راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

ابرآروان در بیانیه‌ای نقش‌داشتن در قطع اینترنت را رد کرد

ابرآروان در بیانیه‌ای اتهامات واردشده درباره نقش‌داشتن در قطع، محدودیت و فیلترینگ اینترنت را رد و اعلام کرد ماجرا را در دادگاه‌های آزاد بین‌المللی پیگیری خواهد کرد.

شرکت ابرآروان که در زمینه ارائه‌ زیرساخت‌های ابری فعالیت می‌کند، در بیانیه‌ خود اتهامات واردشده علیه این شرکت در خصوص نقش‌داشتن در قطع، محدودیت و فیلترینگ اینترنت را رد کرد و توضیح داد: «ابرآروان فقط و فقط زیرساخت ابری ارائه می‌دهد و این فناوری نه در ایران و نه در هیچ‌ جای جهان نمی‌تواند نقشی در پروژه‌های محدودسازی یا مسدودسازی اینترنت داشته باشد.»

به گفته ابرآروان در این بیانیه، این شرکت مدت‌هاست به ناحق سیبل انتقادهایی شده که باید متوجه حاکمیت ایران و شرکت‌های اجراکننده محدودیت‌های اینترنت و فیلترینگ باشد و در همین راستا تصمیم دارد در دادگاه‌های آزاد بین‌المللی علیه فریب سازمان‌یافته افکار عمومی اقدام حقوقی انجام دهد و اثبات کند قربانی این پروپاگاندای گسترده شده است.

ابرآروان تصریح کرد که تهمت‌‌زنندگان باید پاسخگوی تمامی خشونت‌های فیزیکی و روانی‌ای که به کارکنان این شرکت وارد شده باشند؛ چرا که تلاش می‌کنند پایداری ده‌ها هزار کسب‌وکار خصوصی ایران و راه دسترسی مردم ایران به فناوری را، آن هم در چنین روزهای سختی، نابود کنند.

ابرآروان که این روزها در مرزهای بین‌المللی هم به‌عنوان متولی قطع اینترنت شناخته شده، خطاب به نهادهای فنی مستقل داخلی و خارجی اعلام کرد محصولات و زیرساخت ابرآروان را بررسی و درباره‌ آن شفاف‌سازی کنند. ابرآروان اعلام کرده که از طریق transparency@arvancloud.com پذیرای این درخواست‌ها خواهد بود.

لازم به ذکر است این بیانیه در حالی از سوی ابرآروان منتشر می‌شود که با دور جدید قطع اینترنت در کشور از روز ۳۰ شهریور، بار دیگر انگشت اتهام در شبکه‌های اجتماعی به سوی این شرکت در راستای همکاری در محدودیت اینترنت روانه شد. اما به نظر می‌رسد این شرکت پس از حدود یک ماه سکوت، حالا با انتشار گزارش‌هایی در شبکه‌های فارسی‌زبان خارج از کشور و همچنین یک شبکه آلمانی‌زبان در خصوص همکاری ابرآروان با یک شرکت آلمانی در راستای فیلترینگ اینترنت در ایران، مجبور به توضیح در خصوص اتهامات مربوطه شده است.

1 دیدگاه
  1. مهدی می‌گوید

    آره جون عمت

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.