راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

گزارش سال عملکرد شیوه‌های تبلیغات در جستجوی بازار منتشر شد / بیش از ۴۴ میلیون نصب فعال در بازار

بازار از دی ۹۷ وارد بازار تبلیغات شد و سال ۹۹ از طریق ابزارهای تبلیغات ویدیو و گشت‌وگذار، سبد محصولات خود را توسعه داد. گزارش سال عملکرد تبلیغات بازار، بر اساس عملکرد همه شیوه‌های تبلیغات در بازار تدوین شده است.

طبق بررسی سه شیوه «تبلیغات در جستجو»، «تبلیغات در گشت‌وگذار» و «تبلیغات در ویدیو» در این گزارش، در سال ۹۹ «تبلیغات در جستجو» توانسته بیش از ۲۳ میلیون نصب برای تبلیغ‌کنندگان داشته باشد. ابزار «تبلیغات در ویدیو» ۷۴۲ میلیون آگهی برای کاربران ویدیو‌ بین پخش کرده و ۲۶ میلیون بازدید روزانه از ردیف «تبلیغات در گشت‌وگذار» ثبت شده است.


نگاهی به آمار نصب فعال بازار در سال گذشته


با توجه به آماری که در خصوص ظرفیت‌های بازار منتشر شده است، تعداد نصب فعال بازار به بیش از ۴۴ میلیون نفر رسیده است (۱۰ درصد بیشتر از سال ۹۸). همچنین سال گذشته بیش از ۵۱ میلیون نفر حساب کاربری ساخته‌اند.

بازار سه شیوه تبلیغاتی را در اختیار مدیران بازاریابی و دیجیتال‌مارکترها قرارداده است که شامل موارد زیر است:

  • تبلیغات در جستجو
  • تبلیغات در گشت‌وگذار
  • تبلیغات در ویدیو

بر اساس آمار «تبلیغات در جستجو» در سال ۹۹، تعداد کل جستجوها در کافه بازار بیش از ۲میلیارد و ۸۰۰میلیون جستجو بوده است. همچنین بیش از ۲۳ میلیون نصب از طریق تبلیغات در بازار انجام شده و ۱۱۵۹ هزار برنامه با استفاده از تبلیغات در جستجو نصب شده‌اند.

فقط در یک روز بیش از ۸ میلیون و ۷۰۰ هزار آگهی تبلیغات در گشت‌وگذار که متعلق به یک بازی بوده، نمایش داده شده است. با توجه به بررسی آمارهای مربوط به تبلیغات در گشت‌وگذار، نسبت بازدید روزانه از صفحه جزییات در دسته بازی‌ها به کل بازدید روزانه، ۵۹ درصد بوده است.

تبلیغات در ویدیو یکی از روش‌های دیجیتال مارکتینگ به‌شمار می‌رود که با اقبال بسیار زیادی از جانب کاربران تلفن همراه مواجه شده است. در سال گذشته، بیش از ۲ میلیون و ۲۵۰ هزار کاربر غیرتکراری، تبلیغ یک برنامه را دیده‌اند. همچنین ۱۲ هزار نصب در یک روز از تبلیغات در ویدیو به دست‌آمده است.

با بررسی‌های انجام شده در خصوص تبلیغات با هدف آگاهی از برند (Brand awareness) در بازار، در مجموعه بیش از ۱ میلیارد دقیقه در ماه، تماشای ویدیو توسط کاربران انجام شده و بیش از ۵ میلیون نمایش روزانه تبلیغات ویدیویی در کافه بازار به ثبت رسیده است. در بهمن ۹۹، بیش از ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار کاربر غیرتکراری تبلیغات ویدیویی بازار را دیده‌اند.

از دی تا بهمن سال گذشته روند رشد تماشا در سرویس ویدیو بازار از ۵۰۰ میلیون دقیقه به ۱ میلیارد دقیقه می‌رسد و در آخرین ماه از سال ۹۹، این روند به بیش از یک میلیارد دقیقه رسیده است. همچنین در اسفند سال گذشته، ۱۳۵ میلیون آگهی در تبلیغات ویدیو کافه بازار نمایش داده شده است.

در شکل زیر علاوه بر نمایش پربازدیدترین فیلم‌ها در ۸ ژانر که بیشترین تبلیغ بر روی آن‌ها نمایش داده شده، آمار بالاترین تعداد نمایش آگهی نسبت به جمعیت استان نمایش ارائه شده است. بر این اساس، استان‌های یزد، بوشهر، تهران، سمنان و اصفهان بیشترین تعداد نمایش آگهی را نسبت به جمعیت استان داشته‌اند. در استان‌های یزد و بوشهر هر نفر به‌طور متوسط در ماه ۳ تبلیغ در بازار دیده است. این نکته قابل ذکر است که «ضریب نفوذ تبلیغات ویدیویی به تفکیک استان» به این معنی است که در هر استان چه میزانی از جمعیت تبلیغات ویدیویی بازار را دیده‌اند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.