راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

بررسی فرصت‌ها و چالش‌های مالی اسلامی در راه ارتقای اقتصاد در حال تکامل

همایش بین‌المللی بانکداری اسلامی با موضوع “چشم انداز فرصت‌ها و چالش‌های مالی اسلامی در راه تکامل اقتصاد” ۲۰ خرداد در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما در تهران برگزار می‌شود.

.

اندرو مورگان مدیر عامل شرکت رسانه‌ای مالی پول قرمز (Red money) به عنوان برگزارکننده این همایش روز دوشنبه در کوالالامپور، گفت که در این همایش کار‌شناسان و سرمایه گذارانی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا، شورای همکاری خلیج فارس و کشورهای جنوب شرق آسیا شرکت می‌کنند.

 .

به گفته وی، ایران یکی از مراکز مهم بانکداری اسلامی در جهان است و این شرکت پیش از این در این بازار حضور نداشته است و این نشست را بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران و چند شرکت دیگر پشتیبانی می‌کنند.

.

وی گفت: تاکنون نشست‌های بین المللی بانکداری اسلامی در این چارچوب در ایران برگزار نشده است و ما به‌دنبال این هستیم تا فعالان این بخش از جمله حقوق‌دانان و سرمایه‌گذاران را در ایران دور هم جمع کنیم.

.

وی هدف از برگزاری این همایش بین‌المللی در ایران را ایجاد پلی بین بازار ایران و جهان ذکر کرد و گفت: پیش از این موانعی در مسیر سرمایه‌گذاری و امور مالی و بانکی در ایران وجود داشت که این موانع در حال حاضر نسبت به دوره‌های گذشته کاهش یافته و همین امر بستر سرمایه‌گذاری بیشتر در ایران را فراهم کرده است.

.

مورگان با اشاره به اهمیت بازار ایران برای سرمایه‌گذاران خارجی، تصریح کرد: در نشست خرداد ماه در تهران پیش‌بینی می‌شود بین ۵۰۰ تا ۵۵۰ هیئت از کشورهای مختلف شرکت کنند.

 .

مدیر عامل شرکت رسانه‌ای مالی پول قرمز، اعلام کرد که در نشست بانکداری اسلامی در ایران، فرصت‌ها و چالش‌های مالی اسلامی در راه ارتقای اقتصاد در حال تکامل بررسی می‌شود.

مورگان همچنین گفت که فرصت‌های سرمایه‌گذاری زیادی در ایران وجود دارد و فعالان این بخش در جهان مشتاق حضور در این بازار بزرگ سرمایه‌گذاری هستند.

 وی فرصت‌های سرمایه‌گذاری زیادی در ایران به ویژه در حوزه بانکداری اسلامی وجود دارد که می‌توان با شناسایی ظرفیت موجود از آن‌ها در جهت توسعه اقتصادی استفاده کرد.

.

شرکت پول قرمز از سال ۲۰۰۴ فعالیت خود را با تمرکز بر حوزه مالی اسلامی آغاز کرده است.

منبع: ایرنا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.