راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

سامانه آریا چیست؟

khadamatAnformaticروابط عمومی شرکت خدمات انفورماتیک نوشت: چهار پروژه ملي «سپاس», «آريا», «چكاوك» و «سامانه‌هاي نوين همراه بانكی» در حوزه خدمات بانكداري الكترونيك در مراسم بيستمين سال تاسيس شركت خدمات انفورماتيك رونمايي شد.

.

سپاس چیست؟

سامانه پرداخت الكترونيكي سيار «سپاس به منظور مديريت تراكنش هاي تلفن همراه، كيف پول الكترونيكي و ساير فناوري هاي بانكداري الكترونيكي سيار در شركت خدمات انفورماتيك طراحي و پياده سازي شده است.

.

سامانه آریا چیست؟

سامانه «آريا» كه در واقع سامانه بومي سازي شده و جايگزين ساتنا مي باشد نيز با تكيه بر دانش فني متخصصان شركت خدمات انفورماتيك و به منظور مديريت پرداخت ها و وجوه بين بانكي در شركت خدمات انفورماتيك طراحي و به اجرا درآمده است.

.

سامانه چکاوک چیست؟

از ديگر سامانه هاي ملي كه در اين مراسم رونمايي شد سامانه «چكاوك» بود كه با راه اندازي آن از نقل و انتقال لاشه چك در شبكه بانكي جلوگيري نموده و اعمال نظارت و كنترل هاي بانك مركزي بر روي چك هاي بين بانكي تسهيل خواهد شد و همچنين امكان مديريت تسويه حساب بين بانك‌ها را نيز بيش از پيش براي بانك مركزي فراهم مي اورد.

سامانه چهارم نيز به فناوري هاي نوين بانكي مربوط مي شد كه در اين سامانه ها محصولات مبتني بر فناوري هاي موبايل و سرويس احراز هويت با امكان توليد رمز يكبار مصرف مربوط مي شود.

منبع: شرکت خدمات انفورماتیک (+)

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.