راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

پورابراهیمی: بازار سرمایه از طریق فضای مجازی مدیریت می‌شود

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس ضمن تأکید بر ضرورت فراهم‌آوردن ابزارهای پوشش ریسک برای سهام‌داران، قیمت‌گذاری دستوری را یکی از دلایل ایجاد رانت و فساد در اقتصاد، به‌خصوص بازار سرمایه دانست.

به گزارش ایسنا، محمدرضا پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در جلسه علنی صبح امروز در مجلس شورای اسلامی و بعد از گزارش وزیر اقتصاد درباره بورس عنوان کرد: «روز یکشنبه با وزیر اقتصاد و رئیس سازمان بورس جلسه داشتیم و مباحث این بازار سرمایه را به بحث و بررسی گذاشتیم که مواردی از آن را در صحن علنی مجلس مورد اشاره قرار می‌دهم. اولین نکته وضعیت نظارتی در بازار سرمایه است. وضعیت نظارتی این بازار هیچ تناسبی با وضعیت کنونی بازار ندارد و تا نظارت تغییر نکند، نمی‌توان انتظار داشت که مشکلات و تخلفات در این بازار ایجاد نشود، پس ایجاد ساختار نظارتی مناسب بحث مهمی است.»

او افزود: «زمانی فعالان بازار سرمایه کمتر بودند، ولی امروز تعداد این فعالان به دو میلیون نفر رسیده است. پس تصمیم‌گیری برای این جمعیت هم نظارت جدیدی می‌خواهد. امروزه وضعیت بازار سرمایه از طریق فضای مجازی مدیریت می‌شود. حوزه نظارتی دقیقاً در کجا قرار دارد؟»

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه شفافیت ارکان بازار سرمایه؛ از خود سازمان تا نهادهای زیرمجموعه آن باید مورد توجه قرار گیرد، عنوان کرد: «ابزارهای پوشش ریسک باید برای مردم فراهم شود و این ابزارها باید از ریسک سهام‌داران محافظت کنند.»

پورابراهیمی گفت: «باید گزارش جامعی از مصوبات شورای عالی بورس که اخیراً انجام شده، ارائه شود. ما باید توجه کنیم که در اقتصاد ما قیمت‌گذاری، دستوری است. این قیمت‌گذاری دستوری موجب ایجاد رانت و فساد در اقتصاد می‌شود که در بازار سرمایه هم خودش را نشان می‌دهد.»

او در پایان تأکید کرد: «امروز هر تصمیمی برای بازار سرمایه گرفته شود، انتفاع و تأثیرش بر اقشار مختلف مردم خواهد بود. امروز مردم ذی‌نفع این بازار هستند.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.