راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

رونمایی از سایت و خدمات جدید جیبیت

جیبیت، به‌عنوان ارائه‌دهنده راهکارهای پیشرفته مالی و خدمات پرداخت آنلاین، فعالیت خود را از سال 96 با ارائه درگاه پرداخت اینترنتی و به‌منظور توانمندسازی کسب‌وکارها برای نیل به رشد و توسعه پایدار آغاز کرد. آنچه جیبیت به پلتفرم‌ها ارائه می‌دهد، مجموعه‌ای از سرویس‌های متنوع پرداخت، انتقال وجه، عملیات مالی و بانکی و به‌صورت کلی هر چیزی است که کسب‌وکارها در مسیر خدمت‌دهی (مالی) به کاربران یا مشتریان خود به آن نیاز پیدا می‌کنند.  

درواقع جیبیت با تکیه‌بر دانش فنی خود و آماده‌سازی سرویس‌های مورد تقاضا، کسب‌وکارها را از مشکلات ناخواسته حین انتقال وجه با کاربران‌شان در امان نگه می‌دارد، ریسک‌های مالی و هویتی را کاهش می‌دهد و درنهایت تجربه کاربری بهتری برای افراد ایجاد می‌کند. 

در این راستا و به‌منظور تقویت هرچه بیشتر همکاری‌ها، اطلاع‌رسانی‌های گسترده‌تر و ارائه خدمات وسیع‌تر به کسب‌وکارها وب‌سایت جیبیت به‌روزرسانی شد تا از طریق نسخه جدید آن علاوه بر دسترسی به گزارش‌ها، پنل کاربری نیز با قابلیت‌های بیشتری به کسب‌وکارها نمایش داده شود. در نسخه جدید، برای هرکدام از سرویس‌ها، صفحه‌ای مجزا اختصاص‌ یافته که کسب‌وکارها با مراجعه به آن علاوه بر دریافت اطلاعات در خصوص هر سرویس، می‌توانند به‌صورت مستقیم با کارشناسان فروش و بازاریابی ارتباط تلفنی داشته باشند. 

همزمان با به‌روز شدن وب‌سایت، جیبیت از سرویس «واریز شناسه‌دار» و «وب‌سرویس‌های استعلامی» رونمایی کرد؛ این دو سرویس، امکاناتی برای کسب‌وکارها ایجاد می‌کنند تا خدمت‌دهی به کاربران و مشتریان‌شان با سهولت و دقت بیشتری انجام شود. 

وب‌سرویس‌‌های استعلامی یکی از کامل‌ترین وب‌سرویس‌های استعلام و احراز هویت ارائه‌شده در کشور و شامل استعلام بانکی، احراز هویت و خدماتی است. کسب‌وکارها با استفاده از این وب‌سرویس‌‌ها علاوه بر صحت‌سنجی داده‌های بانکی، اطلاعات هویتی افراد را نیز احراز می‌کنند. 

بهره‌گیری از وب‌سرویس‌های استعلامی از آن‌ جهت مهم است که خطر عدم احراز هویت را کاهش داده و تطابق اطلاعات فردی با داده‌های بانکی را ممکن می‌سازد. 

واریز شناسه‌دار نیز سرویس‌ دیگر جیبیت به کسب‌وکارهاست. این سرویس امکان واریز وجه بالاتر از سقف درگاه پرداخت اینترنتی را در صورت تأیید اسناد مثبته ارائه‌شده به بانک، به کاربران یا مشتریان می‌دهد. علاوه بر آن جیبیت به‌عنوان اولین شرکت ارائه‌دهنده این سرویس، امکان واریزهای دوره‌ای مانند اقساط با مبالغ بالا توسط API را برای پلتفرم‌ها ایجاد کرده است. 


اطمینان خاطر در احراز هویت و استعلام بانکی


احراز هویت مشتریان یا کاربران برای کسب‌وکارها از مهم‌ترین موضوعات مورد بحث و در عین حال نحوه و کیفیت احراز هویت آن‌ها نیز بزرگ‌ترین چالشی است که با آن مواجه می‌شوند. اگرچه برخی از شرکت‌ها برای اعتبارسنجی هویت کاربران از روش‌های سنتی یا درون‌سازمانی مانند استخدام تیم نظارتی یا کنترل حساب‌های بانکی استفاده می‌کنند، اما روند رو به رشد کلاهبرداری اینترنتی، تعداد بالای متقاضیان برای احراز هویت و ناتوانی در صحت‌سنجی هویت آنها بدون بهره‌مندی از وب‌سرویس‌ها نشان داده به‌کارگیری تنها یک راهکار برای پی بردن به هویت واقعی کاربران کارساز نخواهد بود. 

ازاین‌رو به‌کارگیری روش‌های جایگزین که درنهایت به صحت‌سنجی اطلاعات فردی و داده‌های بانکی منجر شود، مؤثرترین راه مقابله با هرگونه سوءاستفاده احتمالی است. جیبیت به‌منظور افزایش ضریب اطمینان برای کسب‌وکارها 13 نوع وب‌سرویس استعلامی به کسب‌وکارها ارائه می‌دهد که در نوع خود کامل‌ترین مجموعه استعلام اطلاعات هویتی و داده‌های بانکی به‌شمار رفته و سه طیف مختلف را شامل می‌شود؛ استعلام بانکی، احراز هویت و خدماتی. 

استعلام بانکی دربرگیرنده وب‌سرویس‌هایی است که با استفاده از آن می‌توان به‌درستی یا نادرستی داده‌های بانکی افراد پی برد. در جیبیت تبدیل حساب به شبا، تبدیل کارت به حساب، تبدیل کارت به شبا، استعلام کارت و شبا، همخوانی کد ملی با شبا، همخوانی کد ملی با کارت، همخوانی نام و نام خانوادگی با حساب، همخوانی نام و نام خانوادگی با شبا و همخوانی نام و نام خانوادگی با کارت، زیرمجموعه وب‌سرویس‌های استعلام بانکی قرار می‌گیرند. همخوانی موبایل با کد ملی و ثبت احوال مقایسه‌ای نیز از وب‌سرویس‌های احراز هویت به‌شمار می‌روند. همچنین وب‌سرویس استعلام کدپستی در دسته وب‌سرویس‌ خدماتی جای می‌گیرد. 

در قالب جدید وب‌سایت جیبیت برای استعلام بانکی، احراز هویت و خدماتی صفحه‌ای مجزا در نظر گرفته شده که صاحبان کسب‌وکارها با مراجعه به آن می‌توانند از شرایط فعال‌سازی، مبلغ کارمزدها و اطلاعات ورودی به وب‌سرویس و داده‌های خروجی که به استعلام‌گیرنده نشان داده می‌شود، اطلاع کسب کنند. 


واریز شناسه‌دار؛ امکان واریز وجه بیشتر برای کسب‌وکار


واریز شناسه‌دار نیز سرویس‌ دیگری است که جیبیت به مشتریان و کاربران کسب‌وکارها برای ارتقای مبلغ مورد تبادل و افزایش امنیت مالی ارائه می‌دهد. هر کاربر احرازهویت‌شده، در صورت ارائه اسناد مثبته به بانک، پس از ثبت درخواست، شناسه را دریافت کرده و می‌تواند بدون سقف، وجه موردنظر را واریز کند. 

باید توجه داشت که این شناسه تنها پس از صحت‌سنجی اطلاعات فردی و داده‌های بانکی کاربر یا مشتری با اسناد مثبته ارائه‌شده، صادر می‌شود؛ شماره شبا، کد ملی و نام دارنده حساب از جمله اطلاعاتی است که پیش از صدور شناسه واریز مورد بررسی قرار گرفته و اعتبارسنجی می‌شوند. در صورت وجود هرگونه مغایرت در داده‌ها و اطلاعات، شناسه واریز صادر نخواهد شد. 

از مهم‌ترین مزیت‌های بهره‌مندی از سرویس واریز شناسه‌دار، واریز وجه با مبالغ بالا، رصد تراکنش توسط کسب‌وکار و اطلاع از موفقیت‌آمیز بودن آن و درنهایت امکان استفاده از شناسه صادره به مدت نامحدود است. 

صاحبان کسب‌وکارها می‌توانند با مراجعه به صفحه سرویس واریز شناسه‌دار در وب‌سایت جیبیت از نحوه کارکرد این سرویس اطلاع کسب کرده و برای آگاهی از شرایط فعال‌سازی آن با کارشناسان فروش تماس بگیرند. در صفحه «واریز شناسه‌دار» علاوه بر ابزارها و روش‌های واریز وجه، فرآیند تأیید واریز نیز به‌صورت مختصر توضیح داده شده است. 


جیبیت، یک راهکار مالی پیشرفته 


وب‌سرویس‌های جیبیت طیف وسیعی از خدمات مالی و پرداخت تا احراز هویت را در شامل می‌شوند و کسب‌وکارها می‌توانند به‌راحتی و به‌دور از هرگونه نگرانی با اتکا به آنها، نه‌تنها هویت کاربران خود را در کوتاهترین زمان و با کیفیت بالایی احراز کنند که مبادلات مالی را نیز در سایه امنیت و دقت بیشتری انجام دهند. 

جیبیت یکی از مهم‌ترین رویکردهای خود را پاسخ به نیاز عمیق پلتفرم‌های فعال در حوزه مالی و بازار سرمایه و همچنین ارائه سرویس‌های شخصی‌سازی‌شده به آنها می‌داند. در سایه این رویکرد، اهدافی تعریف‌شده که یکی از آنها، توسعه وب‌سرویس‌هایی است که بتواند از ریسک‌های مرتبط جلوگیری کرده و نیاز عمده کسب‌وکارها به وب‌سرویس‌های مالی، پرداخت آنلاین و احراز هویت را برطرف کند. 

از سوی دیگر سعی شده تا حد ممکن این اطمینان به پلتفرم‌ها داده شود که با تکیه‌بر سرویس‌های ارائه‌شده توسط جیبیت می‌توانند با آسودگی بیشتری به رشد و توسعه کسب‌وکار خود بپردازند و بر آن تمرکز داشته باشند. ازاین‌رو نسخه جدید وب‌سایت نیز به‌منظور پاسخ به نیاز کسب‌وکارها به‌روزرسانی شده تا پلتفرم‌ها با مراجعه به آن علاوه بر دریافت آگاهی از عملکرد سرویس، از فرآیند انجام آن نیز مطلع شوند. 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.