راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

اولین گزارش عملکرد کیپا در سال ۱۴۰۰ منتشر شد / رونمایی از اپلیکیشن کیپا در بهار ۱۴۰۱

۲۲ اسفندماه ۱۴۰۰ همزمان با رویداد پایان سال، شرکت کیپا گزارشی از عملکرد خود در طول سال ۱۴۰۰ منتشر کرد. این اولین گزارش رسمی و عمومی این شرکت است که در آن آمار متنوعی پوشش داده شده است. در ادامه به بررسی کامل این گزارش پرداخته خواهد شد. لازم به ذکر است که شرکت کیپا به‌عنوان یکی از بازیگران اصلی صنعت لندتک ایران سه سال است در زمینه راهکارهای پرداخت اعتباری و اقساطی مشغول به فعالیت است و موفق شده با بیش از هشت هزار پذیرنده همکاری کند و بیش از ۵۰ سازمان بزرگ تاکنون از خدمات پرداخت اعتباری و اقساطی کیپا استفاده کرده‌اند. برای بررسی گزارش عملکرد شرکت کیپا با ما همراه باشید.


کیپا از آغاز تاکنون


کیپا ارائه خدمات پرداخت اعتباری را در سال 1397 از خدمات دندانپزشکی آغاز کرد. ابتدای کار تنها سه کلینیک دندانپزشکی قبول کردند با ارائه خدمات به‌عنوان پذیرندگان کیپا فعالیت کنند. در سال ۱۴۰۰ تعداد کلینیک‌های دندانپزشکی فعال در شبکه پذیرندگی کیپا به بیش از ۱۳۰ رسیده است.

این در حالی است که کیپا فعالیت خود را تنها محدود به حوزه دندانپزشکی نکرده و حوزه‌های متعدد دیگری از جمله خدمات پزشکی و سلامت، گردشگری، زیبایی و آرایشی، مد و پوشاک، بیمه، FMCG، کالای دیجیتال، خانه و آشپزخانه، مبلمان و سرویس خواب و فرش، آموزشی، لوازم خانگی و… را نیز به شبکه پذیرندگی خود اضافه کرده است.

برخی پذیرندگان فعال کیپا در حال حاضر فروشگاه زنجیره‌ای جانبو، هفت، هایپر فامیلی و هایپرمی، بیمه ملت، رازی، حافظ، سینا و تعاون، کفش ملی، پوشاک جامعه، مجموعه توچال، سفرمی، مارکوپولو، آموزشگاه سفیر و خانه سام هستند. این تنوع در حوزه‌های پذیرندگی یکی از دستاوردهای کیپا در سال ۱۴۰۰ محسوب می‌شود؛ چراکه چنین سطحی از تنوع در هیچ‌یک از فعالان دیگر حوزه لندتک دیده نمی‌شود و این در حالی است که نیاز جامعه به دریافت خدمات متنوع اقساطی و اعتباری کاملاً حس می‌شود.


کیپا در سالی که گذشت


کیپا حول یک باور شکل گرفت؛ باور به ایجاد سبک زندگی اعتباری. با تلاش حداکثری تیم کیپا، اکنون این باور به واقعیت تبدیل شده است. کیپا به‌عنوان یکی از فعالان جدی حوزه لندتک ایران، با در نظر گرفتن تعداد قراردادها و حجم خرید اقساطی یکی از سامانه‌های اعتباری بزرگ این حوزه محسوب می‌شود. آماری که در ادامه ارائه خواهد شد، شاهدی بر این مدعاست.

تنها در سال ۱۴۰۰، کیپا موفق شد با چهار بانک بزرگ و معتبر کشور قرارداد ببندد. از این میان، همکاری بانک دی و کیپا یکی از همکاری‌های شایان توجه است. بانک دی که از بانک‌های پیشرو در ارائه محصولات نوین به مشتریان خود است، در یک طرح مشترک، خدمات خرید اقساطی کیپا را به سبد محصولات جدید خود اضافه کرده است.

از دیگر همکاری‌های قابل توجه باید به کمپین بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با کیپا و فروشگاه زنجیره‌ای جانبو، هفت و هایپر فامیلی اشاره کرد. در این کمپین امکان استفاده از کالاکارت ویژه خرید از فروشگاه‌های زنجیره‌ای برای متقاضیان با کارمزد دو درصد و دوره بازپرداخت شش‌ماهه فراهم شد.

مشارکت در بزرگ‌ترین پروژه وام غیرحضوری سازمان تأمین اجتماعی به ارزش حدودی چهار هزار میلیارد تومان از دیگر دستاوردهای مهم کیپا بوده است. همچنین، طبق آمار ارائه‌شده، در سال ۱۴۰۰ بیش از دو میلیون خرید اعتباری از سامانه کیپا صورت پذیرفته و بیش از ۶۰۰ هزار نفر در سامانه کیپا ثبت‌نام کرده‌اند.


تیم کیپا


مانند هر کسب‌وکار دیگری کیپا هم کار خود را با تعداد محدودی از افراد آغاز کرد. زمانی که تیم در حال بزرگ‌شدن بود و کسب‌وکار در حال رشد اولیه خود، با شروع همه‌گیری کرونا، کیپا هم مانند هر کسب‌وکار دیگری با یک دوره رکود مواجه شد؛ اما با ایمان به همان باور بود که مجدداً در مسیر رشد خود قرار گرفت و در شش ماه پایانی سال ۱۴۰۰ موفق شد رشدی سه‌برابری در تعداد پرسنل داشته باشد. تیم کیپا با شعار «در کنار هم خواهیم ساخت» در جهت تحقق هرچه بیشتر اهداف خود و ایجاد بستری برای ایجاد یک سبک زندگی اعتباری به فعالیت خود ادامه خواهد داد.


شگفتی‌های کیپا


در بررسی آمار و ارقام دستاوردهای کیپا در سال ۱۴۰۰ به اطلاعات جالبی برخواهید خورد که در نوع خود قابل توجه و شگفتی‌ساز هستند. میزان ۲۰ هزار تراکنش در یک روز از سال ۱۴۰۰ یکی از رکوردهای شگفتی‌ساز کیپاست. این حجم تراکنش بالاترین میزان در میان کل فعالان لندتک ایران و بالاتر از تمام رکوردهای سابق خود کیپاست. این مهم با ارائه خدمات اعتباری و اقساطی به پرسنل بیش از ۵۰ سازمان ممکن شده است. کیپا همواره در تلاش است تا برای تعداد بیشتری از افراد امکان استفاده از خدمات اعتباری و اقساطی را فراهم کند و از این رو در سند چشم‌انداز سال بعد خود پیش‌بینی می‌کند که جامعه مشتریان خود را گسترش دهد و تعداد بیشتری از افراد را به سوی فرهنگ خرید اعتباری رهنمون سازد.

از نظر میزان فروش نیز کیپا رکورد شگفتی‌سازی برای خود رقم زده است. میزان فروش در یکی از روزهای اسفندماه ۱۴۰۰ برابر با میزان کل فروش سال 1399 و سه‌برابر کل فروش سال 1398 بوده است!


اقدامات کیپا در راستای مسئولیت اجتماعی


کیپا یکی از اهداف جدی خود را فرایند ساده و بدون دردسر خرید اعتباری و اقساطی قرار داده است. به همین جهت، همواره در تلاش بوده تا خدمات خود را به‌صورت آنلاین ارائه دهد و کمترین میزان مصرف کاغذ را داشته باشد. بررسی آمار نشان داد که اگر قرار بود به ازای هر خرید صورت‌گرفته از کیپا، معرفی‌نامه‌ای کاغذی صادر شود، طول اسناد به ۴۰۰ کیلومتر می‌رسید! به علاوه، نیروی انسانی کیپا برای انجام فرایندها، باید ۱۱ هزار روز معادل ۳۰ سال، بدون خوابیدن به فعالیت می‌پرداخت!

کیپا با تمرکز بر ارائه آسان و آنلاین خدمات اعتباری و اقساطی موفق شده در راستای مسئولیت اجتماعی خود نیز دستاورد مهمی به دست آورد و در میزان مصرف کاغذ به سهم خود صرفه‌جویی قابل‌ توجهی کند و همچنین، با ارائه‌ آنلاین خدمات و به حداقل رساندن فرایندهای اداری نیز قدم مؤثری در تسهیل امور اقساطی و اعتباری برداشته است.


کیپا در سال جدید


آنچه مطالعه کردید، خلاصه‌ای از گزارش عملکرد کیپا در سال ۱۴۰۰ بود. در سند چشم‌انداز کیپا برای سال ۱۴۰۱ چندین هدف مهم و بزرگ وجود دارد که تیم جوان و باانگیزه کیپا در راستای تحقق‌بخشیدن به آن حداکثر تلاش خود را خواهد کرد.

کیپا قصد دارد فعالیت خود را به‌عنوان یک هلدینگ مالی بین‌المللی ادامه دهد و اولین قدم برای رسیدن به این مهم، رونمایی از اپلیکیشن کیپا در بهار ۱۴۰۱ خواهد بود. این اپلیکیشن با پوشش انواع خدمات اعتباری و اقساطی و تنوع فروشگاه‌های ارائه‌دهنده خدمات و کالا، مسیر جدیدی در راهکارهای پرداخت اقساطی و اعتباری به نمایش خواهد گذاشت.

از دیگر اهداف مهم این شرکت در سال آینده، پوشش مشتریان فردی علاوه بر پرسنل سازمانی است تا جامعه گسترده‌تری امکان استفاده از خدمات اعتباری و اقساطی را داشته باشد. به علاوه، باور اصلی کیپا برای ایجاد سبک زندگی اعتباری برای هم‌وطنان همچنان ستاره قطبی است که نشان‌دهنده مسیر صحیح برای کیپاست و کلیه اقدامات حول این باور صورت خواهد گرفت.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.