راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

یک جوان اندونزیایی با فروختن عکس‌های سلفی خود 1 میلیون دلار به دست آورد / ثروتمند شدن با NFT

یک جوان 22 ساله اندونزیایی عکس‌های سلفی خود را به NFT تبدیل کرده است و توانسته آن‌ها را به ارزش بیش از 1 میلیون دلار به فروش برساند.

نسیم بنایی / یک دانشجوی کالج اندونزیایی با فروش نسخه توکن‌های غیرمثالی (NFT) عکس‌های سلفی خود در بازار توکن «اُپن‌سی» (OpenSea) میلیونر شده است. سلطان گوستاف الغزالی، جوان 22 ساله‌ای اهل سمارانگ اندونزی، که دانشجوی علوم کامپیوتر است، تقریبا 1000 عکس سلفی خود را به توکن غیر مثالی تبدیل کرده و فروخته است. به گفته خود الغزالی، او به مدت 5 سال، بین سن 18 تا 22 سالگی، از خود عکس سلفی گرفته است تا مسیر درس خواندن و فارغ التحصیل شدنش را ثبت کند.

به گزارش وب‌سایت کوین‌تلگراف، او یا در حال نشسته یا ایستاده پشت کامپیوترش از خود عکس سلفی گرفته است و بعدها این عکس‌ها را به توکن غیر مثالی تبدیل کرده و آن‌ها را در دسامبر 2021 در اُپن‌سی آپلود کرده است. او قیمت هر یک از این توکن‌ها را 3 دلار قرار داده بود و توقع نداشت مشتری جدی برای آن‌ها پیدا شود. غزالی در حالی‌که می‌خواست عکس‌های خود را، که در آن‌ها نشانی از احساس خاصی نیست، به پول تبدیل کند، چنین گفت: «می‌توانید عکس‌های من را بچرخانید یا هر کاری با آن‌ها بکنید، اما لطفا از این عکس‌ها سواستفاده نکنید زیرا در این صورت والدین من به شدت از من ناراحت می‌شوند. من به شما اعتماد دارم، پس لطفا مراقبت عکس‌های من باشید.»

توکن‌های غزالی، علی‌رغم حتی بلندپروازانه‌ترین رویاهای او، به شدت موفق شدند، زیرا فعالان برجسته کریپتو در توییتر، با خریداری و بازاریابی کارهایش، از او حمایت کردند.

با افزایش محبوبیت غزالی، یکی از توکن‌های او در روز جمعه به قیمت 0.247 اتریوم فروش رفت، که با توجه به قیمت اتریوم در آن روز چیزی در حدود 806 دلار می‌شود. این جوان اندونزیایی اندکی شخصی‌سازی را هم با ارائه مقداری اطلاعات پیش‌زمینه در کنار سلفی‌هایش به توکن‌های خود اضافه کرد و همین مسئله به کمیاب شدن توکنش کمک کرد.

بعضی از توکن‌های سلفی غزالی به قیمت 0.9 اتریوم به فروش رسیده است که تقریبا چیزی معادل 3 هزار دلار می‌شود. کلکسیون غزالی در نهایت به مجموع حجم معامله 317 اتریوم رسید که معادل بیش از 1 میلیون دلار است. این جوان اولین مالیات ناشی از این درآمد خود را هم پرداخته است.

علی‌رغم عملکرد ضعیف کل بازار رمزارزها در دوران اخیر، بازار توکن‌های غیر مثلی و صنعت بازی‌سازی بلاکچین در زمینه حجم تراکنش‌ها در حال شکستن رکورد هستند. داده‌های بنگاه تحلیلی «دَپ‌رادار» (DappRadar) نشان می‌دهد که تعداد والت‌های فعال منحصر به فرد وصل شده به کارکردهای مرکززدایی شده توکنیِ اتریوم از سه ماهه سوم سال 2021 رشدی 43 درصدی کرده است. علاوه بر این، پول تولید شده از معاملات توکن‌های غیر مثالی از 10.7 میلیارد دلار در سه ماهه سوم سال 2021 به 11.9 میلیارد دلار در 10 روز ابتدایی سال 2022 رسیده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.