پایگاه خبری راه پرداخت دارای مجوز به شماره ۷۴۵۷۲ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بخشی از «شبکه عصر تراکنش» است. راه پرداخت فعالیت خود را از دوم اردیبهشتماه ۱۳۹۰ شروع کرده و اکنون پرمخاطبترین رسانه ایران در زمینه فناوریهای مالی، بانکداری و پرداخت و استارتآپهای فینتک است.
مدیرعامل بیمه تجارت نو: تحول در اینشورتک کشور با همکاری بیمه تجارت نو و ایرانکیش کلید خورده است
محصول شارژ بیمه و بیمه موبایل بیمه تجارت نو با همکاری ایرانکیش و پاتلایف رونمایی شد. خرید این سرویسها از این پس از طریق USSD ایرانکیش و تا چند روز آینده از طریق اپلیکیشن پاتلایف میسر میشود. نیما نوراللهی، مدیرعامل بیمه تجارت نو در گفتوگویی از آینده محصولات در حوزه همکاریهای با ایرانکیش صحبت کرد که در ادامه مشروح آن را میخوانید.
آنچه اخیراً تحت عنوان شارژ بیمه و بیمه موبایل تجارت نو روی بسترهای ایرانکیش شکل گرفته، چه امکانی را برای مردم فراهم میکند؟
محصول فروش آنلاین بیمهنامه موبایل، یکی از سختیهای صدور بیمهنامه برای تجهیزات الکترونیکی را جهت صحت و سقم این تجهیزات از لحاظ سلامت حل میکند. نرمافزاری که اخیراً رونمایی شد این امکان را به مشتریان ما و خریداران و متقاضیان این بیمهنامه میدهد که در کوتاهترین زمان ممکن و بدون اینکه به جایی مراجعه کنند تا دستگاه الکترونیکی خودشان را برای تأیید سلامت نشان دهند، از طریق خود دستگاه و بهصورت آنلاین این تأیید سلامت انجام شود. این حرکت، حرکت نو و جدیدی در صنعت بیمه کشور است که با همکاری شرکت ایرانکیش به وجود آمد. موضوع بعدی بحث فروش بیمهنامه در بستر سوپراپلیکیشن پاتلایف ایرانکیش بوده است. امروز سرمایهگذاری در زمینه فناوریهای بیمه، مخصوصاً در حوزه کانالهای توزیع روبهرشد است. از این رو در این اتفاق هم یک سرمایهگذاری برنامهریزیشده با اتفاق نظر و همکاری دو مجموعه ایرانکیش و بیمه تجارت نو بهعنوان دو شرکت بزرگ در مجموعه بانک تجارت صورت گرفته است.
بیشتر خرید بیمهنامههای فعلی در این همکاری شامل چه بیمههایی میشود؟
در حال حاضر بیشتر، بیمهنامههای خودرو است، اما این تازه آغاز کار است و امیدواریم بتوانیم تمام بیمهنامهها و قابلیت خرید آن را در این اپلیکیشن ایجاد کنیم.
غیر از اپلیکیشین پاتلایف یا کد USSD، آیا قرار است از بسترهای دیگر ایرانکیش نیز استفاده شود؟
قطعاً همینطور است. همانطور که گفتم در این زمینه فعلاً در ابتدای کار هستیم. بهعنوان یک الزام برای بقا در صنعت بیمه ضروری میدانیم که این بستر توسعه پیدا کند و با توجه به اینکه ایرانکیش هم بهعنوان یک همکار خوب در کنار ماست و همچنین سهامدار هر دو مجموعه بانک تجارت است، این همکاریها توسعه مییابد. ارتباطات ما و تیم تخصصی لازم شکل گرفته و نگاهها به سمت و سوی توسعه اینشورتک در قالب همین بسترهای ایرانکیش از جمله پاتلایف است.
چه تضمینی وجود دارد که مردم از محصولات شارژ بیمه و بیمه موبایل شما استقبال کنند؟
خود محصول و خدمت یک راهکار عملی است که مردم در صورتی که از آن اطلاع داشته باشند از آن استقبال هم میکنند. اما استقبال مناسب به بازاریابی مناسب نیز نیاز دارد. در وهله اول وقتی یک اپلیکیشن میتواند تعداد تراکنشهای بالا و استقبال مردم را داشته باشد که ماهیت خوشایند کاربری آن اثبات شود؛ اینکه محصول بتواند تجربه مناسبی برای مشتریان ایجاد کند، بسیار مهم است. ما فکر میکنیم این تجربه موفق در این محصول و اپلیکیشن پاتلایف وجود دارد، موضوع بعدی بحث بازاریابی است که هر دو شرکت باید روی آن تمرکز داشته باشند.
خود شما اپلیکیشن پاتلایف را چگونه ارزیابی میکنید؟
اپلیکیشن پاتلایف تلاش داشته در بستر خود تمام جوانب را ببیند. یک اکوسیستم فراگیر برای انجام و دربر گرفتن بخشهای مختلف زندگی است. اما همانطور که در سؤال پیشین گفتم، باید در راستای بازاریابی و شناساندن این اپلیکیشن به مردم تمرکز ویژهای وجود داشته باشد.
به هر روی اپلیکیشنهای زیادی در بازار وجود دارد. از دیدگاه شما آنچه پاتلایف را در این میان متمایز میکند، چیست؟
پاتلایف در حال تعریف سرویسهای مختلف در بستر خود است. هرچه این اپلیکیشن گستردهتر باشد، سرویسهای بیشتری روی آن تعریف شود، در دسترستر بوده و تجربه خوشایندتری برای مشتریان به وجود بیاورد، مزیتهای رقابتی آن بیشتر میشود.
آینده همکاری ایرانکیش و بیمه تجارت نو چگونه خواهد بود؟
ایرانکیش و بیمه تجارت نو دو برادر در یک مجموعه هستند و قطعاً همکاریهای توأم با بهرهگیری از نوآوری، بیشتر از آن چیزی که امروز شاهدیم، خواهد بود و جنبههای متفاوتتری را از همکاری در آینده میبینیم.