راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

نسخه جدید آزمایشی اپلیکیشن آپ منتشر شد / تغییر ظاهر پس از هشت سال

آسان‌پرداخت پرشین فعال در حوزه پرداخت پس از چندین سال، اخیراً نسخه جدید آزمایشی اپلیکیشن آپ را همراه با تغییرات اساسی در زمینه و بازطراحی جدید منتشر کرده و در اختیار حدود 20 درصد از کاربران به صورت تصادفی قرار داده است.

شرکت آسان‌پرداخت پرشین با هدف فعالیت در سیستم‌های پرداخت الکترونیکی، در اردیبهشت سال ۱۳۸۸ تأسیس شد. هدف این شرکت گسترش و تسهيل خدمات پرداخت الکترونيک است و اجزای مختلف سيستم بر پايه «مقررات ناظر بر ارائه‌دهندگان خدمات پرداخت» اداره نظام پرداخت بانک مرکزی در نظر گرفته شده و همچنين به گونه‌ای طراحی شده تا در برگيرنده طيف وسيع‌تری از انواع پرداخت الکترونيک باشد.

در جدیدترین نسخه منتشرشده از سوپراپلیکیشن آپ که به صورت آزمایشی عرضه شده و در ادامه تصویر آن را مشاهده می‌کنید صفحات اصلی و داخلی به طور کامل تغییر کرده‌اند. در نسخه فعلی برای استفاده از خدمات کاربر باید صفحات را ورق بزند، اما در نسخه آزمایشی که اکنون منتشر شده، خدمات دسته‌بندی شده‌‌ و برای استفاده از آنها باید اسکرول کرد.

در دسته‌بندی آپ خدمات به ۱۲ بخش مختلف تقسیم شده‌اند که در هر دسته‌بندی چندین خدمت تعبیه شده است. این دسته‌بندی در جهت افزایش لذت تجربه کاربری و مجزاسازی خدمات انجام شده است. همچنین سبک و ظاهر آیکون‌ها نیز تغییراتی داشته است.

مقایسه سبک نسخه فعلی و نسخه آزمایشی جدید اپلیکیشن آپ

نسخه آزمایشی اپلیکیشن آپ به صورت تصادفی در اختیار تعداد کمی از کاربران قرار گرفته تا با دریافت بازخورد کاربران از این بازطراحی، نسخه جدید آن را بهبود دهند و در آینده منتشر کنند. بر این اساس این نسخه هنوز به صورت صددرصدی منتشر نشده و در دسترس عموم قرار نگرفته است. افرادی که نسخه آزمایشی آپ برای آنها فعال شده، در صورت عدم تمایل به استفاده از زمینه جدید می‌توانند با انتخاب گزینه بازگشت به طرح قدیم از نسخه پیشین استفاده کنند.

قابلیت‌های آپ صرفاً به مباحث مرتبط با مدیریت مالی خلاصه نمی‌شود. آپ به افراد امکان رزرو بلیت قطار، اتوبوس و هواپیما را می‌دهد و از سوی دیگر، به کمک اپلیکیشن آپ می‌توان محل اقامت خود را نیز برای سفر رزرو کرد. برای سفرهای درون‌شهری هم می‌توان از امکانات پرداخت کرایه تاکسی و بلیت مترو و بی‌آر‌تی برنامه آپ استفاده کرد.

امکانات جانبی بسیار دیگری نیز در برنامه آپ قرار گرفته است. مثلاً به کمک این اپلیکیشن افراد می‌توانند فطریه خود را پرداخت کنند. امکان شرکت در پویش‌های نیکوکاری نیز از طریق آپ میسر است.

خدمات پرداخت مربوط به خودرو نظیر بیمه شخص ثالث، عوارض آزادراه، عوارض سالیانه، خلافی و طرح ترافیک نیز از طریق آپ قابل پیگیری است.

خدمات مربوط به انواع بیمه نیز از طریق آپ قابل انجام است و به طور مثال افراد می‌توانند اقساط بیمه ایران را با آپ پرداخت کنند. یکی دیگر از امکانات جذاب آپ، خدمات مربوط به سهام و بورس در این برنامه است. کاربران می‌توانند به سامانه سجام و احراز هویت بورس از طریق اپلیکیشن آپ دسترسی داشته باشند. در بخش سرمایه‌گذاری نیز برخی دیگر از خدمات بورسی مثل دسترسی به کارگزاری بانک ملی و فروش سهام عدالت گنجانده شده که حضور آنها در اپلیکیشن آپ، به گستردگی خدمات ارائه‌شده از این برنامه کمک زیادی کرده است.

علاوه بر موارد ذکرشده وجود یک بخش سلامت در اپلیکیشن آپ، باعث شده تا افراد بتوانند از طریق این اپلیکیشن از خدماتی چون آزمایش در منزل، تست کرونا و نوبت برای پزشک آنلاین نیز بهره‌مند شوند.

قابلیت‌های اصلی اپلیکیشن آپ:

  • امکان پرداخت قبوض مختلف
  • امکان خریداری شارژ و بسته‌های اینترنت
  • خدمات مربوط به رزرو بلیت و هتل
  • خدمات مربوط به پرداخت خلافی و عوارضی
  • سرویس چک صیادی و سرمایه‌گذاری
  • امکان شرکت در پویش‌های نیکوکاری

کابران اپلیکیشن آپ از طریق گوگل‌پلی، بازار، مایکت و سیب اپ می‌توانند نسخه جدید این اپلیکیشن را دانلود کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.