راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

نهمین گزارش بینوست منتشر شد / بازار بیت‌کوین کماکان در انتظار خریدار قوی

بازار ارزهای دیجیتال مخصوصا بیت‌کوین همیشه فرازونشیب‌هایی را با خود به همراه دارد که نیازمند سرمایه‌گذاری‌ هوشمندانه است و سرمایه‌گذاران با استراتژی سرمایه‌گذاری بلندمدت، دریافت سیگنال‌های مثبت از روند بلندمدتی بازار، حفظ دارایی‌های خود به امید کسب بازدهی فوق‌العاده و کنترل احساسات با همراهی بازار، می‌توانند مسیر موفقی را در این راه طی کنند.

در این شماره از گزارش مجموعه مشاوره و مدیریت سرمایه‌گذاری بینوست، طبق روال گذشته این مجموعه با بررسی شاخص‌های کلان بازار رمزارزها، روندهای اصلی بازار را رصد می‌کند و بر این اساس محتمل‌ترین سناریوهای ممکن، شبیه‌سازی و واکنش هوشمند سرمایه‌گذاران کلان را پیش‌بینی می‌کند.

در دو هفته گذشته شاهد نوسانات بیت‌کوین در رنج 30 تا 40 هزار بوده‌ایم. آخرین آمارهای چارت هفتگی بیت‌کوین نشان می‌دهد، در این بازه زمانی خریداران دچار تردید و ضعف شده‌اند. بخش زیادی از فروشندگان از بازار خارج شده‌اند اما همچنان خریدار قوی وجود ندارد.

 بررسی نمودار روزانه بیت‌کوین نشان می‌دهد در صورت شکست سقف کانال و عبور از محدوده 41 تا 44 روند صعودی بیت‌کوین احیا خواهد شد.اما در صورتی که کندل‌های روزهای آتی بالاتر از خط روند حرکت کنند رنج قیمت به 39 تا 43 هزار می‌رسد و اگر کندل‌ها زیر خط روند بسته شوند، با ریزش قیمت 25 هزار دلاری مواجه می‌شویم. 

نکته مهم دیگر، موج سوم روند نزولی است. با رسم خطوط فیبوناچی این موج تا قیمت 0.5 بازگشت خواهد داشت. که این بازگشت نشان دهنده قدرت بالای روند نزولی است که در شتاب و قدرت کندل‌های قرمز موج سوم به چشم می‌خورد.

در نمودار 4 ساعته، شکست مثلث از سمت بالا و عدم  تثبیت این شکست را مشاهده می‌کنیم، ضعف خریداران و قدرت فروشندگان باعث بازگشت دوباره قیمت به داخل مثلث و در ادامه شکست وجه پایین مثلث شد. با این اوصاف ناحیه 30 تا 32 هزار دلار محدوده حمایتی قوی برای قیمت بیت‌کوین است.

نمودار توتال در تایم فریم روزانه مانند بیت‌کوین تا 0.5 بازگشت دارد. این بازگشت با برخورد به مقاومت محدوده 1.6 تا 1.8 تریلیون دلار، باعث توقف در رشد ارزش کل بازاررمزارزها شد.


مسیرهای پیش‌رو بیت‌کوین


دو سناریو برای رفتار بیت‌کوین و در نتیجه آن برای بازار  رمزارز وجود دارد:

  • سناریوی اول

در این سناریو، شکست رو به پایین خط روند صعودی هفتگی و شکل‌گیری کندل‌های روزانه متصور است. همچنین احتمال می‌رود ناحیه ی مهم حمایتی 29 تا 31 هزار دلار از دست برود و قیمت بیت کوین، تا حدود 25 هزار دلار ریزش را تجربه کند. ضعیت کندل‌های هفتگی و ترس و تردید بازار احتمال رخداد این سناریو را قوت می‌خشد.

  • سناریوی دوم

در سناریوی دوم نیز فرض براین است که قیمت بیت‌کوین در بازه 30 تا 40 هزار دلار رنج قیمت دارد و تا هنگامی که بیت‌کوین محدوده 40 تا 44 هزار دلار را با قدرت پشت سر نگذارد، همچنان روند رنج قیمت و بازگشت به محدوده ی 30 تا 32 هزار دلار است. حتی پس از یک روند صعودی کوتاه مدتی، محتمل است.

در هر دو حالت سرمایه گذاران بزرگ و هوشمند، با اطمینان به روند صعودی بلند مدتی بیت‌کوین استراتژی سرمایه‌گذاری بلند مدت خود را حفظ می کنند. با این حال باید به این نکته توجه داشت که شکست احتمالی روند صعودی هفتگی، باعث وقفه طولانی مدت‌تری برای رسیدن به هدف 100 هزار دلار می‌شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.