راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

سند همکاری بین بانک خاورمیانه و فینوتک امضا شد / ارائه خدمات بیشتر به کسب‌وکارهای فینتکی

شرکت فینوتک از امضای قرارداد همکاری میان بانک خاورمیانه و این شرکت در مردادماه ۱۴۰۱ خبر داد. مطابق با این توافق‌ و به پشتوانه حمایت بانک خاورمیانه، خدمات بانکداری باز این بانک در اختیار کسب‌وکارهای فینتک بیشتری قرار خواهد گرفت. هم اکنون سرویس‌های مبتنی بر حساب بانک خاورمیانه توسط فینوتک پشتیبانی شده و افراد حقیقی و حقوقی می‌توانند با API از خدمات بانک خاورمیانه نیز استفاده کنند.

فینوتک پلتفرم نوآوری باز است که دسترسی به وب‌سرویس‌های بانکی، خدماتی، احراز هویت و اعتبارسنجی را در اختیار کسب‌وکارها قرار می‌دهد. بانک خاورمیانه نیز که در حوزه بانکداری شرکتی پیشتاز است، برای حمایت بیشتر از این حوزه، سرویس‌های بانکداری باز مبتنی بر حساب خود را روی پلتفرم فینوتک ارائه می‌دهد. طرفین این قرارداد با رویکرد گسترش بانکداری باز، به دنبال ایجاد همکاری سازنده میان بانک‌ها و کسب‌وکارها هستند.

اکنون استفاده از سرویس‌های مبتنی بر حساب بانک خاورمیانه با کمک APIهای فینوتک برای هر کسب‌وکاری در دسترس خواهد بود. این وب‌سرویس‌ها تا پیش‌ازاین برای بانک‌های آینده، کشاورزی، پارسیان و ایران‌زمین فعال بوده و اضافه‌شدن بانک خاورمیانه به‌عنوان یکی از بانک‌های خصوصی خوش‌نام به این مجموعه خبری خوش برای صنعت بانکداری باز ایران است.

بانک خاورمیانه از گذشته توسط گروهی از بانکداران، مدیران اقتصادی و صاحبان صنایع در حوزه بانکداری شرکتی فعالیت کرده است و تجربه‌های آن در کنار شبکه گسترده مشتریان فینوتک می‌تواند افق روشنی را برای بانکداری باز در ایران ترسیم کند.

خاورمیانه و فینوتک پیش‌ازاین هم در قالب تفاهم‌نامه‌ای به‌صورت محدود با یکدیگر همکاری می‌کردند و تجربه موفق همکاری، منجر به گسترش و تحکیم این همکاری شد. قرارداد همکاری بین بانک خاورمیانه و شرکت فینوتک به امضا رسیده است و از حالا سرویس‌های بانکی – حسابی بانک خاورمیانه از طریق پلتفرم فینوتک نیز فعال است. مهم‌ترین گروه‌ سرویس‌هایی که در این قرارداد پشتیبانی خواهد شد عبارت‌اند از:

  • وب‌سرویس‌های واریز و برداشت از حساب
  • وب‌سرویس‌های استعلامی و تبدیلی
  • سرویس استعلام از سامانه پیچک

باید دید این قرارداد منجر به چه تغییراتی در حوزه بانکداری باز و ارتقا خدمت‌رسانی به شرکت‌ها به‌صورت الکترونیکی خواهد شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.