راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

مدیر توسعه بازار رهند هوشمند مطرح کرد / خط تولید کامل فرایندهای دیجیتالی با سرویس ایده هوشمند

نگاه پلتفرمی به کسب‌وکارها را می‌توان اصلی‌ترین رویکرد شرکت رهند هوشمند دانست که محصولات آن بر همین مبنا پایه‌گذاری شده است. ایده هوشمند یکی از این محصولات است که در واقع خط تولید کامل سرویس‌ها و فرایندهای دیجیتالی است که طراحی، پیاده‌سازی و اتصال انواع مختلفی از سرویس‌ها و فرایندهای کسب‌وکاری را امکان‌پذیر می‌سازد. از پایگاه داده تا واسط کاربری مدرن، داشبوردهای هوش تجاری و درگاه اتصال به سیستم‌های خارجی یا سامانه‌های موجود، همه در قالب یک پلتفرم یکپارچه مهیا شده است. سازمان‌هایی که در پی اجرای برنامه‌های تحول دیجیتال هستند، بانک‌ها و مؤسسات مالی، همچنین شرکت‌های فعال در تجارت الکترونیکی و فین‌تک‌ها، با استفاده از این پلتفرم می‌توانند بدون صرف زمان و هزینه زیاد برای طراحی و معماری نرم‌افزار، صرفاً روی راه‌اندازی کسب‌وکار و تبدیل ایده‌ها به محصول دیجیتال متمرکز شوند و بدون وابستگی به دانش برنامه‌نویسی، سرویس‌های متنوع، تولید کرده و به بازار ارائه دهند. این پلتفرم هزینه‌های تولید را حداقل ۵۰ درصد و زمان رسیدن به بازار را حداقل ۷۰ درصد کاهش خواهد داد.

سلمان مجد، مدیر بخش توسعه بازار شرکت رهند هوشمند در گفت‌وگو با راه پرداخت در این خصوص  می‌گوید: «شرکت رهند هوشمند با ارائه پلتفرم ایده هوشمند و سرویس‌های متنوع، کاربردی و جذاب، بازار B2C را نشانه گرفته است. تیم رهند هوشمند با درک نقاط ضعف بازار در زمینه ارتباط کسب‌وکار و مشتری با نگاه پلتفرمی، زیرساخت ایده هوشمند را با قابلیت دربرگیری سرویس‌های متنوع B2C طراحی و اجرا کرده است.»

او افزود: «این پلتفرم شامل سرویس‌های عمومی از جمله شارژ تلفن همراه، خرید بسته اینترنتی، خدمات قبوض، نیکوکاری، موزیک، اخبار اقتصادی، بورس ایران و… است. همچنین سرویس‌های تخصصی، متناسب با کسب‌وکارهای مختلف ارائه می‌شود که از جمله آنها می‌توان به سرویس صندوق‌های خانگی، مدیریت ساختمان، فروشندگان، جمع‌آوری اقساط، مدیریت یکپارچه حساب‌ها و افتتاح غیرحضوری حساب اشاره کرد. البته دامنه نوع و تعداد سرویس‌ها متناسب با کسب‌وکار نامحدود خواهد بود.»

مجد در خصوص ویژگی‌های برجسته پلتفرم ایده هوشمند نیز گفت: «معماری اومنی‌چنل به‌منظور ایجاد تجربه یکپارچه از خدمات برای مشتری، وجود موتور پردازش رخداد در پلتفرم، معماری به‌روز و قابل توسعه، قابلیت اجرا در زیرساخت‌های ابری، موتور یادگیری ماشین و هوش مصنوعی، داشبوردهای هوش تجاری و عملیاتی متنوع، سهولت اتصال به انواع پروتکل‌های فنی و امنیتی، موتور قراردادهای هوشمند بر بستر بلاکچین، درگاه سرویس برای سازمان‌ها، فین‌تک‌ها و شرکای تجاری و اجرای واسط کاربری بر بستر پلتفرم‌های وب، اندروید، آی‌اواس، ویندوز و لینوکس؛ از جمله خصوصیات بارز پلتفرم ایده هوشمند هستند.»


سرویس صندوق‌های خانگی


به گفته مدیر توسعه بازار رهند هوشمند، با استفاده از این سرویس می‌توانید به‌راحتی و به هر تعداد، صندوق قرض‌الحسنه خانگی ایجاد کنید. او در خصوص فرایند راه‌اندازی این سرویس گفت: «فرایند این سرویس به این شکل است که کاربر (مدیر) پس از ایجاد صندوق و تعریف تعداد و مبلغ اقساط شروع به عضوگیری از طریق شماره تلفن افراد می‌کند. عضوگیری با ارسال لینک دعوت به اپلیکیشن توسط پیامک برای مخاطبان انجام می‌شود. در گام بعد اعضای صندوق در جریان سازوکار و اطلاعات درج‌شده در صندوق قرار می‌گیرند و قسط وام را پرداخت می‌کنند. سپس قرعه‌کشی در تاریخ تعیین‌شده به‌صورت خودکار یا دستی انجام می‌شود و مبلغ وام به حساب فرد برنده (با سیستم پایا) واریز می‌شود.»

او ویژگی‌های این محصول را این‌گونه برشمرد: «مدیریت مالی صندوق و اعضا آسان است، امکان اداره چند صندوق توسط یک کاربر وجود دارد، امکان مشاهده اقساط پرداخت‌شده و باقی‌مانده به‌صورت آنلاین وجود دارد، پرداخت اقساط آسان و به‌صورت درون‌برنامه‌ای انجام می‌شود، امکان انجام قرعه‌کشی به‌صورت خودکار یا دستی وجود دارد، پرداخت مبلغ وام به فرد برنده به‌صورت آنی انجام می‌شود، امکان تعیین دوره قرعه‌کشی (هفتگی، ماهیانه یا…) و همچنین انجام قرعه‌کشی به‌صورت یکجا یا در ابتدای هر دوره وجود دارد. لازم به ذکر است سایر دسترسی‌ها از قبیل امکان حذف انتخابی اعضا و ارسال اطلاعیه به اعضای صندوق نیز امکان‌پذیر است.»


سرویس مدیریت ساختمان


با افزایش روزافزون جمعیت، افزایش تقاضا برای شهرنشینی و کاهش توانایی مالی، سکونت در ساختمان‌های چندواحدی و مجتمع‌های مسکونی تشدید شده است. آپارتمان‌نشینی همان‌طور که به علت دلایل ذکرشده دارای استقبال زیادی است، چالش‌های خاص خود را نیز به همراه دارد. یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های این موضوع مدیریت هزینه‌های ساختمان و جلوگیری از تنش و بی‌نظمی در زندگی ساکنان است. ارائه سرویس مدیریت ساختمان در قالب پلتفرم ایده هوشمند با توجه به خدماتی که در آن به اعضا ارائه می‌شود، می‌تواند نفع مناسبی برای متقاضیان به ارمغان آورد. از سویی ایجاد یکپارچگی مدیریت امور برای مدیران ساختمان‌ها، سرعت و قابلیت اطمینان را به همراه داشته و از سوی دیگر، ساکنان واحدها نیز بستری برای بررسی هزینه‌ها و پرداخت‌ها خواهند داشت.

کاربر (مدیر ساختمان) به‌راحتی با استفاده از این سرویس می‌تواند به وسیله گوشی تلفن همراه یک برج چندصد واحدی را مدیریت کند. تنها کافی است مدیر ساختمان شماره همراه ساکنان را وارد کند تا لینک دعوت به اپلیکیشن از طریق پیام کوتاه برای افراد ارسال شود. سپس تمام ساکنان می‌توانند گزارش کارهای انجام‌شده و هزینه‌های ساختمان را در همان لحظه مشاهده کنند و در جریان شارژهای موردی و دوره‌ای ساختمان قرار گیرند.

مجد، ویژگی‌های محصول مدیریت ساختمان را نیز این‌گونه برشمرد: «وجود شفافیت در هزینه‌های ساختمان با توجه به امکان مشاهده و ارائه گزارش‌های هزینه، سهولت در اطلاع‌رسانی اعلان‌ها به ساکنان، ایجاد نظم در پرداخت شارژ دوره‌ای یا موردی و بایگانی مستندات پرداخت، سهولت در مدیریت مجموعه‌های مسکونی یا اداری با تعداد واحد بالا، انباشت وجوه واریزی در کیف پول ساختمان و قابلیت انتقال باقی‌مانده وجوه به مدیریت آتی ساختمان.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.