راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

رویداد استان‌آپ در سمنان برگزار شد

سومین دوره از سلسله‌رویدادهای «استان‌آپ؛ ۳۱ قدم تا شکوفایی» هشتم دی توسط صندوق نوآوری و شکوفایی و کارن‌کراد، در استان سمنان برگزار شد. در این رویداد 9 تیم در بخش دوشنبه استارتاپی و 7 تیم در بخش پیوند، به ارائه طرح‌ها و ایده‌های خود پرداختند.

به گزارش روابط عمومی کارن‌کراد، سیاوش ملکی‌فر، معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست‌جمهوری با بیان اینکه در حال حاضر 17 صندوق جسورانه بورسی و خصوصی، پذیره‌نویسی شده یا در حال پذیره‌نویسی هستند، گفت: «صندوق نوآوری در 10 صندوق جسورانه بورسی و خصوصی به میزان 320 میلیارد تومان، سرمایه‌گذاری کرده است. تا پایان امسال 2800 میلیارد تومان در اختیار صندوق‌های جسورانه بورسی و خصوصی قرار می‌گیرد و البته سرمایه اولیه این صندوق‌ها 1810 میلیارد تومان بوده است.»

او در خصوص رویداد نیز بیان کرد: «بالغ‌ بر 1200 طرح فناور و ایده برای استان‌‌آپ سمنان پایش و حدود 30 تیم برای منتورینگ حضوری و مشاوره و در نهایت 16 استارتاپ برای ارائه نهایی به سرمایه‌گذاران و شتاب‌دهنده‌ها انتخاب شدند.»


گروه‌های ارائه‌دهنده دوشنبه‌های استارتاپی


  • فناوران نیروی شاهوار

این گروه، با ایده بومی‌سازی کانداکتورهای مسی با پوشش نقره به روش الکتروپلیت، صنایع فلزی وزارت دفاع و سازمان صنایع دریایی را مورد هدف قرار داده است. سرمایه درخواستی این طرح هفت میلیارد تومان است.

  • کربن فعال نوین (NAC)

ایده گروه بعدی، استفاده از شاخه‌های هرس‌شده درختان انگور جهت تولید کربن فعال باکیفیت در مقیاس آزمایشگاهی جهت کاربردهای صنعتی با سرمایه درخواستی هشت میلیارد تومان است. مجتمع‌های تصفیه آب و پساب، صنایع محصولات دارویی و بهداشتی، صنایع غذایی، صنایع نفت، گاز و پتروشیمی، صنایع باتری‌سازی و صنایع موشکی و هوافضا بازار هدف این طرح هستند.

  • فناوران گوهر شرق (هادیتک)

این گروه می‌خواهد با 15 میلیارد تومان سرمایه به تولید پلیت باتری ساکن دیپ سایکل بپردازد. بانک‌ها، بیمه‌ها، سازمان‌ها، مخابرات، ادارات، حمل‌ونقل‌های ریلی و صادرات به کشورهای همسایه مشتریان کلیدی گروه هادیتک هستند.

  • کاویان صنعت شاهوار

کاویان صنعت شاهوار با دو میلیارد تومان سرمایه قصد دارد برای کلیه‌ صنایع نیازمند به نانو مواد، از جمله مراکز آموزشی، دانشگاهی و پژوهشی، دستگاه آسیا سیاره‌ای با گیربکس دومحوره تولید کند.

  • مهسان فراز تجارت قومس

ایجاد بستر متمرکز ارائه خدمات حمل‌ونقل برای توسعه کسب‌وکارهای خانگی و انبوه (تجارت الکترونیک)، طرح گروه بعدی است که با یک میلیارد و ۷۶۰ میلیون تومان قصد دارد کسب‌وکارهای اینترنتی، ارائه‌دهندگان خدمات حمل‌ونقل و لجستیک و مصرف‌کنندگان نهایی کالا و خدمات را مورد هدف قرار دهد.

  • شرکت زیست‌فناوری دانژه

شرکت دانژه ‌می‌خواهد به‌منظور بیابان‌زدایی، تولید و تکثیر گونه‌های گیاهی از طریق کشت بافت را انجام دهد. سرمایه درخواستی این طرح ۷۰۰ میلیون تومان است. سازمان منابع طبیعی، جهاد کشاورزی و کشاورزان بازار هدف دانژه هستند. این محصولات قابلیت صادرات به کشورهای کویری و حوزه خلیج‌فارس را دارند.

  • نوفناوران میناب طوس

نوفناوران میناب طوس با سرمایه درخواستی ۱۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان می‌خواهد برای شرکت‌های تصفیه آب و فاضلاب و مزارع پرورش ماهی و میگو، میکرونانوحباب تولید کند.

  • فاراد ژنراتور

تولید آرمیچر ۵/۴ تن معدنی (موتور dc) برای معادن زغال‌سنگ ایده گروه فاراد ژنراتور است. سرمایه درخواستی این تیم یک میلیارد تومان است.

  • پیشروافزار و تحلیل داده کار سازگان

این تیم 9 میلیارد تومان سرمایه نیاز دارد تا سرویس تحلیل رفتار کاربران آنلاین وب‌متریک را برای صاحبان کسب‌وکارهای آنلاین و دیجیتال‌مارکترها راه‌اندازی کند.


بخش پیوند رویداد استان‌آپ


  • ارائه اول: تجهیزات پزشکی هوبر

دستگاه اصلاح گام‌برداشتن برای بیماران دارای افتادگی پا با سرمایه درخواستی ۵۰۰ میلیون تومان ایده اولین گروه از رویداد پیوند است. این تیم مبتلایان به افتادگی پا، بیماران با استفاده روزانه و شخصی به‌صورت آرتروز پوشیدنی زیر زانو و کلینیک‌های توان‌بخشی را بازار هدف خود قرار داده است.

  • ارائه دوم: الیاف ابداعی فولادی دوقلو

گروه بعدی، ۳۶۰ میلیون تومان نیاز دارد تا ایده خود را تحت عنوان الیاف ابداعی فولادی دوقلو برای ساخت بتن الیافی با کارایی بالا و بتن الیافی فوق‌شکل‌پذیر عملی کند. تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان انواع بتن‌های الیافی بازار هدف این طرح است.

  • ارائه سوم: سلامت نگاه

تیم سلامت نگاه می‌خواهد سیستم نظارتی و سنجش غیرتماسی علائم حیاتی بیمار را برای افراد سالخورده، بیماران واگیر، بیمارستان‌ها و کلینیک‌ها و شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات دورپزشکی تولید کند. سرمایه درخواستی این تیم ۵۰۰ میلیون تومان است.

  • ارائه چهارم: تولید آب‌شیرین‌کن خورشیدی استوانه‌ای

طراحی و ساخت سیستم آب‌شیرین‌کن کاملاً خورشیدی جدا از شبکه بر مبنای موقعیت جغرافیایی مناطق کم‌برخوردار ایده چهارمین تیم رویداد پیوند سمنان است. سرمایه درخواستی این طرح ۱۴۰ میلیون تومان است.

  • ارائه پنجم: ماژول پایش

تیم بعدی می‌خواهد ماژول پایش وضعیت موتورهای القایی بر پایه هوش مصنوعی را با ۱۶۰ میلیون تومان عملیاتی کند. صنایع مرتبط با موتورهای الکتریکی القایی، نیروگاه‌ها، صنایع نفت و گاز و کارخانه‌ها بازار هدف این طرح هستند.

  • ارائه ششم: ساخت ماهیچه‌های پایه آلومینا در تولید پره‌های توربین گازی به روش DS و SX

تیم ششم می‌خواهد به بررسی تأثیر افزودنی‌های مختلف بر خواص ماهیچه‌های سرامیکی مورد استفاده در ریخته‌گری پره‌های توربین پلی کریستال انجماد جهت‌دار (DS) و تک کریستال (SX) بپردازد. شرکت‌های ریخته‌گری، به‌خصوص شرکت‌هایی که به‌طور تخصصی از روش ریخته‌گری دقیق (Investment casting) استفاده می‌کنند، بازار هدف این طرح هستند. سرمایه درخواستی طرح ۵۰۰ میلیون تومان است.

  • ارائه هفتم: solar well pump

سیستم تغذیه موتورهای الکتریکی (موتور چاه‌های آب) با استفاده از سیستم فتوولتائیک به‌صورت خارج از شبکه، موضوع ارائه بعدی بود. سرمایه درخواستی این ارائه ۴۵۰ میلیون تومان است و کارگاه‌ها، کارخانه‌ها و زمین‌های کشاورزی بازار هدف این ایده‌اند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.