راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

تقسیم سود ۱۰۰ ریالی به ازای هر سهم در مجمع عمومی عادی سپ تصویب شد

مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت پرداخت الکترونیک سامان کیش (سپ) با حضور ۹۷.۷۸ درصد از سهامداران یکشنبه، ۲۲ فروردین‌ماه به صورت آنلاین برگزار شد. در این جلسه ۵۰ میلیارد تومان سود تقسیم شد و بدین ترتیب به ازای هر سهم ۱۰ تومان سود به سهامداران تعلق گرفت.  

در این جلسه همچنین گزارش عملکرد شرکت سپ در سال گذشته قرائت و حسابرس و بازرس قانونی تعیین شدند. صورت‌های مالی نیز به تصویب رسید و اعضای هیات مدیره انتخاب شدند.  

حسین واعظ قمصری، مدیرعامل شرکت سپ در ابتدای این جلسه به کسب رتبه اول این شرکت در تعداد تراکنش در کشور اشاره کرد و توضیح داد: «شرکت سپ توانست با جذب ۱۹.۸۸ درصد تراکنش رتبه اول کشور را به دست آورد. البته این دستاورد مسئولیت و تلاش ما را هم برای رشد بیشتر و هم فاصله‌دار شدن با رقبا مضاعف خواهد کرد. این موضوع در شرایطی به دست آمد که ما در سال گذشته همه‌گیری کرونا را داشتیم و بسیاری از کسب‌وکارها مانند مراکز تجاری، رستوران‌ها، نساجی و پوشاک را از دست دادیم، اما با تلاش و برنامه‌ریزی جدید توانستیم کاهش تراکنش‌های ابتدای سال را جبران کنیم و با تعریف کسب‌وکارها و بازاریابی جدید به این درجه برسیم.»

مهران هاشم‌نیا، مدیر مالی سپ طبق گزارش عملکرد هیئت مدیره در سال مالی ۱۳۹۹ را به‌طور خلاصه قرائت کرد و توضیح داد: «سرمایه قانونی شرکت در سال ۱۳۹۹، ۳۰۰ میلیارد تومان بوده که طبق مصوبه مجمع در ۲۷ مهرماه ۱۳۹۹ به ۵۰۰ میلیارد تومان افزایش یافت.»

او در ادامه به رشد شرکت سپ در حوزه عملیاتی یعنی تعداد تراکنش کارت‌خوان، تراکنش موبایل و اینترنت اشاره کرد که با رشد کلی ۲۳ درصد در سال ۱۳۹۹ نسبت به سال ۱۳۹۸ مواجه بوده است. ۹۰ درصد تراکنش‌ها مربوط به حوزه کارت‌خوان، ۶ درصد مربوط به حوزه موبایل و ۴ درصد از کل تراکنش‌ها مربوط به حوزه اینترنت است.  

به‌گفته هاشم‌نیا سپ در سهم بازار در آذرماه ۱۳۹۹ با ۱۹.۵۰ رتبه دوم را میان شرکت‌های پی‌اس‌پی داشته است. همچنین رتبه اول را در سهم بازار تراکنش‌ها در پایان اسفندماه ۱۳۹۹ داشته است.

او به توضیح عملکرد مالی شرکت در سال گذشته پرداخت و گفت: «عملکرد مالی شرکت با رشد ۴۶ درصدی در حوزه درآمدهای عملیاتی در سال گذشته نسبت به سال ۱۳۹۸ داشته است. سود عملیاتی شرکت نیز نسبت سال ۱۳۹۸، ۱۱ درصد رشد داشته است. پیش‌بینی سود هر سهم در سال مالی ۱۳۹۹ هم طبق بودجه ۸۱۹ ریال بوده که ۹۱۷ ریال تحقق یافته است.»

احسان ترکمان، نایب رئیس هیات مدیره سپ در ادامه و پس از قرائت صورت‌های مالی و تصویب آن تقسیم سود را بیان کرد. به‌گفته او باتوجه به اینکه حمایت سهامداران عمده را در سال‌های گذشته داشته‌ایم پیشنهاد هیئت مدیره ۵۰ میلیارد تومان تقسیم سود است که سهامداران حقیقی تا حداکثر پایان فروردین‌ماه این سود را دریافت می‌کنند. بدین ترتیب تقسیم سود برای سهامداران ۱۰ تومان به ازای هر سهم است.

ترکمان در پاسخ به یکی از سهامداران در خصوص اینکه چرا تراکنش‌های موبایلی سپ افت داشته، توضیح داد: «دلیل اینکه تراکنش‌های موبایل افت داشت، رمز پویا بوده که نه تنها ما که کل شرکت‌ها افت داشته‌اند. با این حال روند ما نسبت به بقیه افزایشی بوده است.»

در پایان این جلسه اعضای حقوقی هیئت مدیره توسط سهامداران رأی‌گیری و انتخاب شدند. اعضای حقوقی شامل بانک سامان، بانک رفاه کارگران، گروه توسعه مالی و اقتصادی سامان، شرکت هلدینگ سرآمد، شرکت توسعه سرمایه‌گذاری سامان انتخاب شدند که از این میان بانک سامان بیشترین رأی را در میان کاندیداها آورد.

همچنین مؤسسه حسابرسی در مجمع طبق سال‌های قبل شرکت‌های آزمون پرداز به عنوان حسابرس اصلی و بیات رایان به عنوان علی‌البدل انتخاب شدند. روزنامه کثیرالانتشار نیز روزنامه دنیای اقتصاد تعیین شد.  

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.