راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

رویداد جایگاه هوش تجاری و هوش مصنوعی در صنعت پرداخت ایران 14 دی برگزار می‌شود

چهارمین رویداد سحاب با عنوان جایگاه هوش تجاری و هوش مصنوعی در صنعت پرداخت ایران سه‌شنبه ۱۴ دی ساعت ۱۹ به میزبانی رضا قربانی، عضو هیئت‌مدیره سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران برگزار می‌شود. وحیدرضا رامین آزاد، معاون فناوری اطلاعات پرداخت الکترونیک سداد؛ مریم حاتمی، معاون طرح و‌ برنامه پرداخت نوین آرین و علی مهدویان، متخصص علم داده و هوش مصنوعی مهمانان و سخنرانان چهارمین رویداد آکادمی سحاب هستند.

به گزارش روابط عمومی سحاب، از زمان شکل‌گیری اولین شرکت پرداخت (PSP) در کشور حدود دو دهه می‌گذرد. طی این مدت ۱۲ شرکت پرداخت، داده‌های متنوعی را از سمت پذیرندگان و دارندگان کارت دریافت و تحلیل کرده‌اند. بررسی صنعت پرداخت ایران نشان می‌دهد که تمامی این شرکت‌ها نسبت به شکل‌دهی تیم‌های هوش تجاری اقدام کرده و فراخور نیاز مدیران سازمان، داشبوردهای مدیریتی را در اختیار آنها قرار داده‌اند.

این تیم‌های هوش تجاری در حالی تحلیل‌های توصیفی (Descriptive) را به مدیران خود ارائه می‌دهند که جای خالی تحلیل‌های تشخیصی (Diagnostic) و پیشگویانه (Predictive) در این صنعت احساس می‌شود. حرکت به سمت این نوع تحلیل‌ها نیازمند بهره‌گیری از دانشمندان داده است تا تیم‌های علوم داده در شرکت‌های پرداخت شکل بگیرند.

در همین راستا، آکادمی سحاب با حمایت راه پرداخت و سیمای بانکداری در چهارمین رویداد از سلسله‌رویدادهای داده‌محور قصد دارد تا سطوح مختلف تحلیل داده را در صنعت پرداخت کشور با نگاهی فنی بررسی کند و به موضوعات ذیل بپردازد:

  • کاربردهای هوش تجاری و هوش مصنوعی در صنعت پرداخت؛
  • بررسی جایگاه داده‌محوری در پرداخت الکترونیک سداد و پرداخت نوین آرین؛
  • تجربه موفق پیاده‌سازی پروژه‌های داده‌محور؛
  • نقش نهادهای ثالث در توسعه داده‌محوری صنعت پرداخت؛
  • چالش‌ها و فرصت‌های پیش‌روی صنعت پرداخت در رویکرد داده‌محوری.

علاقه‌مندان می‌توانند از طریق صفحه این رویداد در ایوند ثبت‌نام و در رویداد شرکت کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.