راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

همراه‌کارت اعلام کرد / پیام هشدار گوگل‌پلی پروتکت مربوط به شش ماه گذشته است

اخیراً در فضای مجازی توییتی منتشر شده؛ مبنی بر اینکه گوگل‌پلی طی پیامی به تمام کاربران اپلیکیشن بانکی همراه‌کارت هشدار داده که این اپ در حال سرقت اطلاعات تلفن‌ همراه کاربران است. روابط عمومی همراه‌کارت با انتشار اطلاعیه‌ای توضیحاتی درباره این موضوع داده و تأکید کرده که آخرین نسخه اپلیکیشن همراه‌کارت فاقد مشکل امنیتی است.

به گزارش روابط‌ عمومی همراه‌کارت، در پی انتشار توییتی مبنی بر دریافت پیام هشدار از گوگل‌پلی در خصوص اپلیکیشن پرداخت همراه‌کارت، این مورد مربوط به نسخه‌‌‌های قدیمی همراه‌کارت (تقریباً تا شش ماه گذشته) روی سیستم عامل اندروید بوده که با پیگیری از گوگل و بررسی‌های لازم، چند ماه است که برطرف شده و در حال حاضر چنین مشکلی وجود ندارد.

روابط عمومی همراه‌کارت ضمن ابراز تأسف بابت نگرانی پیش‌آمده، درخواست کرد که کاربران آخرین نسخه اندروید اپلیکیشن پرداخت همراه‌کارت را از گوگل‌پلی یا استورهای ایرانی کافه‌بازار و مایکت دریافت کنند. کاربران همچنین می‌توانند آخرین نسخه همراه‌کارت را از طریق این لینک برای نسخه اندروید و ‌ios دانلود کنند.

همراه‌کارت تأکید کرده که این اپلیکیشن هیچ‌گونه اطلاعاتی مازاد بر الزامات انجام تراکنش‌های پرداخت با تجربه کاربری مشخص و بدون مجوز کاربر اخذ نکرده است: «هر یک از برنامه‌هایی که روی تلفن یا تبلت خود نصب می‌کنیم، مجموعه‌ای از دسترسی‌ها را با اجازه و تأیید خود کاربران دریافت می‌کنند تا بتوانند سرویس‌دهی بهتری داشته باشند. همراه‌کارت دسترسی به دوربین و لیست مخاطبان را با اجازه کاربران به دلایل ذخیره کارت‌های بانکی، سهولت در پرداخت قبوض و خلق تجربه متفاوت‌تر در کارت‌به‌کارت، خرید شارژ و بسته اینترنتی دریافت می‌کند.

برای مشاهده و بررسی لیست دسترسی‌هایی که همراه‌کارت از کاربران (با اجازه آنها) دریافت می‌کند، می‌توانید با مراجعه به منوی تنظیمات (Settings) دستگاه اندرویدی خود و ورود به گزینه برنامه‌ها (Apps) و پیداکردن اپلیکیشن همراه‌کارت، از طریق بخش دسترسی‌ها (Permissions) لیست موارد دریافتی این اپلیکیشن که برای انجام تجربه کاربری یک پرداخت موبایلی نیاز است را مشاهده کنید.»

گوگل‌پلی‌پروتکت ابزاری است که به‌طور دائم دستگاه‌های اندرویدی را اسکن می‌کند تا از امنیت آن و اپلیکیشن‌های نصب‌شده روی گوشی مطمئن شود. این برنامه تمام ابزارها، سرویس‌ها، اپلیکیشن‌ها و حتی بازی‌های دستگاه که نصب شده باشند را اسکن می‌کند و درباره برنامه‌هایی که عملکردی غیرطبیعی دارند به کاربران هشداری تحت عنوان uninstall harmful app ارسال می‌کند. جهت اطمینان خاطر در این موضوع، کاربران می‌توانند از طریق گزینه پلی‌پروتکت (Play Protect) در گوگل‌پلی، نسبت به امنیت و به‌روز بودن نسخه همراه‌کارت خود آگاهی پیدا کنند.

علاقه‌مندان در این ویدئوی آموزشی می‌توانند نحوه تست امنیت اپلیکیشن‌های گوشی موبایل با استفاده از ابزار گوگل‌پلی‌پروتکت را به‌صورت تصویری مشاهده کنند. همچنین می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص تمام دسترسی‌های اخذشده و خط‌مشی رازداری به صفحه سیاست‌نامه حریم خصوصی در همراه‌کارت (Privacy Policy) مراجعه کرده و مطلب را در دو نسخه فارسی و انگلیسی مطالعه کنند.

منبع روابط عمومی همراه‌کارت
1 دیدگاه
  1. مهدی می‌گوید

    باشه

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.