راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

نشست خبری ارائه سرویس سلامت آپ برگزار شد / دریافت اقساطی خدمات آنلاین با «حال»

در نتیجه همکاری آپ با استارتاپ حال (مشورپ سابق)، عنوان سرویس سلامت آپ به «حال» تغییر کرد. به این بهانه نشست خبری سرویس سلامت آپ با شعار حال خوب با حضور علی‌اکبر فراهانی، مدیرعامل آپ؛ محمدرضا اسکندریون، رئیس هیئت‌مدیره آپ؛ امین دولتی، مدیرعامل حال؛ آرمان فرج‌زاده، مدیر اجرایی آسانساز و سایر سهام‌داران هر دو مجموعه برگزار شد.  

به گفته فراهانی، شیوع ویروس کرونا باعث شد مردم بیشتر از گذشته به استفاده از خدمات آنلاین در حوزه بهداشت و سلامت روی بیاورند؛ در این شرایط آپ به حوزه بهداشت و سلامت ورود کرد و به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین بازیگران حوزه خدمات بهداشت و سلامت آنلاین شناخته شد. آپ به‌منظور گسترش دسترسی به خدمات آنلاین با مجموعه مشورپ همکاری کرد و بزرگ‌ترین سهام‌دار این استارتاپ شد.

 او ادامه داد: «نام این سرویس سلامت از امروز تغییر می‌کند؛ از این به بعد با نام سرویس «حال» به فعالیتش ادامه می‌دهد.» به گفته او، هدف اصلی این اقدام بهتر کردن حال عموم مردم است.»

امین دولتی، مدیرعامل حال، در راستای تأیید صحبت‌های فراهانی گفت: «امیدواریم حال بتواند هدف اصلی خود را که بهتر کردن حال جامعه در هر وضعیتی است، به بهترین نحو اجرا کند. همکاری ما با آپ از مرداد 1398 شروع شد؛ خدمات ما در ابتدا به مشاوره خلاصه می‌شد، اما بعد از همه‌گیری ویروس کرونا، استقبال مردم از انجام آزمایش و مشاوره‌های آنلاین به ما انگیزه داد تا نگاه جدی‌تری به گسترش خدمات سلامت داشته باشیم.»

او با اشاره به خدمات حال گفت: «آپ به ما کمک کرد تا خدمات‌مان از قالب مشاوره صرف درآید. اکنون حال خدمات متنوعی مانند نوبت‌دهی، مشاوره بالینی، واکسن در ترکیه، پرونده پزشکی، تجهیزات پزشکی، آزمایش در منزل، پزشک و پرستار در منزل و داروخانه آنلاین را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. بخش دیگری از خدمات حال مخصوص پزشکان است؛ به‌عنوان مثال تمامی مسائل مربوط به نسخه الکترونیک در اختیار پزشکان قرار می‌گیرد.»

دولتی با بیان اینکه همه افراد حداقل یک بار تجربه سختی در پیشبرد روند درمان‌شان به شیوه سنتی داشته‌اند، عنوان کرد: «قصد داریم از مرحله پیشگیری یک بیماری تا تکمیل روندهای درمانی را به‌آسانی در اختیار مردم بگذاریم تا دیگر شاهد معطلی‌های کنار بیمارستان و مطب‌ها نباشیم.» به گفته او، فناوری فرایندهای درمان را یکپارچه و ساده می‌کند.

فراهانی با بیان اینکه رویکرد ما حذف روش‌های مرسوم نیست، توضیح داد: «هدف اول حال، گسترش خدمات سلامت به‌خصوص در زمینه نوبت‌دهی آنلاین و دسترس‌پذیرتر کردن خدمات بخش سلامت روان برای عموم جامعه است.» به گفته او، سرویس حال نمی‌خواهد جایگزین روش‌های مرسوم و سنتی بهداشت و سلامت باشد؛ بلکه فقط هدف گسترش خدمات را دنبال می‌کند.

فراهانی اظهار کرد: «تعداد کاربران حال از 20 هزار کاربر در سال 1399 به چهار میلیون کاربر در سال 1400 رسید. در حال حاضر بیش از 1700 پزشک و روان‌شناس با سرویس حال همکاری می‌کنند و حدود 300 مرکز خدماتی اعم از بیمارستان و آزمایشگاه با حال قرارداد منعقد کرده‌اند.»

او اضافه کرد: «درآمدهای بخش سلامت در طول یک سال از 50 میلیون تومان در ماه به ماهانه دو میلیارد تومان رسیده‌ است. البته بخش عمده این درآمد متعلق به کادر پزشکی است.»

به گفته او، این سرویس اکنون در شهرهای تهران، مشهد، قم، تبریز، شیراز، اصفهان، گرگان و اهواز متمرکز است؛ البته گستره خدمات حال در حال افزایش است و این سرویس در نظر دارد خدمات حال، به‌ویژه خدمات غیرحضوری را در روستاها نیز راه‌اندازی کند.

فراهانی افزود: «برخی خدمات حال برای ایرانیان مستقر در امارات و ترکیه نیز در دسترس است.» دولتی در پاسخ به سؤال راه پرداخت درباره نوع خدمات ارائه‌شده در خارج از کشور توضیح داد: «خدمات آنلاین و ارائه خدمات آزمایشگاهی در محل دو خدمتی هستند که برای ایرانیان مستقر در ترکیه و امارات در نظر گرفته شده‌ است. خدمات آنلاین حال در قالب متن و تلفن و تماس تصویری به‌صورت 24ساعته و ناشناس انجام می‌گیرند.»

فراهانی در خصوص امکان پرداخت اعتباری خدمات توضیح داد: «از 17 اردیبهشت امکان دسترسی به خدمات پزشکی به‌صورت اعتباری فراهم شده است. سرویس اعتبار آسان‌پرداخت، در نتیجه همکاری آپسان با خدمات تالی ایجاد شده است.»

به گفته او، تالی در حال حاضر حدود 10 هزار کاربر دارد، همچنین افرادی که کاربر تالی نیستند، می‌توانند از طریق اپلیکیشن آپ، درخواست دریافت اعتبار کنند.

دولتی نیز در این‌ خصوص توضیح داد: «بسیاری از افراد هستند که به‌دلیل نداشتن وجه کافی برای درمان، از حل مشکلات‌شان بازمانده‌اند. با همکاری آپ توانستیم برای اولین‌بار سرویس اقساطی را در اختیار مردم قرار دهیم تا مردم برای پیشبرد مراحل درمان‌شان به مشکل مالی برخورد نکنند.» به گفته او، 250 هزار تومان حداقل مبلغ اعتبار و 50 میلیون تومان حداکثر این مبلغ است و بازپرداخت 12ماهه دارد.

فراهانی در پاسخ به سؤال راه پرداخت، در خصوص اینکه کاربران خارج از کشور هم می‌توانند از اعتبار استفاده کنند یا خیر، توضیح داد: «خدمات پرداخت اعتباری بر اساس کد ملی و شماره‌حساب موجود در ایران انجام می‌شود. اگر یک فرد ایرانی مقیم خارج از کشور در بانک‌های ایرانی حساب داشته باشد، می‌تواند وجه خدماتش را از طریق اعتبار بپردازد.»

فراهانی در پایان خاطرنشان کرد: «با وجود اینکه آپ بزرگ‌ترین سهام‌دار مجموعه حال است، هیچ محدودیتی برای فعالیت‌های سرویس حال قائل نمی‌شود و یکی از بزرگ‌ترین راه‌های خدمات‌دهی حال است، وب‌سرویس حال به آدرس haal.ir نیز در دسترس است. حال همچنین این آزادی را دارد که با هر مجموعه و اپلیکیشن دیگری به‌صورت همزمان همکاری کند.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.