راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

از کشف تا تکذیب وجود چند دستگاه ماینر در شرکت بورس تهران

چندی پیش اخباری مبنی بر کشف چند دستگاه ماینر توسط حراست شرکت بورس تهران در زیرزمین ساختمان این شرکت منتشر شد.

در چند ساعت گذشته مسئولان شرکت بورس تهران طی سخنانی پرابهام، کشف دستگاه ماینر در این شرکت را تکذیب کردند؛ اما دلیل انتشار چنین خبری هم‌چنان برای کاربران فضای مجازی جای سؤال دارد و پیگیر صحت‌وسقم آن هستند.

مصطفی بهشتی‌سرشت، معاون اجرایی سازمان بورس و اوراق بهادار، در گفت‌وگو با خبرگزاری ایسنا، در رابطه با این موضوع اعلام کرد: «این دستگاه‌ها متعلق به شخص خاصی نیست، اما به‌طورکلی چنین فعالیتی خارج از فعالیت‌های شرکت بورس محسوب می‌شود و این مجموعه باید پاسخگو باشد.»

طبق گفته معاون اجرایی سازمان بورس تهران، او شخصاً دستگاه‌ها را رؤیت نکرده‌ است، اما این شرکت باید پاسخگو باشد، چراکه سهام‌دار دارد و سهام‌داران هم باید خواهان پاسخگویی باشند.

در این زمینه علی صحرایی، مدیرعامل شرکت بورس تهران نیز کشف دستگاه ماینر در شرکت بورس تهران را تکذیب کرد.

به دنبال آخرین پیگیری راه پرداخت از شرکت توانیر کشف دستگاه ماینر در بورس تهران به تأیید شرکت توانیر نرسیده و صحت ندارد.

یک کاربر توییتر در پی انتشار این خبر، در صفحه اجتماعی خود نوشت: «صحبت‌ها در سازمان بورس از تغییر علی صحرایی مدیرعامل شرکت بورس تهران به خاطر نصب چند دستگاه ماینر در زیرزمین ساختمان بورس که توسط حراست کشف شده بود، حکایت دارد. ظاهراً در گزارش آمده که این‌ها ماینرهای شخصی علی صحرایی بودند که چندین ماه به استخراج رمزارز اختصاص داشته‌اند.»

در ادامه واکنش کاربران فضای مجازی چند کاربر دیگر توییتر، کشف ماینر در شرکت بورس تهران را کذب دانسته و انتشار آن را بهانه‌ای برای برکنارکردن رئیس شرکت بورس تهران عنوان کردند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.