راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

آشنایی با رمزارز Illuvium و ورود به دنیای متاورس

ایلوویوم (Illuvium) یک بازی مبتنی بر بلاکچین است که در فضایی از نوع RPG و در جهان باز (Open World) اتفاق می‌افتد. آنچه از آن با عنوان جهان باز یاد می‌شود، محیطی از بازی‌های کامپیوتری است که در خارج از کره زمین و در کهکشانی دیگر اتفاق می‎‌افتد. در بازی ایلوویوم، موجوداتی با نام‌های Illuvial زندگی می‌کنند که گیمرها باید آنها را جمع‌آوری کنند تا به واسطه آنها کسب درآمد داشته باشند. همه موجودات دنیای ایلوویوم دارای کلاس بازی خاص و قابلیت‌های خودشان هستند. بسته به سطوح (level) و مراحلی که گیمر با موفقیت پشت سر می‌گذارد، Illuvialها هم قدرتمندتر می‌شوند و برای مقابله با حریفان، صف‌آرایی می‌کنند.

درباره ارز دیجیتال ایلوویوم، در حال حاضر دو آلتکوین مبتنی بر استاندارد ERC-20 برای بازی ایلوویوم طراحی شده‌ که روی بستر شبکه بلاکچین اتریوم قرار دارند؛ توکن‌های ILV و sILV. دارندگان هر کدام از این توکن‌ها می‌توانند از ILV برای استیکینگ (سپرده‌گذاری)، افزایش نقدینگی، کسب جایزه و پاداش و شرکت در رأی‌گیری‌های حاکمیت شبکه استفاده کنند. دارندگان توکن ILV پس از ماینینگ، برای یک دوره موقتی اصطلاحاً قفل می‌شوند و سپس می‌توان آنها را برای کسب پاداش استفاده کرد. این در حالی است که sILV چنین ویژگی منحصربه‌فردی ندارد و آن را می‌توان بلافاصله در محیط بازی به‌ کار گرفت.

گیمرها می‌توانند از ان‌اف‌تی‌ها برای نشان‌ دادن موجودات موسوم به Illuvial در محیط بازی استفاده کنند و نهایتاً این ان‌اف‌تی‌ها را برای کسب درآمد به فروش برسانند. به عبارت ساده‌تر، Illuvialها چیزی جز توکن‌های ان‌اف‌تی‌ نیستند و با شکار آنها عملاً می‌توان به آثار هنری دست‌ یافت.


ایلوویوم چگونه کار می‌کند؟


بازی ایلوویوم از نوع نقش‌آفرینی یا RPG است و گیمر باید در نقش یک شکارچی در دنیای عجیب‌وغریب هیولاها شروع به بازی کند. گیمرها باید در محیط فانتزی و بامزه ایلوویوم به دنبال موجوداتی به‌نام Illuvial باشند و پس از شکست‌ دادن، آنها را در قالب ان‌اف‌تی تسخیر کنند. پس از اینکه گیمر، ان‌اف‌تی‌های مربوط به هیولاها را جمع‌آوری کرد، می‌تواند مجموعه هنری خود را در هر بازار دیگری در دنیای کریپتوکارنسی بفروشد.

البته گیمرها می‌توانند بی‌خیال فروختن ان‌اف‌تی‌های مربوط به هیولاها شوند و از موجودات تسخیرشده به‌عنوان یک ابزار قدرتمند برای شکست‌ دادن رقبا استفاده کنند. بازی ایلوویوم این امکان را فراهم کرده تا کاربران هم در نقش یک معامله‌گر ارز دیجیتال و هم در نقش یک گیمر هدفمند ظاهر شوند. با توجه‌ به این ویژگی‌های پلتفرم ایلوویوم است که انتظار می‌رود هیچ پروژه‌ای نتواند در صنعت بازی‌های مبتنی بر بلاکچین، چنین موفقیتی به دست بیاورد.


ارتباط بازی ایلوویوم با ارز دیجیتال ILV چیست؟


با اینکه مکانیسم اصلی بازی با توجه‌ به جمع‌آوری و سفارشی‌سازی ان‌اف‌تی‌های داخل بازی صورت می‌گیرد، گیمرها می‌توانند با پرداخت ILV، قابلیت‌ها و امکانات مورد نظرشان را فراهم کنند. همچنین امکان ادغام و ترکیب‌ چندین ان‌اف‌تی مربوط به Illuvialها وجود دارد و می‌توان پس از افزایش سطح همه آنها به یک نقطه خاص، به سودآوری قابل‌ توجهی دست‌ یافت.

ساختار Illuvialها به نحوی است که باید آنها را در یک‌ تکه یا shard نگه‌داری کنید. هر چقدر یک Illuvial قدرتمندتر باشد، shard مورد نظر هم باید قدرتمند باشد تا نگهداری آن موفقیت‌آمیز باشد. اگر Illuvial مورد نظر آسیب ببیند، این امکان وجود دارد تا به‌ مرور زمان و طی یک دوره کوتاه، خود به‌ خود بهبود پیدا کند و سالم شود. با تمامی این اوصاف، اگر گیمر قصد داشته باشد به روند بهبود Illuvialها سرعت ببخشد، می‌تواند از توکن‌های ILV برای این کار استفاده کند.


توکن ILV چیست و چه کاربردهایی دارد؟


توکن ILV بر اساس استاندارد ERC-20 طراحی شده و در بلاکچین اتریوم برای بهینه‌سازی محیط بازی ایلوویوم قرار دارد. نحوه تعیین ارزش و قیمت‌گذاری توکن ILV با توجه‌ به میزان موفقیت بازی و پتانسیل سودمندی آن در پروژه‌های استیکینگ انجام می‌شود. دوره موقتی قفل‌ شدن توکن‌های ILV پس از کسب پاداش، تقریباً یک‌ سال است و طی این دوره نمی‌توان به آن دست زد یا از آن در محیط بازی استفاده کرد. مجموع عرضه کل هر دو توکن بومی ایلوویوم؛ یعنی ILV و sILV برابر با هفت میلیون است. از این مقدار، سه میلیون توکن برای جایزه و پاداش کاربران توزیع شده و حداکثر میزان قابل توزیع آن هم برابر با ۱۰ میلیون واحد ILV است.


پیش‌بینی قیمت توکن ILV


ارز دیجیتال ILV در سال ۲۰۲۱ با فرازونشیب‌های فراوانی همراه بود. سابقه تاریخی قیمت این ارز دیجیتال نشان می‌دهد که عواملی همچون تحولات سیاسی‌ و احساسات اجتماعی می‌توانند روی قیمت آن تأثیر بگذارند. پیش‌بینی می‌شود آینده ILV در پایان سال ۲۰۲۲ با متوسط قیمت ۹۱.۱۷ دلار و حداکثر قیمت ۱۰۹.۴۰ دلار بسته شود.

همچنین طبق نظر کارشناسان حوزه ارز دیجیتال، پیش‌بینی‌های قیمتی از این ارز تا سال ۲۰۲۵ عبارت‌اند از:

  • سال ۲۰۲۳: میانگین قیمتی ۱۰۸۱.۵۱ دلار و حداکثر قیمت ۱۲۹۷.۸۱ دلار.
  • سال ۲۰۲۴: میانگین قیمتی ۱۴۰۵.۹۶ دلار و حداکثر قیمت ۱۶۸۷.۱۵ دلار.
  • سال ۲۰۲۵: میانگین قیمتی ۱۸۲۷.۷۴ دلار و حداکثر قیمت ۲۱۹۳.۲۹ دلار.
منبع والکس
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.