راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

پرداخت با کارتخوان، محبوب دل‌ها ولی پرداخت اینترنتی هنوز …

عملکرد تراکنش‌های انجام‌شده در شبکه پایانه پرداخت کشور نشان می‌دهد که در اسفندماه گذشته تراکنش‌های صورت‌گرفته بر پایانه‌های فروش بیش از موبایل و اینترنت بوده است.

از میان تراکنش‌های صورت‌گرفته در آخرین ماه سال ۹۲، ۷۵ درصد تراکنش‌ها از طریق پایانه‌های فروشگاهی، ۱۷ درصد تراکنش‌ها از طریق موبایل و ۷ درصد از طریق اینترنت بوده است به طوری‌که از میان ۶۲۴ میلیون و ۴۲ هزار و ۵۷ تراکنش صورت‌گرفته، ۴۷۳ میلیون و ۶۱۷ هزار و ۳۹۵ تراکنش بر پایانه‌های فروش، ۱۰۸ میلیون و ۳۹۴ هزار و ۹۵۶ تراکنش بر موبایل و ۴۱ میلیون و ۹۳۴ هزار و ۴۳۷ تراکنش از طریق کانال اینترنت صورت گرفته است.

.

چرا تراکنش‌های کارتخوان نسبت به ماه‌های قبل افزایش یافت؟

این در حالی است که در دی‌ماه گذشته ۲۳ درصد از این تراکنش‌ها از طریق کانال موبایل، ۶۸ درصد از طریق پایانه‌های فروشگاهی و ۹ درصد از طریق کانال اینترنت انجام شده بود. اگرچه همیشه تعداد تراکنش‌های فروشگاهی از تعداد تراکنش‌های صورت‌گرفته بر دو کانال دیگر بیشتر بوده است، اما افزایش تراکنش‌های صورت‌گرفته بر پایانه‌های فروشگاهی در آخرین ماه سال حاکی از افزایش خریدهای کلان و حضوری شب عید مردم در فروشگاه‌ها است.

تراکنش‌های صورت‌گرفته شامل خرید، مانده‌گیری و پرداخت قبض و خرید شارژ هستند.

بر اساس آمار ارایه‌شده از سوی بانک مرکزی در میان ۱۲ شرکت PSP شرکت‌های آسان‌پرداخت، پرداخت الکترونیکی سامان و پرداخت الکترونیکی بانک پاسارگاد در حوزه تراکنش‌های موبایلی به ترتیب‌ پیشتاز هستند. در حوزه تراکنش‌های اینترنتی نیز سه شرکت آسان‌پرداخت، به پرداخت و پرداخت الکترونیکی سامان سه شرکت نخست محسوب می‌شوند و در حوزه تراکنش‌های صورت‌گرفته بر پایانه‌های فروشگاهی سه شرکت به پرداخت ملت، پرداخت الکترونیکی سامان و تجارت الکترونیکی پارسیان رتبه‌های اول تا سوم را دارند.

منبع: عصر ارتباط

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.