راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

سورنا ستاری استعفا داد

سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری از سمت خود استعفا داد. براساس پیگیری‌های «راه‌ پرداخت» از چندین منبع، گفته می‌شود ستاری دو روز پیش استعفای خود را تقدیم رئیس‌جمهوری کرده؛ با این حال هنوز خبری در مورد تأیید این استعفا از سمت ابراهیم رئیسی منتشر نشده است.

این اولین بار نیست که خبر استعفای سورنا ستاری شنیده می‌شود. در چند ماه گذشته بارها خبرهایی در خصوص استعفای او از سمت معاونت علمی و فناوری رئیس‌جمهوری شنیده شد و حتی نام محمدرضا حسنی آهنگر، فرمانده دانشگاه جامع امام حسین(ع) نیز به‌عنوان گزینه جایگزین او مطرح بود؛ اما در نهایت این خبرها به حقیقت تبدیل نشد.

برخی افراد نزدیک به ستاری اعلام می‌کنند اگر در دفعات پیش تنها صحبت از استعفای او مطرح می‌شد، این بار او استعفای خود را به‌صورت رسمی از دو روز پیش تقدیم رئیس‌جمهوری کرده است.

ستاری متولد ۱۳۵۱ و دانشیار دانشگاه صنعتی شریف است و سال ۱۳۸۴ به‌عنوان مدیرعامل سازمان بهینه‌سازی مصرف سوخت انتخاب شد؛ اما یک سال بعد از سمتش استعفا داد و دوم مهر سال ۹۲ با حکم بیژن نامدار زنگنه، وزیر وقت نفت به‌عنوان رئیس پژوهشگاه صنعت نفت منصوب شد. با این حال چندی بعد در سیزدهم مهرماه همان سال با حکم حسن روحانی، رئیس‌جمهوری دولت دوازدهم به‌عنوان معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری انتخاب شد.

از ستاری در سمت معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری به‌عنوان مدیری که باعث شکل‌گیری فعالیت شرکت‌های دانش‌‌بنیان شده یاد می‌شود. شاید از جمله بارزترین کارهایی که او در ۹ سال گذشته انجام داده، تلاش برای ورود شرکت‌های استارتاپی به بورس بوده است. 

خرداد امسال بعد از سال‌ها اما و اگر تپسی به‌عنوان اولین شرکت استارتاپی وارد بورس شد. این شرکت در مراسم عرضه اولیه خود حمایت‌ها و پشتیبانی معاونت علمی و فناوری رئیس‌جمهوری را عامل اصلی شکستن طلسم ورود خود به بورس اعلام کرد. 

تشکیلات معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری در سال ۱۳۸۵ و همزمان با دومین سال ریاست جمهوری محمود احمدی ‌نژاد، رئیس‌جمهوری دولت نهم و دولت دهم پا گرفت. صادق واعظ‌زاده مردادماه سال ۱۳۸۵ به‌عنوان نخستین معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری ایران منصوب شد؛ ولی پس از آغاز به کار رسمی دولت دهم، شهریور ۱۳۸۸ از سمت خود استعفا داد و به جای او نسرین سلطانخواه، عضو هیئت علمی دانشگاه الزهرا قرار گرفت. سورنا ستاری سومین معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری است.


1 دیدگاه
  1. جواد عادل می‌گوید

    دکتر ستاری در جمع معاونان رئیس جمهور در پایگاه اطلاع رسانی دولت: https://dolat.ir/detail/231311

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.