راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

تاثیر ابزارهای هوشمند بر رونق کسب‌وکار در گفت‌وگو با کاظمی دینان

سید غلامرضا کاظمی دینان: «اگر مردم آموزش‌های صحیح و درستی ببیند درباره ابزارهای هوشمندی که به دستشان می‌رسد می‌توانند با این ابزارها برای خودشان شغل ایجاد کنند و درآمدزایی کنند.»

سید غلامرضا کاظمی دینان، رئیس شورای سیاستگذاری همایش «ابزارهای هوشمند، رونق اقتصادی، دولت همراه» در حاشیه برگزاری این همایش در گفت‌وگو با راه پرداخت گفت: «ابزارهای هوشمند امروز به یک رسانه تبدیل شده‌اند. در زمان‌های قدیم وقتی افراد وقتی می‌خواستند اطلاع رسانی کنند باید حضوری در بین مردم اطلاع رسانی می‌کردند. روز به روز ابزارهای جدیدتری برای برقراری ارتباطات ایجاد شد تا به امروز که شخص با یک موبایل می‌تواند خیلی از کارهایش انجام دهد.»

kazemi-dinanindex-way2pay-92-12-10

کاظمی دینان می‌افزاید: «با وجود ابزارهای هوشمندی مثل موبایل دیگر مجبور نیستید برای انجام بسیاری از کارها بیرون بیایید و به راحتی از خانه یا محل کار می‌توانید با موبایل کارتان را انجام دهید. در نتیجه اگر کشوری یا مردمی از این ابزارهای هوشمند محروم باشند و نتوانند از آن‌ها استفاده کنند مطمئنا با مشکلات زیادی روبرو خواهند شد. لذا با توجه به این که تکنولوژی روز به روز جلو می‌رود و پیشرفت می‌کند ما اگر از دنیا عقب بیافتیم، خیلی از مراودات ما با دنیا هم عقب می‌افتد، در نتیجه خیلی از کارهایی که حق ما است را نمی‌توانیم به دست بیاوریم. پس تصمیم گرفتیم همایشی برگزار کنیم با این عنوان که ابزارهای هوشمند باعث رونق اقتصادی خواهد شد. با روی کار آمدن ابزارهای هوشمند ما می‌توانیم خودمان در کشور ابزارهایی را تولید کنیم که رونق اقتصادی زیادی خواهد داشت. چون هزینه پایین ولی درآمد بسیار بالایی دارد و می‌توانیم در کشور از آن استفاده کنیم یا حتی صادر کنیم. ضمن اینکه اگر مردم آموزش‌های صحیح و درستی ببیند درباره ابزارهای هوشمندی که به دستشان می‌رسد می‌توانند با این ابزارها برای خودشان شغل ایجاد کنند و درآمدزایی کنند.

 .

این حق مردم است

رئیس شورای سیاستگذاری همایش «ابزارهای هوشمند، رونق اقتصادی، دولت همراه» درباره اهداف برگزاری این همایش می‌گوید: «در واقع ما می‌خواستیم این موضوع را هم برای دولت و هم برای مردم حساس کنیم و مردم بدانند که دنیا به کجا می‌رود؛ به عبارتی با این کار می‌خواستیم یک حقی برای مردم ایجاد کنیم تا مردم این حق را از دولت و افراد تصمیم گیرنده طلب کنند. تا حق برای مردم ایجاد نشود و مردم ندانند که از تصمیم گیرندگان چه توقعی باید داشته باشند ممکن است چنین حقوقی از دید تصمیم گیرندهگان پنهان بماند. ولی وقتی ببینند مردم به دنبال یک حقی هستند، مجبور می‌شوند که دنبال این سرویس‌ها بروند تا آنها را به مردم ارائه کنند.»

 .

زمان واقعا طلاست

کاظمی دینان در پایان می‌گوید: «ابزارهای هوشمند باید باعث شوند که ما دولت همراه داشته باشیم و مردم اینقدر به بانک‌ها، سازمان ‌ها و وزارتخانه‌ها مراجعه نکنند بلکه با ابزارهای هوشمند از خانه یا محل کارشان کارهای خود را پیگیری کنند. نتیجه این است نه تنها در زمان و هزینه صرفه جویی خواهد ش بلکه آلودگی صوتی، آلودگی هوا خواهیم و مواردی از این قبیل را نخواهیم داشت. فراموش نکنیم که زمان طلاست.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.