راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

در بازدید سورنا ستاری سه خط تولید جدید سایت توسن‌تکنو افتتاح شد / حرکت به سمت تولید دستگاه‌های اندرویدی و پرداخت از طریق تشخیص چهره

صبح روز گذشته، همراه با بازدید سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور از سایت تولید توسن‌تکنو در شهرک صنعتی کاسپین قزوین، از سه خط جدید تولید این سایت رونمایی شد. این سه محصول عبارت‌اند از کارتخوان‌های TECHNO IM30 و TECHNO A920 Pro و صندوق‎های فروشگاهی هوشمند TECHNO E800. پس از این مراسم که با حضور استاندار و رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت و برخی دیگر از مسئولین استان قزوین همراه بود، محمد مظاهری، مدیرعامل شرکت توسن‌تکنو در مورد این محصولات و فعالیت شرکت توسن‌تکنو، مطالبی را ارائه کرد.


حرکت به سمت فناوری‌های هوشمند


سه محصول جدیدی که روزگذشته خط تولید آنها در سایت تولید توسن‌تکنو به بهره‌برداری رسید، از فناوری هوشمند و قابلیت کار با سیستم‌عامل اندروید برخوردارند. کارتخوان‌های TECHNO IM30 که برای استفاده در فضای باز (از جمله در پمپ‌بنزین‌ها و ماشین‌های فروش خودکار) طراحی شده و صندوق‌های فروشگاهی هوشمند TECHNO E800 از قابلیت‌های مختلفی از جمله پرداخت با تشخیص چهره همراه‌اند. کارتخوان‌های بی‌سیم TECHNO A920 Pro نیز دارای قابلیت نصب اپلیکیشن‌های گوناگون هستند.

سورنا ستاری در مراسم رونمایی از سه خط تولید جدید سایت تولید توسن‌تکنو

مظاهری در مورد تولید این محصولات گفت: «ما استراتژی حرکت به سمت تولید کالاهای اندرویدی را برای شرکت اتخاذ کرده‌ایم. کارتخوان‌های IM30 از استانداردهای IP و IK برخوردارند. صندوق‌های فروشگاهی E800 نیز، پلتفرم‌های هوشمندی هستند که به دستگاه کارتخوان نیازی نداشته و می‌توانند با سرویس‌های ابری کار کنند؛ این قابلیت باعث می‌شود که با پایین آوردن هزینه‌ها، فروشگاه‌ها بتوانند از سرویس‌های گوناگون استفاده کنند.»

سورنا ستاری و محمد مظاهری در مقابل یک مدل نازل سوخت و کارتخوان TECHNO IM30

مدیرعامل توسن‌تکنو در مورد صندوق‌های فروشگاهی هوشمند TECHNO E800 اضافه کرد: «با توجه به قابلیت تشخیص چهره، می‌توان با کیف پول و بدون کارت بانکی، پرداخت کرد. این قابلیت تشخیص چهره در دستگاه‌های دیگر نیز قابل استفاده است.»

محمد مظاهری، مدیرعامل شرکت توسن‌تکنو

مظاهری در مورد تدابیر امنیتی کارتخوان‌های TECHNO IM30 بیان کرد: «این کالا تأییدیه‌های امنیتی داخلی را به دست آورده و خود دستگاه، از نظر استاندارد امنیتی PCI تأیید شده است. امیدواریم که از این کارتخوان‌ها در جایگاه‌های سوخت استفاده شود.»


سایت تولید توسن‌تکنو


مظاهری در مورد فعالیت این سایت تولید گفت: «از اردیبهشت 97 تاکنون، 500 هزار دستگاه کارتخوان گوناگون تولید شده است. امیدواریم که امسال رتبه اول کشور را در پنج محصول حوزه پرداخت و فروشگاهی، کسب کنیم و در کنار عرضه محصولات جدید، راهکارهای نوآورانه را به بازار ایران بیاوریم.»

مدیرعامل توسن‌تکنو در مورد ظرفیت این سایت تولید می‌گوید: «با تأمین ارز لازم، ظرفیت تولید سالیانه شرکت توسن‌تکنو 400 هزار پایانه پرداخت است که با کاهش تأمین ارز، ممکن است تا تولید 250 هزار دستگاه کاهش پیدا کند.»

در انتها مدیرعامل توسن‌تکنو از برنامه‌های آتی این شرکت در حوزه هوش مصنوعی خبر داد، اما اعلام جزئیات آن را به آینده موکول کرد.

در فرآیند تولید محصولات سایت تولید توسن‌تکنو به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم ۵۰۰ نفر فعالیت می‌کنند. شرکت توسن‌تکنو از شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در زمینه تولید راهکارهای مورد نیاز صنعت فناوری‌های مالی است که در سال ۱۳۸۹ تأسیس شده و بر اساس ارزیابی سال گذشته سازمان مدیریت صنعتی موفق رتبه ۱۷۷ را در لیست ۵۰۰ شرکت برتر ایران (IMI-100) کسب کرده است.

به گفته مدیران این شرکت پیشتاز در حوزه فناوری‌های مالی، بیش از ۹۵ درصد سهم بازار ماشین‌های بانکی خودگردان و ۳۵ درصد سهم بازار پایانه‌های پرداخت الکترونیک کشور، به این شرکت تعلق دارد. گفتنی است این شرکت با بیش از ۹۰ دفتر نمایندگی فعال در سراسر کشور، به بیش از ۱۶ بانک و بالغ بر ۲۰ شرکت پرداخت الکترونیک ایران خدمات پس از فروش ارائه می‌کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.