راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

معاون بازاریابی سازمانی مبین‌نت در گفت‌وگو با راه پرداخت / بانک‌ها از خدمات متنوع ما راضی هستند

ریحانه هاشمی / شرکت مبین‌نت طی روزهای اخیر از چند محصول جدید خود رونمایی کرده تا به مشتریان حوزه B2B و مخصوصاً بانک‌ها ارائه شوند. ناصر مرادی، معاون بازاریابی سازمانی شرکت مبین‌نت، در این گفت‌وگو، درباره محصولات و برنامه‌های جدید شرکت ارتباطات مبین‌نت صحبت می‌کند.

شرکت مبین‌نت سال‌هاست که زیرساخت‌های ارتباطی را با بالاترین سطح و به‌صورت یکپارچه و بی‌سیم به بانک‌ها ارائه می‌دهد. ناصر مرادی در این‌باره می‌گوید: «ما بیش از ۱۵ هزار شعبه و دستگاه خودپرداز را متصل کردیم و خدمات خودمان را بر پایه SLA (توافقنامه سطح خدمات) گارانتی می‌‌کنیم. بانک‌ها هم از خدمات ما راضی‌اند. ما چون خودمان را بخشی از IT و ICT بانک‌ها می‌دانیم، معتقدیم باید خدمات مورد نیاز بانک‌ها را در بهترین سطح به آنها ارائه بدهیم. از سال ۹۰ تا الآن، این خدمات‌دهی آغاز شده و با به‌روزرسانی‌هایی که روی سرویس TD.LTE داشته‌ایم، پهنای باند خوبی به شعب دادیم.»

او در مورد سرویس‌های جدید شرکت هم توضیح می‌دهد: «الآن داریم روی سرویس‌هایی کار می‌کنیم که پایه هوشمندسازی ایجاد می‌دهند، چه در شعب و چه در کسب‌وکارهای بانک‌ها. ما این خدمات را بر بستر رایانش ابری ارائه می‌دهیم که باعث می‌شود تجمیع اطلاعات به وجود بیاید و امکان استفاده از خدمات AI و BI و بیگ‌دیتا را برای بانک فراهم بکند. یکی از مهم‌ترین این سرویس‌ها، سرویس انتقال تصاویر دوربین‌های مداربسته است. با یکسری هوشمندسازی که روی تصاویر انجام می‌شود، اگر جابه‌جایی وسیله یا درگیری و آتش‌سوزی در شعبه اتفاق بیفتد، این موارد به‌صورت هوشمند، شناسایی‌شده و به مراجع مربوطه اطلاع داده می‌شود.»

معاون بازاریابی سازمانی مبین‌نت در مورد سرویس بعدی مبین‌نت نیز می‌گوید: «پلتفرمی هم برای تبلیغات هوشمند در شعب طراحی کرده‌ایم که می‌تواند تبلیغات مشخصی را به‌صورت یکپارچه و اختصاصی‌شده، در تمام شعب یا شعب مشخصی به نمایش بگذارد.»

تکنولوژی دیگر شرکت مبین‌نت که می‌تواند به بانک‌ها کمک کند، سرویس SD-WAN است که می‌تواند در لایه انفورماتیک بانک‌ها، ارتباطات شعبه و مرکز را مدیریت کند؛ «این‌ یک تکنولوژی ترند در تمام دنیاست و ما اولین اپراتوری هستیم که این سرویس را ارائه می‌دهیم.» مرادی ادامه می‌دهد: «سرویس دیگر ما، ارائه خدمات کال سنتر و وویپ سازمانی است که به خاطر اینکه open api  است، قابلیت اتصال به CRM بانک‌ها و تمام زیرسیستم‌های دیگر را دارد و هوشمندی یکپارچه‌ای را برای بانک‌ها و نئوبانک‌ها به وجود می‌آورد.»


چرا مبین‌نت به حوزه خدمات بانکی نزدیک شده است؟


مرادی هدف مبین‌نت از ارائه این سرویس‌ها را این‌طور معرفی می‌کند: «هدف این بوده که بتوانیم زیرساخت ارتباطی، زیرساخت مراکز داده و سرویس‌ها و پلتفرم‌هایی که روی لایه رایانش ابری هستند را برای بانک‌ها فراهم کنیم. این‌یک ترند جهانی است که وقتی اپراتورها یک سرویس سراسری با آخرین تکنولوژی روز را فراهم می‌کنند، کسب‌وکارهای مختلف بتوانند از این فضا استفاده کنند. بنابراین در حوزه‌های مختلف حضور پیداکرده‌ایم و در حوزه بانکداری به‌عنوان کسب‌وکاری که گستردگی وسیعی در کشور دارد واردشده‌ایم.» معاون بازاریابی سازمانی مبین‌نت توضیح می‌دهد: «ما این رسالت را برای خودمان داریم که در پروژه شهر هوشمند مشارکت داشته باشیم. بانک‌ها مظهر هوشمندی یک شهر هستند. به خاطر همین برای بحث هوشمند سازی شعب، کارهایی در حوزه IOT انجام می‌دهیم چون معتقدیم می‌توانیم با هوشمند سازی شعب، در هوشمند سازی شهرها هم نقش داشته باشیم.»

مرادی در مورد مزیت رقابتی شرکت مبین‌نت در مقایسه با رقبایش می‌گوید: «در لایه ارتباطی، اکثر اپراتورها فعال هستند اما این سرویس‌ها باید باقابلیت پشتیبانی و سطح خدمات بالا ارائه شوند که مبین‌نت سرآمد این شرکت‌هاست. تغییر مسیری مشابه آنچه در مبین نت اتفاق افتاده، یعنی حرکت از لایه زیرساخت به سطح رایانش ابری هم خیلی کم در بین اپراتورها دیده می‌شود. ما از رقابت استقبال می‌کنیم چون هرچقدر تنوع بیشتر باشد، سودش را سازمان‌ها و کسب‌وکارها می‌برند و انحصار از بین می‌رود.»


خلاقیت در مبین‌نت


مبین نت سعی کرده از سال ۹۲، نگهداری و پشتیبانی شبکه را از شرکت‌های خارجی بگیرد و به‌دست نیروهای ایرانی بسپارد. مرادی می‌گوید: «از این بابت توانسته‌ایم از خلاقیت‌های نیروهای بومی استفاده کنیم و خدمات و پشتیبانی خوبی به مشتریان بدهیم. مزیت رقابتی ما، پشتیبانی و خدمات پس از فروشمان است و سعی کرده‌ایم این را به مشتریانمان ثابت کنیم و گمان می‌کنم موفق هم بوده‌ایم. دسترس‌پذیری شبکه، قطعی و خرابی پایین و زمان پایین برای رفع خرابی، نکاتی بوده که ما را از رقیبان‌مان متمایز کرده است. مزیت محصولات جدیدمان هم این است که در بستر رایانش ابری ارائه می‌شوند و Open api هستند.» او توضیح می‌دهد: «مهم‌ترین مزیت این سرویس‌ها هم این است که بسته و غیرقابل تغییر نیستند و قابلیت شخصی‌سازی و کاستومایز شدن بر اساس نیازهای هر سازمان را دارند. ما محصولات را آماده کرده‌ایم، ولی باید بر اساس مختصات کاری یک سازمان، آن را اختصاصی سازی کنیم و به مشتری تحویل بدهیم.»


مبین‌نت و همراه اول


معاون بازاریابی سازمانی مبین‌نت می‌گوید که مجموعه همراه اول و واحدهای همراه اول کسب‌وکار و واحد تحقیق و توسعه همراه اول، به مبین‌نت در زمینه شناسایی نیاز بازار و طرح‌ریزی برای توسعه محصول جدید، کمک می‌کنند. «هشتاد درصد سهام مبین‌نت متعلق به همراه اول است و مأموریتی که همراه اول به ما داد، توسعه سرویس‌های سازمانی است. ما هم محصولات همراه اول را در سبد محصولاتمان داریم و هم محصولات مبین نت را. این‌ها یکپارچه‌سازی شده‌اند و الآن اگر مشتری بخواهد زیرساخت ارتباطی‌اش را هم به‌صورت ثابت و هم به‌صورت سیار، یکجا داشته باشد، ما این خدمت را به‌صورت بی‌سیم به او ارائه می‌دهیم. این برای سازمان‌ها مزیت مهمی است. چنین خدماتی، نمونه‌ خلاقیت‌هایی است که بر اساس یکپارچگی خدمات همراه اول و مبین‌نت به وجود آمده است.» ناصر مرادی، صحبت‌هایش را با این توضیح به پایان می‌برد: «از سال ۹۹ مقرر شد که خدمات B2B همراه اول، برای توسعه و فروش و پشتیبانی به مبین‌نت واگذار شود. رویکرد‌های بعدی ما هم به ست هوشمند سازی شهرها و خانه‌ها است و برنامه‌های جامعی برای این هوشمند سازی داریم.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.