راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

نهمین همایش روابط عمومی الکترونیک چگونه گذشت؟

نهمین همایش روابط عمومی الکترونیک روز شنبه با محوریت «مدیریت افکار عمومی» و با پیام آیت‌الله رفسنجانی و معصومه ابتکار و با حضور اساتید، فعالان و کارشناسان روابط عمومی با هدف تعامل و آشنایی بیشتر کارشناسان روابط عمومی با آخرین دستاوردهای روابط عمومی الکترونیک شروع شد.

نهمین همایش روابط عمومی الکترونیک در هتل المپیک و در سه پنل برگزار شد. در سه پنل در نظر گرفته شده 13 مقاله توسط اساتید و فعالان این حوزه ارائه شد. که خلاصه مقالات ارائه شده را در زیر می‌توانید مشاهده کنید.

.

محمد سلطانی فر: برندینگ هوشمند در شبکه‌ای از ارتباطات همگان با همگان روابط عمومی نوین

محور سخنرانی سلطانی فر بر استراتژی‌های کسب‌وکار بود. سلطانی گفت: مخاطبان و مشتریان شرکت‌ها و سازمان‌ها در مباحثات مرتبط با سازمان‌ به صورت همسو با غیرهمسو شرکت می‌کنند که این مباحثات مبنای استراتژی کسب‌وکارها در محیط هوشمند نوین است. او تاثیر نسل‌های مختلف وب (وب 1.0، وب 2.0 و وب 3.0) را بر استراتژی کسب‌وکار بررسی کردو گفت وب 3.0 کسب‌وکارها را مشارکت‌گرا می‌کند. همچنین روابط عمومی سنتی و الکترونیک در عصر حاضر را بدون راه‌اندازی شبکه‌های اجتماعی (فیس‌بوک، توییتر، گوگل پلاس، لینکدین و …) ناپایدار خواند.

(دانلود فایل ارائه)

.

حسن بشیر: شبکه‌های اجتماعی و راهبردهای ساخت افکار عمومی

حسن بشیر مفهوم شبکه‌های اجتماعی را در دو محیط مجازی و واقعی اساس روابط عمومی عنوان کرد. بشیر سه عنصر ساخت متن اجتماعی، رمزگذاری اجتماعی و رمزگشایی اجتماعی را نیازمند شکل گیری پیام در شبکه‌های اجتماعی خواند. بشیر گفت: ساخت افکار عمومی نیازمند ساخت ذهنیت اجتماعی است و ذهنیت اجتماعی نوعی از شناخت نسبت به پدیده است. در پایان ارائه نیز رعایت اصول اخلاقی را برای ارتقای سطح مخاطب ضروری خواند.

(دانلود فایل ارائه)

.

دکتر مجید رضاییان: شبکه‌های اجتماعی؛ چالش‌ها در تعریف افکار عمومی

رضاییان گفت: تا قبل از اینترنت رسانه‌ها ستون اصلی شکل دادن افکار عمومی بودند اما با آمدن شبکه‌های اجتماعی تعریف «افکار عمومی» تغییر کرد. رضاییان گفت: در وب 2.0 و وب 3.0 چندسویگی اتفاق افتاده و روابط به جای خطی دایره‌ای شده‌اند.

(دانلود فایل ارائه)

.

جواد افتاده: کاربردهای رسانه‌های اجتماعی در هدایت افکار عمومی

افتاده ارائه خود را با تاریخچه و وضعیت فعلی اینترنت در ایران و جهان آغاز کرد. افتاده گفت: ضریب نفوذ اینترنت در ایران 56 درصد و ضریب نفوذ اینترنت پرسرعت 24 درصد است. افتاده به مفهمو شبکه‌های اجتماعی پرداخت و شناخت رسانه و جامعه را پیش‌نیاز تولید محتوا در این فضا خواند. افتاده گفت: گستردگی شبکه‌های اجتماعی هر روز بیشتر می‌شود و در حال حاضر 27 نوع شبکه اجتماعی وجود دارد.

او در رابطه با مدیریت افکار عمومی نتایج دو کمپین: «ما جین می‌پوشیم» و «سربازان ایرانی را آزاد کنید» در شبکه‌های اجتماعی و به ویژه توییتر بررسی کرد. در پایان نیز راهکارهای لازم برای تدوین کمپین، جهت‌دهی و هدایت افکار عمومی را ارائه کرد.

(دانلود فایل ارائه)

.

حمید ضیایی پرور: کاربرد شبکه‌های اجتماعی موبایلی در روابط عمومی

ضیایی پرور گفت: همگام با توسعه زیرساخت‌های اینترنت دسترسی ایرانی‌ها به اینترنت از طریق موبایل افرایش یافته به طوری که از 41 میلیون نفری که به اینترنت دسترسی دارند حدود 90 درصد امکان استفاده از اینترنت روی تلفن‌همراه خود را دارند و همین دلیل اصلی مهاجرت کاربران شبکه‌های اجتماعی در ایران از سمت شبکه‌های اجتماعی وب محور به شبکه‌های اجتماعی موبایل محور است.

(دانلود فایل ارائه)

.

حسین امامی: رویکردهای نوین در روابط عمومی

امامی اظهار کرد: امروزه کارکرد اجتماعی بیشتر از اطلاع رسانی مورد توجه روابط عمومی‌‌ها قرار گرفته است. در این باره امامی گفت: اجتماعی شدن موضوعی است که روابط عمومی در پی تحقق آن هستند به طوری که مخاطبان بتوانند به راحتی به همان شکل و ترتیب و کیفیت در اجتماع سنتی ارتباطات شبکه‌ای در فضای مجازی به وجود بیاورند. امامی در ارائه خود به هوش اجتماعی اشاره کرد و گفت: در روابط عمومی اجتماعی، شیوه ارتباط و مدیریت افکار عمومی فراتر از هوش و هوش هیجانی و سخن از هوش اجتماعی (SQ) در میان است.

(دانلود فایل ارائه)

.

دکتر اسماعیل قدیمی: اعتماد مخاطب، بزرگترین سرمایه روابط عمومی در عصر اطلاعات

محور ارائه قدیمی «اعتماد سازی» در میان افراد مختلف سازمان، شرکت‌ها و موسسه‌ها بود. او گفت: کارکرد اصلی روابط عمومی، مدیریت ارتباط سازمانی میان ذینفعان به منظور برقرار جریان‌های اطلاعاتی است که بدون وجود اعتماد متقابل میان همه عناصر انسانی، کارآمدی سیستم میسر نخواهد شد. قدیمی گفت: در عصر حاضر مخاطب در غیرقابل دسترس‌تر، متوقع‌تر و دارای سلائق پیچیده‌تر است و امکانات مختلف برای رصد کردن ارائه دهندگان خدمت دارد که روابط عمومی‌ها بدون درک ژرف این تحولات قادر به تامین آن‌ها نیستند.

(دانلود فایل ارائه)

.

سعید نوری آزاد: فریب کاری عمومی در عصر رسانه‌های تعاملی و پیچیده

تحولات ارتباطی در جوامع انسانی در ابعاد مختلف باعث ایجاد تغییر ماهیت رفتاری افکار عمومی شده است به طوری که شاهده آنیم که روابط عمومی‌ها به جای تاثیرگذار بودن بر جامعه دائما در حال تاثیر پذیری هستند.

(دانلود فایل ارائه)

.

حمید شکری خوانقاه: استراتژی «ریسمان قرمز» در روابط عمومی الکترونیک و شبکه‌های اجتماعی

خانقاه به دو رویکرد کلی برای راهیابی استراتژی در روابط عمومی الکترونیک اشاره کرد: قاعده‌روی و قاعده‌شکنی. قاعده‌روی: تلاش برای یافتن راهکارها بر مبنای قواعد حاضر و قاعده شکنی تغییر قواعد موجود به قاعده‌ای که شانس استفاده از فرصت را برای سازمان افزایش می‌دهد.

(دانلود فایل ارائه)

.

رضا قربانی: چالش‌های مدیریت افکار عمومی از طریق فناوری‌های ارتباطی وب 2.0

قربانی تجربه پیاده‌سازی یک شبکه اجتماعی را در یکی از شرکت‌های بزرگ فناوری اطلاعات ایران دارد. او در این پروژه از مفاهیم وب 2.0 و سازمان 2.0 استفاده کرده است. قربانی گفت: در سازمان 2.0 گستره تعامل نسبت به سازمان‌های معمول بیشتر است و ارتباطات سازمانی در درون و حتی بیرون از سازمان سریع‌تر و موثرتر انجام می‌شود و در نتیجه مدیریت افکار عمومی از طریق ابزارهای وب 2.0 در درون سازمان باید بدقت بررسی شود. او در ارائه خود به مشکلاتی مانند عدم درک صحیح وب 2.0 و سازمان 2.0، فرهنگ سازمانی نامناسب و هزینه‌های گزاف اشاره کرد.

(دانلود فایل ارائه)

.

مریم سلیمی: نقش بازی‌های جدی در مدیریت افکار عمومی

سلیمی هدف از مقاله خود را نقش‌های جدید و بزرگ‌تر بازی‌ها در عضر امروز عنوان کرد و گفت: این نقش‌های جدید با ورود به عرصه‌های مختلف به خدمت مدیریت بر افکار عمومی درآمده‌اند و پشیبرد اهداف سازمان‌های بزرگ را بر عهده گرفته‌اند. او در ارائه خود به تقسیم‌بندی حوزه‌هایی مختلف بازی و همچنین مفاهیم «بازی‌سازی» (گیمیفیکیشن) پرداخت.

(دانلود فایل ارائه)

.

سیروس دهقان: بازاریابی هوشمند و پایش افکار در شبکه‌های اجتماعی با به کارگیری تکنیک‌های داده‌کاوی

دهقان در مقاله خود سعی کرد تا برترین شبکه‌های اجتماعی و بهترین راهکارهای بازاریابی مجازی و روش‌های پایش افکار عمومی را بررسی کرد. او گفت: سعی داریم با بررسی الگوریتم‌های جدید گوگل و موتورهای جست‌وجو و ارتباط آن با سیگنال‌های شبکه‌های اجتماعی، به بالا بردن برند مجازی محصولات کمک کنیم.

(دانلود فایل ارائه)

.

علی اسماعیل زاده: روابط عمومی الکترونیک و کمپین‌های فراگیر تبلیغاتی در فضای مجازی

اسماعیل‌زاده به اهمیت تبلیغات در افکار عمومی که باعث جهت‌دهی به مخاطب می‌شود اشاره کرد. او در ارائه خود از تبلیغات گردشگری به عنوان یکی از موضوعات مهم و درآمدزا استفاده کرد و اهمیت نقش روابط عمومی در بکارگیری مدل‌های موفق در چند کشور را تشریح کرد.

(دانلود فایل ارائه)

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.