راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

اختتامیه اولین رویداد بازشناسی چهره (فیس کاپ) با برگزاری نشست تخصصی «احراز هویت چالش‌ها و فرصت‌ها»

مرکز نوآوری نکسترا با همکاری پارک علم و فناوری داشنگاه تهران اولین مسابقه بازشناسی چهره در ایران را برگزار کرد.

یکی از راه‌های کشف و شکوفایی استعدادها و همچنین ایجاد محیط رقابتی مناسب بین آن‌ها، برگزاری مسابقات عملی با استانداردهای بین‌المللی است. در زمینه بازشناسی چهره، موسسه NIST مسابقات مختلفی را تحت عنوان FRVT برگزار می‌کند که امروزه به‌عنوان مرجعی برای رقابت شرکت‌ها و گروه‌های تحقیقاتی مختلف در این زمینه شناخته می‌شود. رویداد فیس کاپ به عنوان اولین رویداد مشابه FRVT در ایران و به‌صورت آنلاین و با پشتوانه دانشگاهی در کشور برگزار شد.

هدف فیس کاپ شناسایی تیم‌ها و افراد مستعد و علاقه‌مند به فناوری بازیانی چهره، بومی‌سازی محصولات هوش مصنوعی و برقراری ارتباط این تیم‌ها با پروژه‌های ملی و صنعتی است. این الگوریتم‌ها با کاربرد گسترده خود می‌توانند به محصولی استراتژیک با سطح فناوری بالا تبدیل شوند و سودآوری بالایی برای توسعه‌دهندگان خود در پی داشته باشد. از سوی دیگر نیاز روزافزون شرکت‌های فعال در این حوزه با معرفی تیم‌های مستعد دانشجویی مرتفع می‌شود و گام کوچکی در زمینه ارتباط بین صنعت و استعدادهای دانشجویی برداشته می‌شود. همچنین این امکان وجود دارد که شرکت‌ها و تیم‌های حرفه‌ای به محک زدن الگوریتم خود در مقایسه با سایر رقبا بپردازند.

زمان برگزاری این مسابقه تا ۱۵ بهمن بود که تا ۲۴ بهمن نیز تمدید شد و در اختتامیه این رویداد که ۱۳ اسفندماه ساعت ۱۵ برگزار خواهد شد، نشستی تخصصی با عنوان «احراز هویت چالش‌ها و فرصت‌ها» و با حضور متخصصان این حوزه برگزار می‌شود.

در این نشست محمد صبری، عضو هیئت علمی دانشگاه و دبیر علمی رویداد به عنوان دبیر نشست حضور دارد و رضا باقری اصل، دبیر شورای اجرایی فناوری اطلاعات،‌ عباس خداوردی، معاون فناوری اطلاعات مرکز اسناد هویتی،‌ مسعود خاتونی، معاون فناوری اطلاعات بانک ملی، حمید پارسایی، معاون فناوری اطلاعات سازمان ثبت احوال، علی رسولی‌زاده، مدیرعامل شرکت پردازش اطلاعات مالی پارت، علی متخصص، مدیر کل عملیات فناوری اطلاعات بانک سپه، علیرضا سلیمی، مدیر فناوری اطلاعات کانون سر دفتران، امیر قاصر، رئیس هیئت‌مدیره شرکت گرایش تازه کیش و عباس میرزا نیری، مدیر بانکداری الکترونیک بانک سامان از اعضای نشست هستند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.