راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

ششمین گزارش بینوست منتشر شد / آیا روند صعودی بیت‌کوین ادامه دارد؟

اواخر فروردین ماه سال جاری بود که قیمت بیت‌کوین مردم جهان را، بیشتر از همه سرمایه‌دارانش را با رسیدن به قیمت ۶۴ هزار دلار شگفت‌زده کرد. البته برای خیلی‌ها هم موضوع جدیدی نبود چرا که بیت‌کوین سال گذشته، مسیر صعودی خود را تا ۵۸ هزار دلار طی کرد، به همین خاطر برای بسیاری از افراد موضوعی قابل پیش‌بینی بود.

بازار ارزهای دیجیتال مخصوصا بیت‌کوین همیشه فرازونشیب‌هایی را با خود به همراه دارد که نیازمند سرمایه‌گذاری‌ هوشمندانه است و سرمایه‌گذاران با استراتژی سرمایه‌گذاری بلندمدت، دریافت سیگنال‌های مثبت از روند بلندمدتی بازار، حفظ دارایی‌های خود به امید کسب بازدهی فوق‌العاده و کنترل احساسات با همراهی بازار، می‌توانند مسیر موفقی را در این راه طی کنند.

در این شماره از گزارش مجموعه مشاوره و مدیریت سرمایه‌گذاری بینوست، طبق روال گذشته این مجموعه با بررسی شاخص‌های کلان بازار رمزارزها، روندهای اصلی بازار را رصد می‌کند و بر این اساس محتمل‌ترین سناریوهای ممکن، شبیه‌سازی و واکنش هوشمند سرمایه‌گذاران کلان را پیش‌بینی می‌کند.

در دو هفته گذشته شاهد افزایش قیمت بیت‌کوین و رسیدن به سقف قیمتی جدید یا اصطلاحاً ATH جدید در قیمت 64 هزار دلار بودیم. بعد از رسیدن به این محدوده و شکست مقاومت مهم 60 هزار دلار، با وجود امید به ادامه صعود و اهداف بالاتر، روند نزولی کوتاه‌مدتی آغاز شد.

علت ریزش قیمت بیت‌کوین، قانون‌گذاری‌های مالیاتی، سختی شبکه ماینینگ و شاید ترس بازار یا هر عامل دیگری که بود، نهایتاً باعث تأثیر مقطعی بر روند بیت‌کوین شد. آنچه اهمیت دارد تحلیل وضعیت فعلی و بررسی الگوها و سناریوهای آینده برای چارت قیمتی بیت‌کوین است.

نمودار قیمتی بیت‌کوین در تایم فریم روزانه، خط روند صعودی خود را شکسته و در حال پولبک زدن به این خط است. در صورتی که این خط مقاوم و پرقدرت ظاهر شود، ادامه اصلاح تا محدوده 40 تا 43 هزار دلار، در بدبینانه‌ترین حالت مورد انتظار است.

از طرف دیگر، بیت‌کوین در تایم فریم 4 ساعته، همچنان در کانال نزولی و البته در سقف کانال قرار دارد؛ بنابراین پولبک به خط روند صعودی در تایم فریم روزانه و برخورد به سقف کانال نزولی در تایم فریم 4 ساعته، باعث تردید در ادامه مسیر صعودی کوتاه‌مدت، قوت گرفتن احتمال کاهش قیمت برای بیت‌کوین شده است.


مسیرهای پیش‌رو بیت‌کوین


اگر بیت‌کوین بخواهد روند صعودی کوتاه‌مدت خود را حفظ کند، دو مسیر پیش رو دارد:

  • مسیر اول همچون یک میانبر کوتاه‌تر، با شکست سقف کانال نزولی 4 ساعته ایجاد می‌شود و در این صورت رسیدن به مقاصد قیمتی 58 و 63 هزار دلار سریع‌تر اتفاق خواهد افتاد.
  • در مسیر دوم، قیمت بیت‌کوین پس از اصلاح تا محدوده 50 هزار دلار، دوباره روند صعودی خود را ادامه می‌دهد و به سمت اهداف 58 و 63 هزار دلار حرکت خواهد کرد.

شاخص توتال نیز در تایم فریم روزانه وضعیتی مشابه بیت‌کوین دارد، چارت این شاخص، کانال صعودی خود را شکسته است و در حال تکمیل پولبک خود به خط حمایتی کانال است. در صورت عملی شدن این پولبک و بازگشت شاخص از آن خط، مارکت کپ بازار دوباره می‌تواند اعداد 1.8 تریلیون و 1.5 تریلیون دلار را در میان‌مدت به خود ببیند. از طرفی در نمودار 4 ساعته شاخص توتال خط روند نزولی خود را شکسته است.

در صورت عملی شدن این پولبک و بازگشت شاخص از آن خط، مارکت کپ بازار دوباره می‌تواند اعداد 1.8 تریلیون و 1.5 تریلیون دلار را در میان مدت به خود ببیند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.