راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

ارائه خدمات پهپادی در اپلیکیشن فام رونمایی شد / درخواست آنلاین پهپادهای غیرنظامی

مراسم رونمایی از خدمات پهپادی در اپلیکیشن فام روز دوشنبه 9 اسفند با حضور سیدمرتضی بکاء، رئیس هیئت‌مدیره مؤسسه اعتباری ملل؛ محمد حیدرزاده، نایب‌رئیس و عضو هیئت‌مدیره شرکت فام؛ میثم وزیریان، رئیس اداره بازاریابی؛ رسول علیان، مدیریت زیرساخت و توسعه؛ مهدی طالب، رئیس اداره فناوری‌های نوین شرکت فام؛ فرهاد اکبرپور، رئیس هیئت‌مدیره شرکت مهندسی آب و محیط‌ زیست رودخیز؛ محمد عسکری، نماینده معاونت اطلاعات و امنیت فرودگاه‌های کل کشور؛ حامد سعیدی، مدیر مرکز نوآوری و شتاب‌دهی سامانه‌های هوشمند بدون سرنشین؛ محمد عادل خراسانی‌نژاد، بنیان‌گذار و رئیس هیئت‌مدیره شرکت پارس پهپاد جهان‌پرداز (پهپاد آنلاین)؛ بحرینی، مشاور شرکت پارس پهپاد جهان‌پرداز؛ حسین طیار، بنیان‌گذار و مدیرعامل شرکت پارس پهپاد جهان‌پرداز (پهپاد آنلاین) و… برگزار شد.

در پی قرار همکاری شرکت پهپاد آنلاین و فام، کاربران اپلیکیشن می‌توانند به شکل احراز هویت‌شده از سرویس‌های پهپادی در بخش‌های صنعت کشاورزی، رسانه‌، سینما، امداد و نجات، پایش خطوط آب و برق و گاز استفاده کنند.

سیدمرتضی بکاء، مدیرعامل شرکت تجارت الکترونیک فناوری اطلاعات ملل (با نام اختصاری فام)، در ابتدای مراسم با نگاهی به شرکت فام عنوان کرد: «فام یکی از شرکت‌های زیرمجموعه مؤسسه اعتباری ملل است. فام حدود سه دهه است که در حوزه‌‌های بانکی فعالیت می‌کند و هر آنچه بخش فناوری اطلاعات یک بانک نیاز دارد را پوشش می‌دهد.»

مدیرعامل فام ادامه داد: «فام علاوه بر ارائه خدمات بانکی، از استارتاپ‌ها و شرکت‌های نوپایی که برای رفع مشکلات مردم پا به عرصه می‌گذارند، حمایت می‌کند. بر همین اساس اخیراً با شرکت پارس پهپاد جهان‌پرداز به‌منظور تسهیل خدمات پهپادی قرارداد همکاری امضا کرده است.»

او در پایان صحبت‌هایش با اشاره به مبنای فعالیت‌های فام بیان کرد: «یکی از مهم‌ترین نیازهای جامعه امروز ما به‌کارگیری صنایع برای پیشبرد اهداف کشور است؛ چراکه هیچ مملکتی بدون اقتدار نظامی و اقتصادی نمی‌تواند روی پای خود بایستاد.»


اتحاد میان جامعه پهپادی و جامعه کسب‌وکاری


محمد عادل خراسانی‌نژاد، بنیان‌گذار و رئیس هیئت‌مدیره شرکت پارس پهپاد جهان‌پرداز (پهپاد آنلاین) در ابتدای صحبت‌هایش به‌ضرورت ایجاد فرهنگ‌سازی در مقابل نوآوری اشاره کرد. به گفته او، کسب‌وکارهای پهپادی به فرهنگ‌سازی عمومی برای پذیرش فناوری نیاز دارند. این پذیرش فقط با اتحاد میان جامعه پهپادی و جامعه کسب‌وکاری کشور به‌ویژه در بدنه بانکی پدید می‌آید.

 در ادامه حامد سعیدی، مدیر مرکز نوآوری و شتاب‌دهی سامانه‌های هوشمند بدون سرنشین، با بیان اینکه پهپادها از حوزه‌های نوظهور فناوری محسوب می‌شوند، صحبت‌هایش را آغاز کرد. به گفته او، سابقه حضور پهپاد در ایران به پنج دهه قبل با پیشینه نظامی بازمی‌گردد.

سعیدی توضیح داد: «پهپادها به‌ مرور زمان در دهه 80، از قالب نظامی خود بیرون آمدند و در پروژه‌های سینمایی به کار گرفته شدند. بعد از آن‌ هم پهپادها در حوزه‌های نقشه‌برداری، کشاورزی، سینما، خطوط آب و برق و گاز و… مورد استفاده قرار گرفتند.»

او در خصوص تفاهم‌نامه همکاری فام و پهپاد آنلاین بیان کرد: «مجموعه فام در حوزه‌های فناوری اطلاعات بانکی کارنامه فاخری دارد. امیدواریم در پی این تفاهم‌نامه و رونمایی بتوانیم عضوگیری کنیم و شبکه عرضه و تقاضای خدمات فیلم‌برداری هوایی، نقشه‌برداری و… را تا دورترین نقاط کشور بگسترانیم، در گام بعدی هم برای ارائه سرویس‌ها به خارج از کشور تلاش کنیم.»

او در خصوص چالش‌های این فضای تبادلی گفت: «اصالت‌سنجی و تضمین کیفیت، کنترل کیفیت، نظارت بر عملکرد خدمات‌دهنده و خدمات‌گیرنده از جمله چالش‌هایی هستند که هنگام انعقاد تفاهم‌نامه مورد توجه دو شرکت قرار گرفته‌اند.»


اولین اپلیکیشن پرداخت ویژه نابینایان


مهدی طالب، رئیس اداره فناوری‌های نوین شرکت فام با اشاره به اولین اپلیکیشن درخواست پهپاد در ایران گفت: «از اینکه پلتفرم شرکت پهپاد آنلاین در اپلیکیشن دانش‌بنیان فام قرار گرفته، بسیار خرسندیم. پهپاد آنلاین با ایجاد این سامانه، امکان سرویس‌دهی دوطرفه را ایجاد کرده است.» به گفته او، این پلتفرم برای ایجاد ارتباط میان خدمات‌دهندگان پهپاد و متقاضیان در سامانه فام قرار گرفته است.

او ادامه داد: «فام سال گذشته در چنین روزی اعلام کرده که به یک مگااپ تبدیل خواهد شد؛ در حال حاضر امکانات بسیار زیادی به اپلیکیشن فام اضافه‌ شده و فام حدود نیم‌میلیون نصب دارد.»

او با بیان اینکه استفاده آسان در کنار هوشمندی و امنیت از ارزش‌های فام هستند، تصریح کرد: «اپلیکیشن فام فارغ از سرویس‌های موجود بر اپلیکیشن‌های پرداختی، دو قابلیت منحصربه‌فرد دارد، فام و مؤسسه اعتباری ملل در بخش مسئولیت‌های اجتماعی، خدمت به نابینایان را از اولویت‌های خود قرار داده‌اند؛ فام اولین اپلیکیشن پرداختی است که می‌تواند مورد استفاده نابینایان قرار بگیرد، علاوه بر این، در شعب ملل برای نابینایان کیبوردهای مخصوص تعبیه‌ شده است.»

به گفته طالب، دریافت رمز پویا، یکی از مشکلات نابینایان برای انجام تراکنش‌های بانکی‌شان است، فرایند دریافت پیامک، خوانده‌شدن پیامک توسط اپلیکیشن و درج آن در درگاه، فرایندی زمان‌بر و طولانی‌تر از مدت‌زمان مجاز حضور در درگاه است. فام از روز اولی که رمز پویا ایجاد شد، این خدمت را در اختیار نابینایان قرار داده است.

طالب با اشاره به هوش مصنوعی گفت: «فام در ابتدای فعالیتش از فرایندهای هوش مصنوعی یک‌طرفه استفاده می‌کرده؛ یعنی کاربر به‌صورت صوتی درخواست خود ـ مثلاً خرید شارژ ـ را به اپلیکیشن اعلام و برنامه به‌طور اتوماتیک فرایند مدنظر او را تکمیل می‌کرده است. البته درج رمز و سایر اطلاعات کارت و حساب بر عهده کاربر بود. اکنون این تعامل دوطرفه شده است؛ اپلیکیشن در مقابل درخواست کاربر به هر زبانی، او را راهنمایی می‌کند. یعنی اپلیکیشن بررسی می‌کند که درخواست کاربر برای تکمیل به چه مراحلی نیاز دارد.»

به گفته او، بخش سؤالات متداول امداد مشتریان و سؤالات روزمره یکی دیگر از قابلیت‌های جدید فام است که توسط هوش مصنوعی پشتیبانی می‌شود. فام به‌صورت صوتی به سؤالات متداول مردم پاسخ می‌دهد. این سؤالات تاریخ، اوقات شرعی با توجه‌ به موقعیت مکانی، مناسبت‌ها، مفقودی کارت، شماره‌ تلفن مراکز و… را دربر می‌گیرد. طالب در پایان صحبت‌هایش با بیان خلاصه‌ای از خدمات فام گفت: «امکان درخواست و تعمیرات پهپاد به سایر سرویس‌های ما اضافه‌ شده و خوشحالیم که در این زمینه میان اپلیکیشن‌های بازار پیشتاز هستیم.»

همچنین میثم وزیریان، رئیس اداره بازاریابی شرکت فام ایجاد این سامانه که امکان سرویس‌دهی دوطرفه را برای نرم‌افزار جامع پرداخت فام و پلتفرم شرکت پهپاد آنلاین ایجاد و ارتباط میان خدمات‌دهندگان پهپاد و متقاضیان در سامانه فام را فراهم کرده، گامی دیگر در ورود به بازارهای جدید و خدمات نوین بانکی دانست و اشاره کرد که شرکت فام تلاش دارد در خدمات و فناوری‌های نوین همواره پیشرو و اولین باشد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.