راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

امکان احراز هویت کاربران از طریق ویدئوی سلفی با API یوآیدی فراهم شد

یوآیدی ارائه‌دهنده سرویس احراز هویت دیجیتال (e-KYC) در ایران است که حدود چهار سال پیش فعالیت خود را بر پایه‌ به‌روزترین فناوری‌های هویت‌سنجی آغاز کرد. یوآیدی برای شناسایی هویت واقعی کاربران و تشخیص صحت اطلاعات واردشده توسط آنها از الگوریتم‌های هوش مصنوعی و یادگیری ماشین استفاده می‌کند.

یوآیدی در راستای تکمیل سبد محصولات خود و برای همگام‌شدن با بازار و ایجاد امکان گسترش کاربردهای احراز هویت دیجیتال، سرویس احراز هویت خود را در قالب API به بازار ارائه می‌دهد.


API احراز هویت با ویدئوی سلفی


شرکت بینش هوشمند نسل پیشرو که با نام تجاری یوآیدی شناخته می‌شود، تا به امروز سرویس احراز هویت ویدئویی خود را به‌صورت SDK (کیت توسعه نرم‌افزار) و در نسخه‌های تحت وب و اندروید به کسب‌وکارها و سازمان‌های مختلف ارائه می‌داد. اما یوآیدی به‌منظور سهولت دسترسی هرچه بیشتر توسعه‌دهندگان و کسب‌وکارها به خدمات احراز هویت، API را توسعه داده است. این سرویس به کسب‌وکارهایی ارائه‌ شده که خواهان دریافت خدمات احراز هویت به‌صورت سفارشی‌سازی‌شده هستند و می‌خواهند خدمات احراز هویت را با پلتفرم خود ترکیب کنند.


نحوه کار API احراز هویت یوآیدی با ویدئوی سلفی چگونه است؟


عملکرد اصلی سرویس API احراز هویت یوآیدی به این صورت است که کسب‌وکار، اطلاعات کاربر خود را که شامل شماره ملی، سریال پشت کارت ملی، تاریخ تولد به همراه ویدئوی سلفی است از طریق API ارسال می‌کند و یوآیدی اطلاعات ارسالی را از لحاظ زنده‌بودن تصویر و تطابق چهره با الگوریتم‌های تشخیص زنده‌بودن تصویر (Liveness Detection) و تطابق چهره (Face Matching) پردازش کرده و نتیجه را به کسب‌وکار برمی‌گرداند. در صورتی‌ که زنده‌بودن تصویر تأیید شود و چهره مطابقت داشته باشد، هویت فرد تأیید می‌شود.


چرا API احراز هویت؟


در راستای خدمت جدید یوآیدی، کسب‌وکارها و توسعه‌دهندگان برای دسترسی خدمات احراز هویت دیجیتال، علاوه بر SDK، می‌توانند در قالب API نیز به این خدمات دسترسی داشته باشند و از مزایای API که شامل موارد زیر است، بهره‌مند شوند:

  • دسترسی آسان کسب‌وکارها به صحت اطلاعات هویتی کاربر؛
  • پیاده‌سازی آسان و سریع؛
  • قابلیت تجمیع سرویس در پلتفرم کسب‌وکار؛
  • قابلیت سفارشی‌سازی خدمات احراز هویت به‌دلخواه کسب‌وکار؛
  • عدم نیاز به زیرساخت‌های پرهزینه.

گفتنی است هم‌اکنون یوآیدی آماده همکاری با سازمان‌ها و کسب‌وکارهای گوناگون با استفاده از سرویس جدید API احراز هویت از طریق ویدئوی سلفی است. شما می‌توانید برای استفاده از این سرویس با مراجعه به سایت یوآیدی و تکمیل فرم، درخواست خود را ثبت کنید تا کارشناسان ما در مجموعه یوآیدی در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.