راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

آمارهای پست بانک ایران در زمینه بانکداری الکترونیک چه می‌گوید؟

روابط عمومی پست بانک ایران اخیرا آمارهای در زمینه تجهیزات پرداخت الکترونیک و تراکنش‌هایی که در این بانک انجام شده منتشر کرده است. طبق آمارهای روابط عمومی پست بانک آنها هزار و 108 خودپرداز دارند. با توجه به این که حدود 22 هزار دستگاه خودپرداز در کشور وجود دارد این یعنی پست بانک حدود 5 درصد خودپردازهای کشور را در اختیار دارد. پست بانک حدود 650 هزار کارت بانکی صادر کرده است که با توجه به صدور حدود 142 میلیون کارت بانکی در ایران این به این معناست که از هر 200 کارت بانکی یکی متعلق به پست بانک است.

از مجموع ۳۰ هزار و ۷۵۴ فقره عملیات انتقال الکترونیکی وجوه بین حساب‌ها، تعداد ۲۷ هزار و ۷۴۳ فقره از طریق دستگاه‌های خودپرداز و ۳ هزار و ۱۱ فقره از طریق اینترنت انجام شده و از مجموع ۲۴ هزار و ۴۰۱ فقره عملیات الکترونیکی پرداخت قبوض، تعداد ۱۶ هزار و ۳۹۲ فقره از طریق دستگاه‌های خودپرداز، یک هزار و ۲۵۷ فقره از طریق اینترنت و ۶ هزار و ۷۵۲ فقره نیز از طریق تلفنبانک انجام شده است.

از مجموع ۱۰ هزار و ۸۹۱ فقره ابزار و تجهیزات پرداخت‌های الکترونیکی نصب شده در شعب، دفاتر خدمات بانکی شهری و روستائی پست بانک و همچنین مراکز خرید و فروشگاه‌های کشور، علاوه بر تعداد یک هزار و ۱۰۸ دستگاه خودپرداز، تعداد ۹ هزار و ۳۴۲ مورد آن مربوط به دستگاه پایانه فروش و ۴۴۱ دستگاه نیز پایانه شعب است که تا پایان مهر ماه سال جاری مجموع تراکنش‌های آن یک میلیون و ۵۹۰ هزار و ۸۳۵ فقره بوده است.

از مجموع تعداد ۱۴۳ هزار و ۵۸۰ مورد خدمات بانکداری الکترونیکی به تفکیک؛ ۳۲ هزار و ۵۶۵ مورد تلفنبانک، ۳۵ هزار و ۷۲۷ مورد اینترنت بانک، ۱۶ هزار و ۹۱۲ مورد همراه بانک و ۵۸ هزار و ۳۷۶ فقره خدمات بانکی پیام کوتاه تا پایان مهر ماه سال جاری به مشتریان ارائه شده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.