راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

علت شتابزدگی مردم: جامعه به یک بیماری اجتماعی مبتلا است

واکاوی علت شتابزدگی مردم در دریافت سبد کالا؛

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان این‌که جامعه به یک بیماری اجتماعی مبتلا است، گفت: برای درمان این بیماری باید جامعه‌شناسان و مسوولان اقدامات آموزشی‌، پژوهشی و فرهنگی جدی انجام دهند.

حسین کاشفی در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد اتفاقات روز تخصیص سبد کالا به مردم اظهار کرد: چنین رفتارهای ریشه در مسائل فرهنگی دارد کشور ما قدمت تاریخی و فرهنگی طولانی مدت و ارزش‌های اسلامی گرانقدری دارد که متاسفانه اکنون در جامعه آنها رعایت نمی‌شود.

وی در ادامه افزود: متاسفانه مسوولان در گذشته نسبت به مسائل فرهنگی بی‌تفاوت بودند و مردم هم با بی‌اعتمادی و همچنین حرص و ولع در چنین موارد برخورد می‌کنند. جامعه شناسان باید آسیب شناسی و اصلاح چنین رفتارهایی را مد نظر خود قرار دهند و از پایین‌ترین نهاد آموزشی مثل مهدکودک تا دانشگاه رسیدگی به مسائل فرهنگی مدنظر قرار گیرد تا بیماری‌های اجتماعی درمان شود و ما دیگر شاهد وقایعی مثل آنچه در روز تخصیص سبد کالا اتفاق افتاد یاآنچه در جریان اعلام تماشای رایگان فیلم در سینماهای ایران شاهدش بودیم، نباشیم.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب همچنین با اشاره به این‌که مسوولان هم باید با شناخت درست از جامعه تصمیمات خود را اتخاذ کنند خاطر نشان کرد: مسوولان با امکاناتی که در اختیار دارند باید با بسترسازی مانع شکل‌گیری مجدد چنین رفتارهای شوند باید دقت کنیم در خارج از کشور چنین صحنه‌هایی به نمایش در خواهد آمد که برای کشور ما به هیچ وجه مناسب نیست.

کاشفی در پایان افزود: همچنین مسوولان باید روش‌های مناسب‌تری را برای کمک به اقشار آسیب پذیر انتخاب کند. معتقدم اصل قضیه پرداخت یارانه در واقع توسعه فقر است که دولت قبلی آن را اجرا کرد. راه‌حل این است که دولت به تولیدکنندگان کمک بیشتری کند تا مشکلات اقتصادی کشور حل شود.

منبع: ایسنا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.