌های دور جدید اتاق تهران تعیین تکلیف شد. این انتخابات گرچه با استقبال کمی همراه بود اما نتیجه غافل‌گیر کننده‌ای داشت. فهرست ائتلاف برای فردا برخلاف پیش‌بینی‌ها به‌طور کامل پیروز انتخابات شد و هر ۴۰ نفر کاندیدای حاضر در این فهرست کرسی‌های اتاق تهران را تصاحب کردند.

۲ هزار و ۲۵۰  نفر امروز در انتخابات اتاق تهران شرکت کردند و این میزان مشارکت ۱۵ درصد واجدین رای‌دهی در اتاق تهران است. به نسبت دوره‌های قبل هم مشارکت در تهران کاهش داشته و برآورد می‌شود ریزش ۳۰ درصدی را تجربه کرده است.

همین شور و حال کم رمق مشارکت در انتخابات که از قبل هم پیش‌بینی می‌شد باعث شده بود بسیاری از نظرسنجی‌ها حاکی از شکست ائتلاف‌ها در رأی‌آوردن لیستی باشند اما ائتلاف برای فردا  همه را غافلگیر کرد.

کمتر کسی فکرش را می‌کرد که ائتلاف برای فردا که چند روز قبل از انتخابات به اصطلاح سرلیست خود را از دست داد و یحیی آل اسحاق مرد قدیمی اتاق از این فهرست رفت و به ائتلاف رقیب یعنی اتاق شفاف پیوست، پیروز انتخابات شود.

مازیار نوربخش کاندیدای صنف آی تی و یکی از اعضای ائتلاف برای فردا به راه پرداخت خبر انتخاب هر ۴۰ نفر فهرست را داد و گفت:«اختلاف ائتلاف برای فردا با ائتلاف اتاق شفاف حدود ۴۰۰ رأی است. یعنی کاندیدایی که در فهرست ما کمترین رأی را آورده با کاندیدایی که در ائتلاف اتاق شفاف بالاترین رأی را آورده، حدود ۴۰۰ رأی اختلاف دارد. یحیی آل اسحاق که در فهرست اتاق شفاف است تقریبا حدود ۴۰۰ و خورده‌ای رأی آورده و آخرین نفر به لحاظ آرا در ائتلاف برای فردا حدود ۸۰۰ رأی دارد. »

او درخصوص کاندیداهای صنف آی تی ائتلاف برای فردا توضیح داد:« هر ۴ نفر ما یعنی بنده، شهاب جوانمردی، افشین کلاهی، فرزین فردیس که از صنف آی تی در این ائتلاف حضور داشتیم انتخاب شدیم. من اولین دوره است که در انتخابات اتاق شرکت کردم و هر سه نفر دیگر قبلا نماینده اتاق بوده‌اند.»

نوربخش در مورد شیوه برگزاری انتخابات هم تاکید کرد:«قرار بود این انتخابات به صورت آنلاین برگزار شود اما اعلام کردند که به‌صورت حضوری است و همین هم شاید در ریزش مشارکت نقش داشت چراکه این موقع از سال برای همه رفت و آمد سخت است. اما روند برگزاری منظم بود.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.