راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

توضیحات مدیرعامل لندو درباره تسویه اقساط مشتریان / آیا رتبه اعتباری مشتریان لندو اصلاح می‌شود؟

مدتی پیش بود که برخی کاربران شبکه‌های اجتماعی از مشکلات پرداختی خود در لندو خبر دادند و نوشتند که باوجود پرداخت اقساطشان، از سوی بانک آینده بدهکار بانکی شناخته شده‌اند. بعد از این گزارش‌ها شرکت لندو اعلام کرد؛ برای حدود ۴ هزار مشتری این مشکلات پیش آمده و از کاربران خود عذرخواهی کرد. حالا امیر حق‌رنجبر، مدیرعامل لندو در گفت‌وگو با راه‌پرداخت ماجرا را توضیح داده و از آخرین وضعیت رسیدگی به این ماجرا می‌گوید.


کشف ماجرای عدم تسویه اقساط توسط خود مشتریان لندو


«حدود یک‌ماه پیش بانک آینده به من پیام داد که شما قسط عقب افتاده دارید. هر چه فکر کردم نفهمیدم کی و کجا من قسط بانک آینده را ندادم. تا این‌که کامنت یکی از دوستان را خواندم و متوجه شدم همه‌اش زیر سر لندوست. در واقع لندو وام‌هایی که من به آنها پرداخت کردم را به بانک آینده پرداخت نکرد و بانک هم اسم من را به عنوان بدهکار بانکی ثبت کرده است.»

«من از طریق لندو وامی گرفتم و حدود 3 ماهه از شروع اقساط می‌گذره و من هم همه رو به موقع پرداخت کردم ولی متأسفانه در سیستم اعتبارسنجی بانک آینده برای من بدهی خورده.»

این‌ها نمونه‌ای از توئیت‌هایی است که در هفته‌های اخیر مشتریان شرکت لندو در شبکه‌های اجتماعی نوشتند و از مشکلات جدید خود در مواجهه با لندو خبر دادند. بعد از این گزارش‌ها بود که لندو متوجه ماجرا شد. به گفته مدیرعامل لندو، از ۱۵ خرداد امسال روند تسویه اقساط مشتریان لندو با بانک عامل طرف حساب یعنی بانک آینده دچار یک خطا شده و تا ۱۱ مردادماه ادامه داشته و تیم لندو پس از گزارش کردن کاربران متوجه ماجرا می‌شود.

مشکل ایجاد‌شده توسط لندو برای مشتریان درحالی است که طبق گزارش این شرکت از عملکرد سال 1400، 67 درصد از مشتریان این مجموعه نه‌تنها اقساط خود را به‌موقع پرداخته‌اند بلکه حتی زودتر از موعد مقرر نسبت به بازپرداخت اقدام کرده‌اند. 

در شبکه‌های اجتماعی، کاربران مشکلات تسویه اقساط خود با لندو را به‌نوعی «سوءاستفاده» از پرداختی‌های خود توسط لندو مربوط می‌دانستند اما این ادعا از طرف لندو کاملا تکذیب شد.

مدیرعامل لندو در گفت‌وگو با راه‌پرداخت تأکید کرد: «روال کار لندو به عنوان یک واسط بین بانک و متقاضی وام، به این صورت است که مشتری اقساط خود را به لندو پرداخت می‌کند و این اقساط در یک حسابی پرداخت می‌شود که لندو هیچ دسترسی به آن ندارد و در واقع فقط بانک آینده به آن دسترسی دارد. بنابراین در وهله اول من صراحتا موضوع برداشت اقساط را تکذیب می‌کنم. عدم دسترسی ما به حساب اقساط مشتریان مهر تأییدی بر این تکذیبیه است.»

او ادامه داد: «از 15 خرداد تا 11 مرداد امسال مشکلاتی برای ثبت و واریز اقساط مشتریان به‌وجود آمده بود و ما در مرداد متوجه این باگ شدیم. به محض اینکه متوجه این ماجرا شدیم، خیلی سریع و فوری تیم فنی ما دست به کار شد. اولویت ما در وهله اول رفع این مشکل بود. ما همان‌طور که در بیانیه خودمان هم تاکید کردیم، اینجا هم تاکید می‌کنم که مشکل از طرف ما بوده و هیچ ربطی به بانک ندارد و ما کاملا عذرخواه مشتریان خود بابت این مشکلاتی که برایشان پیش آمده هستیم و قطعا جبران خواهیم کرد. اما در مرحله اول برایمان ضرورت دارد ابتدا از رفع این مشکل مطمئن شویم و اطمینان کسب کنیم که دیگر این مشکل به‌وجود نمی‌آید، بعد از آن به دنبال برنامه‌هایی برای جبران باشیم.»


رتبه اعتباری مشتریان لندو اصلاح می‌شود؟


یکی از مطالبات جدی مشتریان لندو اصلاح رتبه اعتباری آنهاست. این درخواست البته از چشم معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی هم به دور نماند و مهران محرمیان، معاون فناوری بانک مرکزی در صفحه توئیتر خود اعلام کرد که با مسئولان مربوطه در بانک آینده برای رفع مشکل صحبت شده است.

به گفته لندو، مشکل امتیاز اعتباری افراد بعد از صدور سند جدید حل می‌شود. با وجود این هنوز برخی از کاربران شبکه‌های اجتماعی می‌گویند رتبه اعتباری آنها نزد بانک آینده اصلاح نشده است و حتی برخی کاربران نوشتند که با وجود صدور سند جدید، هنوز رتبه اعتباری آنها اصلاح نشده است.

مدیرعامل لندو در این باره تأکید می‌کند:«درخصوص اصلاح رتبه اعتباری بانکی مشتریان هم همان‌طور که معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی اعلام کردند، به ما قول داده شده که رتبه اعتباری مشتریان اصلاح و نواقص رفع شده است. از آنجایی که رفع این مشکل برعهده بانک و بانک مرکزی است، ما نمی‌توانیم اطمینان 100درصدی به مشتریان خود برای رفع این مشکل بدهیم اما تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا بتوانیم این روند را سرعت ببخشیم و از جانب ما نیاز به هر اقدامی وجود داشته باشد، انجام خواهیم داد.»

5 دیدگاه
  1. اشکان می‌گوید

    یکی نیست به این بچه بگه تو نمره اعتبارسنجی ما رو خراب کردی، قول نمی‌دی درست شده!؟

  2. اشکان می‌گوید

    توضیحات در مورد این مشکل کاملا اشتباه می باشد. برای مهرماه همین مشکل دوباره برای من به وجود آمد و بعید میدانم لندو از این مشکلات نفعی نبرد

  3. الهام محلوجیان می‌گوید

    سلام
    من هم حدود یک ماه هست از پشتیبانی و مدیرعامل لندو آقای امیر رنجبر پیگیر این موضوع هستم و متاسفانه هیچ نتیجه ای نگرفتم
    نه تنها عذرخواهی صورت گرفته بلکه هنوز در سیستم اعتبارسنجی بانکی بدهی قسط معوقه دارم
    واقعا متاسفم برای این شرکت

  4. شارین می‌گوید

    یعنی شما وام گرفتین پول بهتون رسیده
    من تو مرحله قسط سوم با اون کمیشن سه تومنی می شود ۹ ملوین تا الان
    ولی جلو زدم از لندو هنوز در حال اماده سازی اعتبار من ن یعنی من ده تومن دادم که اینده روشن باشه و این اقای استارتاپ پرچم ش بالا باشد اینده همچنان روشن ه یکی سر را خاموشش کند

  5. ناشناس می‌گوید

    من الان باید وام بگیرم به خاطر کثافت بودن این حرومزاده ها مشکل بانک مرکزی دارم نمیتونم وام‌بگیرم

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.