راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

تجلیل ازچهار دهه خدمات علمی و عملی دکتر فرقانی در عرصه ارتباطات

آغاز بافت فرش روابط‌عمومی برای تقدیم به رئیس‌جمهور

 سومین گردهمایی پیشکسوتان و فعالان روابط‌عمومی و رسانه شب گذشته همزمان با پنجمین روز هفته روابط‌عمومی 1393 در هتل لاله تهران برگزار شد.

در این مراسم که با حضور اساتید، مدیران و فعالان روابط‌عمومی و رسانه برگزار شد، از 42 سال خدمات علمی و عملی دکتر محمدمهدی فرقانی در عرصه ارتباطات و روزنامه‌نگاری تجلیل شد.

drforghani01-way2pay-920301

در ابتدای این گردهمایی، سیدغلامرضا کاظمی‌دینان، رئیس ستاد برگزاری هفته روابط‌عمومی در سخنانی بر ضرورت همدلی جامعه روابط‌عمومی برای ارتقای جایگاه این حرفه تأکید کرد.

forghani-dinan-way2pay930301

در ادامه، امیرعباس تقی‌پور، نایب رئیس انجمن روابط‌عمومی ایران پیام دکتر حسن روحانی، رئیس‌جمهوری اسلامی ایران را که به مناسبت فرا رسیدن هفته روابط‌عمومی صادر شده است، قرائت کرد.

taghipour-930301-way2pay

سید محمد هاشمی اصل، مدیرعامل شرکت هنر متعالی که میزبان این گردهمایی بوده است، نیز از امضای تفاهم‌نامه با باشگاه مدیریت ارتباطات برای ارائه خدمات فرهنگی و تبلیغاتی با امتیازات ویژه به روابط‌عمومی‌های کشور خبر داد.

اولین گره فرش روابط‌عمومی زده شد

در بخش دیگری از این برنامه، اولین گره فرش روابط‌عمومی توسط رئیس شورای شهر تهران زده شد.

این فرش که با همت شرکت فرش شفقی تبریز بافته خواهد شد، سال آینده و در هفته روابط‌عمومی تقدیم رئیس‌جمهور می‌شود.

dr-forghani-way2pay-93-03-01

خاطره احمد مسجدجامعی از گزارش‌نویسی دکتر فرقانی

احمد مسجد جامعی، رئیس شورای شهر تهران نیز در سخنانی با تشکر از ستاد برگزاری هفته روابط‌عمومی برای تجلیل از دکتر فرقانی، با اشاره به سابقه آشنایی خود با وی، گفت: تمام افرادی که در اینجا حضور دارند، به شخصیت علمی، حرفه‌ای، خانوادگی، مدیریت و آموزشی این مرد آشنا هستند. البته آشنایی من با وی به قبل از دوره تصدی‌ام در وزارت ارشاد و اوایل سال 1360 -زمانی که در روزنامه کیهان مشغول کار بود- باز می‌گردد.

وی افزود: در آن زمان من در وزارت کشور مشغول کار بودم و برای حضور در میزگرد بررسی مشکلات اجتماعی به نشستی در روزنامه کیهان دعوت شدم؛ نشستی خشک و مصنوعی که حاضران آن نیز از حضور در آن خسته شده بودند اما چند روز بعد که گزارش این نشست در کیهان منتشر شد، گزارشی خواندنی و حرفه‌ای را پیش روی خود دیدم که فاقد کسالت حاکم بر آن جلسه بود.

فرقانی: دیدن کارنامه فعالیتم در آینه داوری دوستان باعث افتخار است

در ادامه، دکتر مهدی محسنیان‌راد، استاد ارتباطات در خصوص سجایای علمی و اخلاقی دکتر فرقانی سخنرانی کرد.

سپس لوح ویژه و سردیس بزرگداشت دکتر فرقانی به پاس 42 سال فعالیت علمی و عملی او در عرصه ارتباطات، به وی اهدا شد.

dr-forghani2-way2pay-93-03-01

پس از آن، محمد مهدی فرقانی در سخنانی گفت: اکنون توانسته‌ام خود را به گونه دیگری بشناسم و اگرچه سزاوار و شایسته آن نیستم اما از این که چنین تصویری از خود در این آینه داوری دوستانم می‌بینم، موجب مباهات و افتخار من است.

وی افزود: من در طول چهار دهه فعالیت، از طریق روزنامه‌نگاری و معلمی امرار معاش کرده‌ام و زندگی خود را گذرانده‌ام اما در این میان حتی یک لحظه معیشت دغدغه اول من نبوده است، بلکه دغدغه اصلی من احساس مسؤولیت اجتماعی و پایبندی به اخلاق حرفه‌ای است.

فرقانی یادآور شد: در زمانی که اخلاق در جامعه ما کیمیا شده است و به اخلاق حرفه‌ای بی‌مهری شده است، ما در نهادهای مدنی و انجمن‌ها وظیفه داریم که از حریم اخلاق و مسؤولیت اجتماعی خود دفاع کنیم.

dr-forghani-way2pay-930301

انتظامی: توجه به اخلاق حرفه‌ای در عرصه ارتباطات یک ضرورت است

حسین انتظامی، معاون مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز گفت: به نظر من در دوره کنونی متغیر بحرانی فضای ارتباطات کشور، اخلاق حرفه‌ای است و با توجه به فضایی که در رسانه‌ها وجود دارد، توجه به این موضوع یک ضرورت است.

انتظامی یادآور شد: در فضای کنونی رسانه‌ها که سرقت ادبی، تکذیبه‌های مختلف و بی‌توجهی به حریم خصوصی وجود دارد، توجه به اخلاق یک ضرورت تلقی می‌شود.

وی از ارائه آثار ارزشمند دکتر فرقانی به جامعه روزنامه‌نگاری و ارتباطات تقدیر کرد.

entezami-way2pay-93-03-01

منبع: ستاد خبری

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.