راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

مدیرعامل بیمه ایران در حاشیه نشست فاوا: تسریع مسیر کُند نوآوری با پنج قدم

سیدمجید بختیاری، مدیرعامل شرکت بیمه ایران و رئیس کمیسیون IT صنعت بیمه کشور، در حاشیه هجدهمین جلسه کمیسیون فاوا گفت: «صنعت بیمه ما فاصله‌ای بسیار جدی با روند نوآوری و تحولات دیجیتال دارد، اما نکته اینجاست که صنعت بیمه، این را فهمیده و حرکت‌هایی امیدوارکننده در این راستا انجام داده است.»

این جلسه به‌صورت مشترک با کارگروه فاوا سندیکا، دوشنبه ۲۲ آذر، ساعت ۷:۳۰ در محل شبکه نوآفرینی پلنت به میزبانی شرکت بیمه سامان برگزار شده است.

بختیاری با اشاره به بحث تحول دیجیتال در کشور ادامه داد: «لازم است مسیر توسعه و اهداف به‌صورت مشخص تعیین و سپس تصویب شوند. تنها به کمک برنامه‌ای مدون که مصوب شورای عالی بیمه باشد، می‌توان مسیر تحول دیجیتال را سرعت بخشید.»

به گفته بختیاری، همه اجزای صنعت بیمه از استارتاپ‌ها گرفته تا نمایندگان و سایر بازیگران صنعت بیمه باید ابتدا نقش خود را در مسیر تحول دیجیتال بدانند تا بتوانند در چارچوب آن حرکت کنند. در آن زمان است که می‌توان از بیرون روند تحول دیجیتال را در این صنعت مورد ارزیابی قرار داد.

او همچنین تأکید کرد: «برای اینکه همه بتوانند نقشی فعال در مسیر تحول دیجیتال ایفا کنند و حرکت و رشد آغاز شود، همه بازیگران در صنعت بیمه باید به باور برسند. اگر این باور وجود نداشته باشد، همه‌چیز خیلی کهنه و مزمن می‌شود. به نظرم وجود جوانان خوبی که اکنون در صنعت بیمه مشغول به کار هستند، می‌تواند چرخ‌های این صنعت را به حرکت درآورد.»


ذهنیت صنعت بیمه نسبت به تحول دیجیتال باید تغییر کند


بختیاری در حاشیه این نشست با اشاره به اینکه روند نوآوری در صنعت بیمه کشور هنوز کند و آهسته است، پنج گام را برای تسریع این مسیر مطرح کرد و گفت: «در قدم اول، باید ذهنیت صنعت بیمه در حوزه فناوری اطلاعات و تحول دیجیتال تغییر کند. دوم اینکه صنعت بیمه باید روی نیروی انسانی باهوش و استعدادها سرمایه‌گذاری کند. در این زمینه باید کارهای انگیزشی قدرتمندی صورت بگیرد. نکته سوم این است که صنعت بیمه باید سرمایه‌گذاری‌های خوبی برای حوزه فناوری اطلاعات و تحول دیجیتال انجام دهد. در قدم چهارم، شرکت‌های بیمه باید به نهادها و نهادسازی هم تکیه کنند؛ در واقع شرکت‌های بیمه نباید قبول کنند که همه کارها را خودشان انجام بدهند. آنها باید از استارتاپ‌ها و نهادهای این‌چنینی بهره بگیرند. با آنها مقابله نداشته باشند و تا جای ممکن از مسیر همراهی با آنها، چنین نهادهایی را پرورش دهند. نکته پنجم در لایه مقررات است. مقررات صنعت بیمه هم باید یک مقدار بهبود پیدا کند و بهتر شود.»

مدیرعامل بیمه ایران در پایان در رابطه با نقش اینشورتک‌ها گفت: «اینشورتک‌ها به‌عنوان یکی از نهادهایی که در گام چهارم به آنها اشاره شد، می‌توانند مؤثر باشند، اما صنعت بیمه هم باید آنها را بپذیرد. اگر این اتفاق رخ دهد، می‌توانیم به‌آرامی در یک اکوسیستم، به بلوغ نهایی دست پیدا کنیم.»

او در مورد جلسه‌ای که در رابطه با تحول دیجیتال در محل شبکه نوآفرینی پلنت صورت گرفت هم تأکید کرد:‌ «به سطحی از تفاهم رسیدیم. برای رسیدن به هم‌فکری شروع خوبی بود.»

منبع اینشورتک
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.