راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

مجمع عمومی عادی فوق‌العاده سالیانه شرکت کاشف برگزار شد / تصویب افزایش سرمایه کاشف

جلسه مجمع فوق‌العاده شرکت کاشف با حضور 100 درصدی سهامداران درباره افزایش سرمایه این شرکت روز 18 بهمن سال 1401 برگزار شد و سرمایه این شرکت از 800 میلیارد ریال به مبلغ 5.000 میلیارد ریال افزایش یافت.

به گزارش روابط عمومی شرکت ملی انفورماتیک، مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت مدیریت امن الکترونیکی کاشف در سال مالی منتهی به 30 آذر 1401 و همچنین مجمع فوق‌العاده این شرکت به ریاست علی عبدالهی، مدیرعامل شرکت ملی انفورماتیک و با حضور تمامی سهامداران برگزار شد.

در این جلسه عبدالهی ضمن قدردانی از تلاش‌های هیئت‌مدیره،‌ مدیرعامل و کارکنان شرکت کاشف به اهمیت و جایگاه این شرکت در اکوسیستم بانکداری و پرداخت کشور اشاره کرده و تاکید کرد: «یکی از اصلی‌ترین برنامه‌ها و راهبردهای گروه ملی انفورماتیک ارتقای توان فنی و توسعه زیرساخت‌ها در موضوع امنیت است. بر همین مبنا موضوع تقویت و توسعه ظرفیت‌های شرکت کاشف با اولویت بالا در دستور کار بانک مرکزی و گروه ملی انفورماتیک بوده و تلاش کرده‌ایم با تأمین مالی مناسب، مسیر فعالیت کاشف را در زمینه امنیت هموارتر سازیم.»

علی عبدالهی، مدیرعامل شرکت ملی انفورماتیک

او با تاکید بر اینکه امروزه مقوله امنیت سایبری، تأمین و تقویت آن و مقابله با تهدیدها و رخدادهای این حوزه، موضوعی مهم و راهبردی است به ضرورت افزایش سرمایه شرکت کاشف اشاره کرده و تصریح کرد: «شرکت کاشف در افق میان مدت، می‌تواند مرجع امنیت در محیط بانکی کشور شود و بنابراین افزایش سرمایه این شرکت می‌تواند زمینه ساز توسعه و ارائه خدمات امنیتی به نظام بانکی و حتی به سایر حوزه‌های اقتصادی باشد.»

عبدالهی تدوین و توسعه الزامات و استانداردهای امنیت در حوزه بانکداری دیجیتال و نیز تعمیق فعالیت‌های تحقیق و توسعه فناورانه در زمینه امنیت را از اهداف افزایش سرمایه شرکت کاشف برشمرد.

مدیرعامل شرکت ملی انفورماتیک با اشاره به اینکه سرمایه‌گذاری در حوزه‌های زیرساختی و راهبردی به عنوان یکی از مهم‌ترین برنامه‌های این شرکت در دستور کار است، افزود:  «فرصت‌های مهمی را در این بخش شناسایی کرده‌ایم که موضوع امنیت یکی از مهم‌ترین این بخش‌هاست و با همین رویکرد افزایش سرمایه شرکت کاشف در دستور کار قرار گرفت.»

کاشف در یک سال گذشته در حوزه تأمین امنیت شبکه بانکی رشد خوبی داشته است. در جلسه مجمع عمومی شرکت کاشف، حسین قرایی، مدیرعامل این شرکت نیز گزارشی از فعالیت هیئت‌مدیره در سال مالی گذشته به مجمع ارائه کرد.

حسین قرایی، مدیرعامل کاشف

قرایی ضمن اشاره به دستاوردهای شرکت کاشف در حوزه تأمین امنیت شبکه بانکی، عنوان کرد: «شرکت کاشف در سال گذشته رشد چشم‌گیری در زمینه‌های پاسخگویی و پیش‌گیری از رخدادها، افزایش توان نظارتی و رشد آگاهی عمومی و تخصصی داشته است. سامانه‌های مستقر در شرکت باعث ارتقای توان شرکت در رویت آنی و دائم رخدادهای امنیتی، اشتراک‌گذاری و تحلیل اطلاعات امنیت سایبری در سطح نظام بانکی و پرداخت کشور و رهگیری سریع اخبار امنیت سایبری شده است.»
او در ادامه به پیاده‌سازی نظام امنیت اطلاعات در شرکت کاشف اشاره کرده و تصریح کرد: «شرکت با توسعه الگوریتم‌های هوشمند در مبارزه با عملیات مشکوک بانکی به موفقیت‌های چشمگیری نائل شده است.»

طراحی و پیاده‌سازی نظام سنجش وضعیت امنیت اطلاعات در شبکه بانکی و پیاده‌سازی سامانه مدیریت هوش تقلب (هوش‌یار) از دیگر اقدامات شرکت در سال گذشته بود که گزارشی از آن توسط مدیرعامل کاشف به مجمع ارائه شد.

در پایان این جلسه نظر به موافقت اعضا با موضوع ضرورت افزایش سرمایه شرکت کاشف در راستای اجرای مأموریت‌ها و وظایف محوله و تأمین نیازهای بانک مرکزی برای تداوم فعالیت آتی شرکت، مجمع با اکثریت آرا افزایش سرمایه را تصویب کرد و نحوه اجرای آن را در اختیار هیئت‌مدیره قرار داد.

منبع شرکت ملی انفورماتیک
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.