راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

چرا ایجاد کسب‌وکار اولویتی جدید برای رشد است؟

میلاد قاسم زاده، رئیس واحد بازاریابی و ارتباطات یکپارچه فناپ / اولویت ایجاد کسب‌وکار برای رشد موضوعی است که به شرکت‌ها در تنوع بخشی به درآمدهای خود و همگامی با مشتریان و بازارهای متغیر کمک می‌کند، اما متصدیان اغلب فاقد مهارت‌هایی هستند که نیاز دارند.

ایجاد کسب‌وکار بالاترین اولویت برای رشد سازمانی شرکت‌ها در دوره‌ پاندمی کووید 19 است. نتایج نشان می‌دهد شرکت‌هایی که ایجاد کسب‌وکار را اولویت قرار می‌دهند، مایل هستند نسبت به رقبای خود سریع‌تر رشد کنند، به شوک‌های اقتصادی واکنش نشان داده و تحمل و تاب‌آوری بیشتری دارند و تا زمانی که در ایجاد کسب‌وکار تجربه به دست می‌آورند، توفیق بیشتری در آن می‌بینند. اما تمام شرکت‌ها موفق نمی‌شوند، بلکه فقط 24 درصد از کسب‌وکارهای جدید که در ده سال گذشته شروع شده‌اند، امروزه حرفه‌هایی در مقیاس بزرگ هستند.


دیدگاه‌هایی در مورد اثرات


بررسی بیش از 800 شرکت اجرایی مربوط به صنایع، بخش‌ها و مکان‌های جغرافیایی برای روشن شدن تفاوت‌های بین مجریان مشاغل و کسانی که کناره‌گیری کرده‌اند، تا جایی که می‌دانیم این اولین تحقیق توسعه‌ای برای کشف مشارکت کسب‌وکار بود، نشان داد که تأثیر 52 درصد از مجریان کسب‌وکار که سه اولویت بالا یا بالاتر از آن را برای رشد در نظر می‌گیرد، بیشتر است.

همچنین دریافتیم که دسته کوچکی از شرکت‌ها به میزان دو برابری استارت‌آپ‌ها با پتانسیل بالاتر (24 درصد در برابر 8 درصد) موفق می‌شوند. تجربه این شرکت‌ها روش موفقی را در شروع و توسعه‌ کسب‌وکارهای جدید نشان می‌دهد. همچنان که شرکت‌های بیشتری این اقدامات موفقیت‌آمیز را انجام می‌دهند، موج جدید نه تنها از تلاش‌های کارآفرینی بلکه می‌توانست از تلاش‌های بین شغلی به وجود آید. این کار رشد سازمانی را ارتقا داده و چشم‌اندازهای شرکت را بهبود می‌بخشد و به بالاترین مرتبه‌ی اجرا می‌رساند.

نمودار ۱

حتی قبل از پاندمی، تجربه ما نشان می‌داد که ایجاد کسب‌وکار برای شرکت‌های متصدی که دنبال استفاده از مدل‌های شغلی نوآورانه محصولات و خدمات برای مقابله با تهدیدات و فرصت‌های جهان دیجیتالی بودند، اهمیت بیشتری داشت. بحران کووید 19 این روند را شتاب بخشیده و تقویت کرده است.

در بسیاری از صنایع، پاندمی قوانین را بازنویسی کرده است و فرضیاتی را به وجود آورده که در حال از بین بردن یا تهدیدی برای نابودی جریان‌های درآمدی کنونی هستند. البته جایگزینی درآمد از دست‌رفته به پیدا کردن شکل‌های جدیدی از رشد نیاز دارد و در حالی که M&A بخش اساسی دستورالعمل رشد باقی مانده، افزایش P/E بالا می‌ماند و دستیابی‌ها می‌تواند پرهزینه باشد. علاوه بر این رشد سازمانی اغلب برگشت‌های بیشتری از درآمد را برای سهامداران به نسبت معامله‌گران به وجود می‌آورد؛ حتی در روزهای عادی.

ما چهار رویکرد متفاوت را نسبت به رشد سازمانی بررسی کردیم و فهمیدیم ایجاد کسب‌وکار بین آنها از همه مهم‌تر بود. 74 درصد از شرکت‌هایی که ایجاد کسب‌وکار را روش اصلی خود در نظر گرفته‌اند، بالاتر از میانگین نرخ صنایع رشد کردند. فقط 58 درصد از شرکت‌هایی که روش‌های متفاوتی را ترجیح دادند، موفق شدند. عجیب نیست که مجریان خیلی زیادی ایجاد کسب‌وکار را به عنوان سه اولویت بالا در سال 2020 قرار داده‌اند (نمودار 1) و این شرکت‌ها پول خود را در جایی استفاده کردند که اولویت‌هایشان به طور متوسط یک سوم سرمایه سازمانی خود به ایجاد کسب‌وکار اختصاص داشت و بیش از دوبرابر سرمایه‌های ساکن بود.

تغییر در راستای ایجاد کسب‌وکار به چند بخش یا سازمان محدود نمی‌شود. در تمام بخش‌های که بررسی کردیم، به ایجاد کسب‌وکار در برنامه مشارکتی توجه خاصی می‌کنند. (نمودار 2 و 3)

نمودار ۲- ایجاد کسب‌وکار اولویت بخش‌های شغلی شده است
نمودار ۳- ایجاد کسب‌وکار جدید از لحاظ اولویت در مناطق جهان افزایش یافته است
منبع مکنزی
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.