راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

شماره ۶۱ هفته‌نامه کارنگ و رمزارز شماره ۳۱ منتشر شد

کارنگ که هر هفته به مهم‌ترین مسائل اقتصاد نوآوری ایران و جهان می‌پردازد و با چهره‌ها و فعالان کسب‌وکار حوزه اقتصاد نوآوری گفت‌وگو می‌کند به شصت و یکمین شماره خود رسیده است.

تازه‌ترین شماره کارنگ با عکس جلدی از حسن دوست‌حقی، مدیرعامل شرکت لجستیکی شتابان شمال، منتشرشده که همراه با گفت‌وگویی مفصل است. دوست‌حقی می‌گوید لجستیک محور استراتژیک توسعه اقتصادی کشور است. اگر GDP و GNP کشور را بررسی کنیم، لجستیک بین ۸ تا ۱۰ درصد از GDP کشور را تشکیل می‌دهد. پشت هر کالایی یک عملیات لجستیکی نهفته است.

کارنگ در شماره شصت ویکم خود گفت‌وگویی با سید محمد موسی‌زاده موسوی، مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری‌های نوظهور دیجیتال نیز در مورد اهداف و کارکردهای صندوق داشته است. موسی‌زاده موسوی می‌گوید بحث فناوری‌های دیجیتال و بازار و مقیاس‌پذیر بودن کسب‌وکارها موضوعات مهم برای این صندوق در انتخاب تیم‌ها هستند.

کارنگ در صفحه زنان نوآور نیز پای حرف‌های مژده بابادی، خالق برند مژده سرامیک نشسته است. بازار سفال و سرامیک بسیار گسترده است و کسب‌وکارها در دو مسیر مختلف باهم رقابت می‌کنند؛ فروش حضوری و فروش آنلاین. در فروش آنلاین هزینه تبلیغات و تولید محتوا برای همه کسب‌وکارها وجود دارد، اما در فروش حضوری، وقتی یک هنرمند تازه‌وارد بازار می‌شود، باید بتواند گیفتشاپ‌ها و کتاب‌فروشی‌ها را راضی کنند تا محصولات او را در معرض نمایش قرار دهند.

کارنگ در این شماره گزارش‌هایی نیز درباره شکایت وزارت بهداشت از مدیرعامل هومکا، پرداخت تسهیلات به دانش‌بنیان‌ها، سرویس توثیق الکترونیکی یا همان «ستاره» و رویداد فینوهک تهیه کرده است.

رمزارز در شماره سی ویکم خود گزارشی از وبینار «روش‌های جدید سرمایه‌گذاری در دنیا» آماده‌کرده است. در این وبینار با حمایت صرافی ارز دیجیتال مزدکس و با حضور پوریا بختیاری، کارشناس و فعال حوزه سرمایه‌گذاری و مبین سوسن‌آبادی، مدیر توسعه کسب‌وکار مزدکس برگزار شد. در این وبینار در مورد ابزارهای جدید سرمایه‌گذاری، توکن اوراق بهادار و نوآوری در بازارهای مالی بحث شد.

گزارش رویداد تکنوبلاک و پنل‌ها و سخنرانی‌های این رویداد را نیز می‌توانید در این شماره رمزارز دنبال کنید. در پنل سازمان‌دهی و تنظیم‌گری کسب‌وکارهای رمزارز و بلاکچین در مورد ابعاد قانون‌گذاری و بازار رمزارز در روسیه، رویکرد مجلس ایران در قبال تنظیم‌گری رمزارزها و فرصت‌های این فناوری برای همکاری دو کشور بحث شد. در این پنل آنتون دوکاچف، عضو مجلس دومای روسیه؛ الکساندر برژینکف، رئیس انجمن رمزارز روسیه؛ محمد طهرانی، مدیر آزمایشگاه بلاکچین دانشگاه خاتم؛ امیرحسین راد، مدیرعامل صرافی نوبیتکس؛ مجتبی توانگر، نماینده مجلس شورای اسامی؛ حسین اسامی، رئیس سازمان نصر تهران و علی‌اصغر قائمی، مشاور رئیس مجلس در امور فناوری اطلاعات سخنرانی کردند.

پنل دیگر این رویداد نیز با حضور احمد صالحی، از مشاوران سازمان توسعه تجارت؛ مصطفی نقی‌پورفر، دبیر انجمن فین‌تک؛ ویکاور بونچاروف، معاون انجمن رمزارز روسیه؛ علی جاهدی، عضو پارک علم و فناوری خراسان و امیرحسین مردانی، مدیرعامل صرافی ارز دیجیتال بیت‌پین و با موضوع «فرصت‌ها و چالش‌های پیشروی توسعه بلاکچین» برگزار شد.

کارنگ و رمزارز را می‌توانید به صورت رایگان از سایت هفته‌نامه کارنگ دانلود کنید. همچنین برای دریافت اشتراک هفته‌نامه کارنگ می‌توانید از سایت فروشگاه راه‌پرداخت اقدام کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.