راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

پیش‌بینی قیمت دوج‌کوین با نگاهی به گذشته قیمتی این ارز دیجیتال

اگر از فعالان بازار ارزهای دیجیتال باشید، قطعاً بارها نام دوج‌کوین را شنیده‌اید. دوج‌کوین ارز دیجیتالی است که در سال 2021 در بازار ارزهای دیجیتال جنجال زیادی به پا کرد. قیمت دوج‌کوین برخلاف انتظار بسیاری از تحلیلگران رشد عجیبی داشت و افراد مشهور زیادی در سراسر جهان، از این ارز پشتیبانی کردند. به این ترتیب توجه سرمایه‌گذاران زیادی به این ارز دیجیتال جلب شد و ارزهای دیجیتال دیگری، مانند شیبا، بیبی دوج و… در ادامه راه دوج‌کوین به بازار عرضه شدند. در حال حاضر تحلیلگران بسیاری خرید چنین ارزهایی را به‌شدت نقد می‌کنند. آن‌ها معتقدند که ارزهایی مانند دوج‌کوین فاقد ارزش هستند. با این وجود تا به امروز هیچکس نتوانسته سیل هواداران این ارزهای دیجیتال را از سرمایه‌گذاری بر روی چنین ارزهایی منصرف کند. اما با توجه به تمامی این موارد، آینده قیمت دوج کوین چه طور پیش‌بینی می‌شود؟


دوج کوین چیست؟


دوج‌کوین شبکه غیرمتمرکزی است که بیلی مارکوس و جکسون پالمر در سال 2013 آن را ایجاد کردند. ایده شکل‌گیری این ارز دیجیتال چیزی بیشتر از یک شوخی ساده نبود. مارکوس و پالمر، معتقد بودند که همه‌چیز در بازار ارزهای دیجیتال به پول منتهی می‌شود و جای خالی تفریح و سرگرمی در آن به‌شدت ملموس است. این بود که با همکاری یکدیگر از ارز جدیدی به نام دوج کوین رونمایی کردند و عکس سگ مشهور میم برای این کوین انتخاب شد.

سیستم پرداخت پاداش ماینرها در دوج‌کوین تصادفی است و مشخص نیست که هر ماینر برای استخراج یک بلوک، چه میزان پاداش دریافت خواهد کرد. در اصل پالمر و مارکوس همه‌چیز را بر اساس شوخی پیش برده و تلاش کردند تا دوج‌کوین چیزی بیشتر از یک ارز دیجیتال خنده‌دار نباشد! با این وجود دوج کوین هواداران بسیار زیادی پیدا کرد و به یک الگو برای ارزهایی مانند شیبا اینو تبدیل شد. 


مروری بر تاریخچه قیمت دوج کوین


عرضه دوج‌کوین نامحدود است و یکی از کوین‌های تورمی به شمار می‌آید. با این وجود چون عرضه دوج‌کوین در هر سال تعداد ثابت و محدودی دارد، تورم در دوج‌کوین کنترل‌شده است. در سال 2013 زمانی که بیت‌کوین پس از ثبت رکورد قیمتی تازه، در روند نزولی قرار داشت، دوج‌کوین در یک روز 450% رشد کرد. قیمت دوج‌کوین در 2021 نیز رشد عجیبی داشت و تا نزدیکی یک دلار رفت. در ادامه روند قیمت دوج‌کوین را دقیق‌تر بررسی خواهیم کرد:

تاریخچه قیمت دوج‌کوین

2013: دوج کوین با قیمت 0.0006 شروع به کار کرد و در عرض یک سال دو برابر شد. 

2014: با ورود ارزهای دیجیتالی مانند مونرو و استلار، دوج‌کوین از تیتر اخبار خارج شد و قیمت دوج‌کوین به 0.0001 رسید. 

2015: جکسون پالمر بنیان‌گذار دوج‌کوین از این پروژه خداحافظی کرد. بسیاری معتقد بودند که این نقطه، مرگ دوج‌کوین را رقم خواهد زد ولی دوج‌کوین با رشد قیمتی، خلاف این مسئله را ثابت کرد. 

2017: دوج‌کوین به یک راهکار پرداخت ساده، ارزان و جذاب تبدیل‌شده بود. با توجه به این مسئله قیمت دوج‌کوین که برای چند سال در محدوده 0.0002  و 0.0003 قرار داشت، ابتدا به 0.003 و سپس به 0.007 رسید. 

2018: سخت‌گیری‌های قانون‌گذاری بر ارزهای دیجیتال منجر به سقوط ارزهای دیجیتال بسیاری شد ولی در کمال تعجب، قیمت دوج‌کوین در این برهه رشد کرد و در روزهایی به 0.017 هم رسید.

2019: قیمت دوج‌کوین با کاهش روبه‌رو شد و به 0.002 رسید. 

2020: دوج‌کوین سال 2020 را با قیمت 0.002 آغاز کرد و تا انتهای سال دو برابر شد و به قیمت 0.004 رسید. 

2021: قیمت دوج‌کوین پس از حمایت افراد مشهور با رشدهای عجیبی همراه بود و به 0.7 دلار رسید.


نقاط مثبت و منفی در آینده قیمت دوج‌کوین


مهم‌ترین چیزی که باید درباره دوج‌کوین بدانید، نوسانات قیمتی این ارز دیجیتال است. همان‌طور که در تاریخچه قیمت دوج‌کوین مشاهده کردیم این ارز بارها و بارها فراتر از تصور و انتظار عمل کرده است. گاهی اتفاقاتی که در بازار ارزهای دیجیتال منجر به سقوط قیمت یک ارز دیجیتال می‌شوند، منجر به رشد قیمت دوج‌‌کوین شده و برعکس. تمامی این موارد تلاش برای پیش‌بینی آینده قیمت دوج‌کوین را بسیار دشوار می‌کند و از سویی دیگر سرمایه‌گذاری در این ارز دیجیتال را با چالش‌هایی رو به رو می‌کند. 

پیش‌بینی قیمت دوج‌کورین در آینده

با وجود اینکه ایده شکل‌گیری دوج‌کوین چیزی بیشتر از یک شوخی نبود، اما دوج‌کوین به عنوان یک راهکار پرداخت، بسیار بهینه عمل کرده است. سرعت تراکنش در دوج‌کوین و همچنین کارمزد تراکنش پایین، از جنبه‌های مثبت دوج‌کوین است که ثابت می‌کند این ارز می‌تواند کاربردهای جدی‌تری در این فضا داشته باشد. یکی دیگر از نقاط مثبت دوج‌کوین جامعه هواداری بسیار فعال آن است. این ارز دیجیتال از همان ابتدا توجه‌های بسیاری را به خود جلب کرد و برای مصارف خیریه نیز کاربرد داشت. این جامعه پس از گذر سال‌ها رشد کرده و امروز افراد مشهور زیادی از این ارز دیجیتال حمایت می‌کنند. 

ایلان ماسک در سال 2021 خود را پدر دوج‌کوین نامید و اعلام کرد که دوج‌کوین آینده رمز ارزهاست. علاوه بر ایلان ماسک افراد مشهور دیگری مانند اسنوپ داگ(رپر آمریکایی)، کارول باسکین(بازیگر)، جن سیمون(خواننده)، کای گرین(بدن‌ساز حرفه‌ای)، مارک کوبان (میلیاردر مشهور) و لیل یاچی (رپر آمریکایی) در بین هواداران این ارز دیجیتال قرار دارند. 

با این وجود همچنان تحلیلگران بازار ارزهای دیجیتال معتقدند که دوج‌کوین برای عبور از قیمت یک دلار به زمان زیادی نیاز دارد و حتی ممکن است تا مدت‌ها نتواند به سقف قبلی خود یعنی 0.7 دلار برسد. در این میان هواداران دوج‌کوین نظر دیگری دارند و به رشد این ارز دیجیتال در آینده ایمان دارند. تاریخچه قیمت دوج‌کوین ثابت کرده است که نظر هواداران در زمینه دوج‌کوین شاید حتی از نظر تحلیلگران قابل‌اعتناتر باشد. با تمامی این تفاسیر نمی‌توان سرمایه‌گذاری در دوج‌کوین را چندان امن قلمداد کرد. بازار پر نوسان این ارز دیجیتال نیز این مسئله را اثبات می‌کند. بهترین کار در مواجهه با چنین فرصت‌هایی، تخصیص تنها بخش کوچکی از سبد سرمایه‌گذاری خود به این دارایی‌هاست. با این استراتژی شما ضمن سهیم بودن از سود احتمالی این دارایی، ریسک از دست رفتن سرمایه خود را تا حد ممکن کاهش خواهید داد. 


امکان مشاهده قیمت دوج‌کوین به صورت لحظه‌ای در نوبیتکس


نوبیتکس پلتفرم یا بازار مبادله رمزارزها در ایران است. کاربران می‌توانند انواع ارزهای دیجیتال اعم از دوج‌کوین، شیبا، بیت‌کوین، اتریوم، کاردانو و… را در این بازار خریداری کنند. علاوه بر این امکان مشاهده قیمت دوج‌کوین و سایر ارزهای دیجیتال به صورت لحظه‌ای وجود دارد و به این ترتیب از هیچ موقعیتی برای خریدوفروش در بهترین قیمت، عقب نخواهند ماند. 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.